Er led og ked af vores situation med biomor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
BSB skriver:

Og det er konstruktivt på hvilken måde? Hvis det skulle hjælpe hende med at få perspektiv, skulle det måske nok være holdt i en mindre kritisk tone. Og det skulle måske også indeholde en anerkendelse af, at ts nok i sidste ende bedst selv ved, hvad der foregår - og i stedet for udelukkende at kritisere forsøge at foreslå, der kan være andre vinkler på situationen.

Hvorfor skulle ts vide det bedst? Det kan være ts ganske enkelt ikke kan forholdr sig objektivt til situationen? 

Hvorfor er kritik ikke konstruktivt? Og så synes jeg det er tydeligt at mor og meget mere forklarer ts at man kan opfatte situationer forskelligt , man opdrager forskelligt, men at intet i det som ts beskriver er der tale om omsorgssvigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BSB skriver:

Ja, det var i sandhed godt skjult. Tak for "udskæringen".

Hvis du læser mit indlæg til ts, vil du (nok til din forbavselse) opdage, vi er ret enige på en del punkter. Men jeg tør nok sige, vi udtrykker os på meget forskellig vis.

Jeg er dybt uenig i din fortolkning af mit indlæg og ser det mest som udtryk for, at du har lagt dig fast på en meget sort/hvid opfattelse af, hvordan man "må" henvende sig til TS. Og hvis du genlæser mit indlæg udem forudindtagelse, så tror jeg nu nok, du vil opdage, at pointerne ikke er godt skjult. 

Anmeld

23. oktober 2014

BSB

Mor og meget mere skriver:

Jeg er dybt uenig i din fortolkning af mit indlæg og ser det mest som udtryk for, at du har lagt dig fast på en meget sort/hvid opfattelse af, hvordan man "må" henvende sig til TS. Og hvis du genlæser mit indlæg udem forudindtagelse, så tror jeg nu nok, du vil opdage, at pointerne ikke er godt skjult. 

Jeg tror bare, vi bliver enige om at være uenige.

Anmeld

24. oktober 2014

Kløver

mor:) skriver:

Er det så koldt at man skal have vintertøj på allerede - min dreng har fleecejakke og softshell på. Andre gange termosæt. 

Vi er først på vej ud af sommerjakken og har alternativt trøje under, går nu i en overgangs jakke men vintertøjet er købt men bestemt ikke taget i brug   jeg går selv stadig i sandaler uden at fryse fødderne

Anmeld

24. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN
BSB skriver:

Ja, det var i sandhed godt skjult. Tak for "udskæringen".

Hvis du læser mit indlæg til ts, vil du (nok til din forbavselse) opdage, vi er ret enige på en del punkter. Men jeg tør nok sige, vi udtrykker os på meget forskellig vis.

Jeg synes nu det var klokkeklart beskrevet i "Mor og meget mere"s tidligere indlæg.

Dertil kommer at ts kan have set sig blind på situationen og så kan det være nødvendigt, at melde dette klart ud.
Naturligvis i en venlig tone, men dette vil jeg også klart mene, at "Mor og meget mere"s indlæg lever op til.

Det er nøgternt, men på inden måde nedladende og det budskab det udtrykker er måske netop hvad ts har brug for, for at kunne se at situationen måske er knap så belastet set udefra.

Anmeld

24. oktober 2014

SandraXOXO

Du har overhovedet ikke forstået hendes postering, ej heller min. Så dig har jeg ikke lyst til at bruge mere tid på.

Tja, eller også har du ikke forstået en pind. Men who cares. Bare ts gør noget for at forbedre situationen hvis det står så slemt til som hun påstår for børnene, istedet for at sidde her og trashtalke moren, for det hjælper ærligtalt ikke børnene! Og det må selv du vel kunne se. 

Anmeld

24. oktober 2014

lineog4

mor:) skriver:

Sjovt du kan huske dato

Helt uden for kontekst, ja sjovt ikke... Men sad højgravid med mit andet barn og havde sagt til storesøster at baby kom når hun skulle have flyverdragt på. Havde termin d.10.11. Og selvom jeg ikke ønskede at føde tidligere så kunne jeg da ikke lade være at tænke det ville være fantastisk at føde d. 1.11. I snestorm plus så var jeg ude over debatten om flyverdragt. Og nå ja så fødte min fætters kone så den dag endnu en grund til at huske.

Jeg formåede faktisk at holde hende ude af flyverdragt til d. 14.11. Hvor hun så sprang rundt og sagde: baby kommer i dag og sørme om det ikke skete (anede det ikke da jeg gav hende flyverdragten), så det år var hun uden flyverdragt i snestorm (det var en lørdag skal det siges).

At resten af vinteren så næsten kun bød på regn er en anden historie....

Anmeld

24. oktober 2014

anonym10101

Mon ikke vintertøjet er op til den enkelte i disse tider? Her går manden rundt i shorts og uden jakke. Derimod jeg går med tykke trøjer indendøre og vinterjakke og sko uden for

Den lille har da også fået vinterjakke og tykke bukser på ellers bliver hun SÅ kold

Anmeld

24. oktober 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Puha det er en svær situation, som du står i, som bonusmor... Kan nikke genkendende til din situation... Da vi har stået i den.. Vi har nu min bonusdatter boende på fuldtid, da hun valgte selv at flytte.. 

