Mathias Villads skriver:
Puha det er en svær situation, som du står i, som bonusmor... Kan nikke genkendende til din situation... Da vi har stået i den.. Vi har nu min bonusdatter boende på fuldtid, da hun valgte selv at flytte..
Tror mange af de råd, som er kommet, ikke ville være kommet, hvis du havde skrevet om en eksmand... Men fordi du er DEN anden kvinde! så kan du ikke tænke objektiv.. Sikke en gang pis...
Jeg stod på side linien og så hvordan mor gik fra at være en god til slet ikke kunne mestre rollen...
Man behøver jo ikke være professor, for at se, når noget er galt... Og ja så kan man have forskellige måder at opdrage på, men hvis børnene ikke trives, så trives de vel ikke... Og det kan du sagtens vurdere, da du kender børnene og vi gør ikke.. Underrretning er måske ikke det rigtige at gøre, men jeg ville nok, som far banke i bordet og beholde pengene til ungerne, indtil hun kan prioterere pengene rigtigt.. Så kan han gå ud og købe det fornødne...
4000kr ER mange penge til 2 børn.. Nu skal begge forældre jo bidrage til deres børn... Og jeg bruger altså ikke 8000kr pr mdr til mine 3 børn i hverken tøj, instititution og div... Og det er selvom en er 15 med en masse sportudstyr, en på privatskole og en i bh... Så den mor kan hvis sagtens finde økonomi til vintertøj, institution og tøj i rette str... Som sagt er tøj fra genbrugen da godt tøj.. Bare man husker at købe tøj der passer... Det kan man jo godt forlange og kræver ikke en højere udd, for at finde ud af... Så hvad er hendes undskyldning?
Tak for dine ord!
Jeg vidste godt, at mange af de beskeder som er kommet, ville komme netop fordi jeg er DEN kvinde. Hvilket også gør, at jeg næsten ikke orker at svare tilbage for at prøve at få dem til at forstå, fordi jeg tænker at det er en svær situation at prøve at forstå, hvis man ikke selv har prøvet det før.
Jeg gør, som jeg har skrevet gentagne gange, intet for at "vinde" over biomor, for at stemple hende som en dårlig mor uden grundlag eller fordi jeg har jalousifølelser gemt et sted. Jeg reagerer fordi der er noget galt, og fordi jeg føler mig så frustreret og magtesløs ved at stå her på sidelinien, og få alt skraldet en gang om ugen når børnene kommer.
Jeg er uddannet indenfor sundhedssektoren, og har arbejdet med børns udvikling fysisk som psykisk, hvilket gør at jeg altså har et vidensgrundlag at trække lidt på. Så kaster ikke med tomme dåser, så at måtte sige. Mange ting behøver man selvfølgelig også have en større viden for at forstå det store hele, men føler ikke lyst til at sidde og udlevere alt, da jeg for alt i verden ikke har lyst til at blive genkendt, og der skal komme ballade ud af det. Det har aldrig været min intention.
Det ved jeg godt jeg måske heller ikke lige skrev i første indlæg, men det var nok også fordi det var mere et "river-håret-ud-på-mig-selv-snart"-luft indlæg. Fordi det bare tærer på mig, og jeg har brug for at høre fra nogle som måske selv havde stået i samme situation eller kunne nikke genkende til mange af de scenarioer man står i som bonusmor.
Mit indlæg handlede jo ikke om hvorvidt børnene går og fryser (har jeg nu heller ikke på noget tidspunkt skrevet - det er folks egne frie fortolkninger!) eller at jeg har tænkt mig at lave en underretning på hende. Det handler om håndteringen af biomor, netop fordi som jeg skrev i første indlæg, er det så svært her i DK at kommenenter på mødre - hvorimod fædrene ret ofte står for skud for det mindste.
Det handler om jeg på ingen måde ved hvordan jeg skal håndtere den her situation, set i et større perspektiv. Og allermest brug for at få luft, lettet tankerne og ja ..