Småbørn skal kunne fjernes hurtigere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

ekzunz

Jeg ved godt at det er umuligt, men et "rejsehold" indenfor tvangsfjernelser synes jeg kunne være en god ide. Der er rigtig mange ulemper, men jeg tror der sidder rigtigt mange sagsbehandlere som enten undlader at reagerer på nogle oplagte sager pga. andre omstændigheder og på samme måde sidder der nogle sagsbehandlere som har nogle forudindtagede meninger om nogle borgere og som derfor dømmer hårdere eller måske uden at have alle oplysninger.

Vi har jo selv haft det inde på livet, og har oplevet hvordan man kan snorksove gennem alting og undlade at reagere når det er åbenlyst. Der skulle en ny sagsbehandler til før der skete noget - men så gik det også hurtigt....

Så nogle neutrale, obektive, kyndige mennesker tror jeg ville være en rigtig god løsning - men vist desværre umuligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Hvorfor synes jeg bare så tit det er de forkerte steder de griber ind? er det der det er lettest? Ved godt det selvfølgelig er det man hører om men alligevel giv dog pigebarnet en chance.
Er enig i at man ikke skal trække det i langdrag der må være en måde hvorpåm man kan effektivisere sådanne fjenelser af børn uden at opgive forældrene på forhånd.

Jamen jeg forstår det bare slet heller ikke. Hvordan kan de få sig selv til det, når barnet har det godt... Kan ikke lade være med at tænke på, om de mennesker da ikke selv har børn og må vide hvor ondt det gør???

Anmeld

22. august 2009

mor_sabina

bondepigen skriver:

Jamen jeg forstår det bare slet heller ikke. Hvordan kan de få sig selv til det, når barnet har det godt... Kan ikke lade være med at tænke på, om de mennesker da ikke selv har børn og må vide hvor ondt det gør???

Det virker godt nok helt uforståeligt. Der må være en side af sagen du ikke kender til det kan da kke være rigtigt

Anmeld

22. august 2009

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Det virker godt nok helt uforståeligt. Der må være en side af sagen du ikke kender til det kan da kke være rigtigt

Hun er den sødeste mest fornuftige pige, som gjorde alt for sin datter. De begrundede det med hendes unge alder, tidligere depressioner og det at hendes forældre ikke vil hjælpe...

Anmeld

22. august 2009

mor_sabina

bondepigen skriver:

Hun er den sødeste mest fornuftige pige, som gjorde alt for sin datter. De begrundede det med hendes unge alder, tidligere depressioner og det at hendes forældre ikke vil hjælpe...

Er der ikke noget man kan gøre for sådan en pige?

Anmeld

22. august 2009

qp

mor_sabina skriver:

Det burde der være, jo!!!

Anmeld

22. august 2009

Bondepigen

mor_sabina skriver:

Det ville jeg ønske jeg kunne, men det er jo ikke nemt. Hun får lov at se sin datter en gang om ugen i to timer.... Måske kan hun få lov at søge om at få hende tilbage, når hun (altså moderen) bliver 18. Indtil da er det overvåget samvær... hvor de bl.a. ser efter, hvordan moderen er sammen med barnet, men det vil jo aldrig kunne blive det samme som hvis det var nogen der var hjemme hos hende selv, for at hjælpe hende........

Anmeld

22. august 2009

qp

Så nogle neutrale, obektive, kyndige mennesker tror jeg ville være en rigtig god løsning - men vist desværre umuligt.

Skide godt skrevet!!

Mente altså hele dit indlæg, ved ik hvor resten blev af....

Anmeld

22. august 2009

mor_sabina

bondepigen skriver:

Det ville jeg ønske jeg kunne, men det er jo ikke nemt. Hun får lov at se sin datter en gang om ugen i to timer.... Måske kan hun få lov at søge om at få hende tilbage, når hun (altså moderen) bliver 18. Indtil da er det overvåget samvær... hvor de bl.a. ser efter, hvordan moderen er sammen med barnet, men det vil jo aldrig kunne blive det samme som hvis det var nogen der var hjemme hos hende selv, for at hjælpe hende........

Jeg får så ondt i maven når jeg læser det og tårene presser sig på i arrigskab og medlidenhed. Hun mister jo så meget af sin datters barndom hvordan er der nogen der kan stå inde for den beslutning?

Anmeld

22. august 2009

ekzunz

bondepigen skriver:

Jeg ved godt jeg er bund-naiv, men jeg troede faktisk der fandes hjem eller opholdssteder hvor de familier som der hersker tvivl om, kommer hen i en kortere eller længere periode så de kunne lære og samtidg blive observeret.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.