Tror mange af de råd, som er kommet, ikke ville være kommet, hvis du havde skrevet om en eksmand... Men fordi du er DEN anden kvinde! så kan du ikke tænke objektiv.. Sikke en gang pis... 

Jeg stod på side linien og så hvordan mor gik fra at være en god til slet ikke kunne mestre rollen...

Man behøver jo ikke være professor, for at se, når noget er galt... Og ja så kan man have forskellige måder at opdrage på, men hvis børnene ikke trives, så trives de vel ikke... Og det kan du sagtens vurdere, da du kender børnene og vi gør ikke.. Underrretning er måske ikke det rigtige at gøre, men jeg ville nok, som far banke i bordet og beholde pengene til ungerne, indtil hun kan prioterere pengene rigtigt.. Så kan han gå ud og købe det fornødne... 

4000kr ER mange penge til 2 børn.. Nu skal begge forældre jo bidrage til deres børn... Og jeg bruger altså ikke 8000kr pr mdr til mine 3 børn i hverken tøj, instititution og div... Og det er selvom en er 15 med en masse sportudstyr, en på privatskole og en i bh... Så den mor kan hvis sagtens finde økonomi til vintertøj, institution og tøj i rette str... Som sagt er tøj fra genbrugen da godt tøj.. Bare man husker at købe tøj der passer... Det kan man jo godt forlange og kræver ikke en højere udd, for at finde ud af... Så hvad er hendes undskyldning?

Anmeld

24. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Puha det er en svær situation, som du står i, som bonusmor... Kan nikke genkendende til din situation... Da vi har stået i den.. Vi har nu min bonusdatter boende på fuldtid, da hun valgte selv at flytte.. 

Tror mange af de råd, som er kommet, ikke ville være kommet, hvis du havde skrevet om en eksmand... Men fordi du er DEN anden kvinde! så kan du ikke tænke objektiv.. Sikke en gang pis... 

Jeg stod på side linien og så hvordan mor gik fra at være en god til slet ikke kunne mestre rollen...

Man behøver jo ikke være professor, for at se, når noget er galt... Og ja så kan man have forskellige måder at opdrage på, men hvis børnene ikke trives, så trives de vel ikke... Og det kan du sagtens vurdere, da du kender børnene og vi gør ikke.. Underrretning er måske ikke det rigtige at gøre, men jeg ville nok, som far banke i bordet og beholde pengene til ungerne, indtil hun kan prioterere pengene rigtigt.. Så kan han gå ud og købe det fornødne... 

4000kr ER mange penge til 2 børn.. Nu skal begge forældre jo bidrage til deres børn... Og jeg bruger altså ikke 8000kr pr mdr til mine 3 børn i hverken tøj, instititution og div... Og det er selvom en er 15 med en masse sportudstyr, en på privatskole og en i bh... Så den mor kan hvis sagtens finde økonomi til vintertøj, institution og tøj i rette str... Som sagt er tøj fra genbrugen da godt tøj.. Bare man husker at købe tøj der passer... Det kan man jo godt forlange og kræver ikke en højere udd, for at finde ud af... Så hvad er hendes undskyldning?

Tak for dine ord!

Jeg vidste godt, at mange af de beskeder som er kommet, ville komme netop fordi jeg er DEN kvinde. Hvilket også gør, at jeg næsten ikke orker at svare tilbage for at prøve at få dem til at forstå, fordi jeg tænker at det er en svær situation at prøve at forstå, hvis man ikke selv har prøvet det før. 
Jeg gør, som jeg har skrevet gentagne gange, intet for at "vinde" over biomor, for at stemple hende som en dårlig mor uden grundlag eller fordi jeg har jalousifølelser gemt et sted. Jeg reagerer fordi der er noget galt, og fordi jeg føler mig så frustreret og magtesløs ved at stå her på sidelinien, og få alt skraldet en gang om ugen når børnene kommer. 

Jeg er uddannet indenfor sundhedssektoren, og har arbejdet med børns udvikling fysisk som psykisk, hvilket gør at jeg altså har et vidensgrundlag at trække lidt på. Så kaster ikke med tomme dåser, så at måtte sige. Mange ting behøver man selvfølgelig også have en større viden for at forstå det store hele, men føler ikke lyst til at sidde og udlevere alt, da jeg for alt i verden ikke har lyst til at blive genkendt, og der skal komme ballade ud af det. Det har aldrig været min intention. 
Det ved jeg godt jeg måske heller ikke lige skrev i første indlæg, men det var nok også fordi det var mere et "river-håret-ud-på-mig-selv-snart"-luft indlæg. Fordi det bare tærer på mig, og jeg har brug for at høre fra nogle som måske selv havde stået i samme situation eller kunne nikke genkende til mange af de scenarioer man står i som bonusmor. 

Mit indlæg handlede jo ikke om hvorvidt børnene går og fryser (har jeg nu heller ikke på noget tidspunkt skrevet - det er folks egne frie fortolkninger!) eller at jeg har tænkt mig at lave en underretning på hende. Det handler om håndteringen af biomor, netop fordi som jeg skrev i første indlæg, er det så svært her i DK at kommenenter på mødre - hvorimod fædrene ret ofte står for skud for det mindste.

Det handler om jeg på ingen måde ved hvordan jeg skal håndtere den her situation, set i et større perspektiv. Og allermest brug for at få luft, lettet tankerne og ja .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.