Er led og ked af vores situation med biomor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Du skal være opmærksom på at det er ikke hende du skal lave en underretning på, det er på børnene, med dem og deres ve og vel i centrum.
Så den skal have fokus på hvordan børnene mistrives mm. og endelig ikke fokus på alle de ting du nævner her inde hun gør forkert, får lavet sili bryster, bruger alle penge på sig selv osv. da desvære ikke er ting de går op i. Laver du en underretning skal de være omkring de bekymringer du har for børnene, som at de går og fryser fordi de intet vintertøj har osv. 

Er det så koldt at man skal have vintertøj på allerede - min dreng har fleecejakke og softshell på. Andre gange termosæt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

TNBC

BSB skriver:

Det kan godt være, jeg er tungnem. Men hvori nedpilningen af hendes forklaring af situationen ligger dit råd til hende? Citér gerne, da jeg ikke lige umiddelbart kan se det....

Skal der være et råd?

Jeg ser det bare som om at hun fortæller ts´om de ting hun har skrevet, at hun måske gøre det værre end det er.

Anmeld

23. oktober 2014

BSB

Hey .

Først og fremmest synes jeg, det er fedt, du tager dig af hvordan dine bonusbørn har det. Meget stor respekt herfra for at du i stedet for at se dem som en belastning vil deres bedste og gør en indsats for at forbedre deres situation .

Det virker på mig som om, du er bekymret for børnene og ikke nærig ift. børnepenge og villighed til at gøre dit. Det lyder som om, du kan mærke, biomoren på en række punkter ikke passer ordentligt på børnene, og nogle af de punkter lister du op. Det er jo princippet i den manglende omsorg, det handler om, og jeg synes det er forkert at udlægge dig som kontrollerende og nærig!

Det er jo ikke muligt for mig at vurdere hvorvidt eller ej der er tale om decideret omsorgssvigt. Jeg tror, ud fra hvad du beskriver, ikke det vil nytte noget med en indberetning. Der skal meget til, før statsforvaltningen direkte blander sig i den slags, blandt andet fordi det som oftest ikke gavner børnene at deres mor/far bliver mistænkeliggjort.

Jeg forstår sagtens dine bekymringer! Jeg kan ikke råde til meget andet end at sørge for at børnene i al fald har et godt, trygt hjem hos jer, med faste rammer og masser af kærlighed. Det har jeg også på fornemmelsen, de har . Og så selvfølgelig råde imod åben krig mod moderen - for det er helt sikkert ikke godt for nogen. Jo bedre samarbejde I har med hende, jo bedre kan I være med til at øve god indflydelse på ungernes hverdag.

Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med det hele  .

Anmeld

23. oktober 2014

TNBC

mor:) skriver:

Er det så koldt at man skal have vintertøj på allerede - min dreng har fleecejakke og softshell på. Andre gange termosæt. 

Jeg har selv bare en tynd vest agtig ting på, knægten hættetrøje og hans læderjakke, og så lige en hue, fordi der er monster meget blæst herovre

Tror ikke engang vi rigtig kommer i vintertøj, sommeren er jo nærmest kun lige stoppet.

Anmeld

23. oktober 2014

lineog4

mor:) skriver:

Mine har termo/sweater/tynd jakke og en dynevest - har slet ikke overvejet vintertøjet endnu - altså jo jeg ved vi har det, huer kigget efter, vanter er kigget efter. Og ved vi mangler vinterstøvler. Men ellers nej så koldt er det ikke, men kan hurtigt blive det, for 8 år sidrn var det snestorm 1.11.

Anmeld

23. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BSB skriver:

Det kan godt være, jeg er tungnem. Men hvori nedpilningen af hendes forklaring af situationen ligger dit råd til hende? Citér gerne, da jeg ikke lige umiddelbart kan se det....

Jeg skærer da gerne ud i pap:

1: En underretning vil næppe blive taget alvorligt på det givne grundlag, så det er ikke en god ide. 

2: Det, der beskrives, kan anskues fra mange vinkler, og det kan være en god ide at skelne mellem egne normer og vaner og den endegyldige sandhed - at bruge lidt eftertanke i forhold til, om situationen hos mor er uacceptabel, eller om den bare er meget anderledes. 

Og til dig, BSB: Der sidder også en mor et sted, som muligvis ufortjent dømmes som en, der omsorgssvigter. Det rammer ikke mindst hendes børn, hvis de voksne omkring dem ser forkert og vurderer på et subjektivt og værdiladet grundlag. Da dette er en debatside, er det helt igennem legalt - ja, ligefrem en del af formålet - at drøfte fx emner som omsorgssvigt og definitionen af dette ud fra konkrete indlæg. 

Anmeld

23. oktober 2014

BSB

Skal der være et råd?

Jeg ser det bare som om at hun fortæller ts´om de ting hun har skrevet, at hun måske gøre det værre end det er.

Og det er konstruktivt på hvilken måde? Hvis det skulle hjælpe hende med at få perspektiv, skulle det måske nok være holdt i en mindre kritisk tone. Og det skulle måske også indeholde en anerkendelse af, at ts nok i sidste ende bedst selv ved, hvad der foregår - og i stedet for udelukkende at kritisere forsøge at foreslå, der kan være andre vinkler på situationen.

Anmeld

23. oktober 2014

BSB

Mor og meget mere skriver:

Jeg skærer da gerne ud i pap:

1: En underretning vil næppe blive taget alvorligt på det givne grundlag, så det er ikke en god ide. 

2: Det, der beskrives, kan anskues fra mange vinkler, og det kan være en god ide at skelne mellem egne normer og vaner og den endegyldige sandhed - at bruge lidt eftertanke i forhold til, om situationen hos mor er uacceptabel, eller om den bare er meget anderledes. 

Og til dig, BSB: Der sidder også en mor et sted, som muligvis ufortjent dømmes som en, der omsorgssvigter. Det rammer ikke mindst hendes børn, hvis de voksne omkring dem ser forkert og vurderer på et subjektivt og værdiladet grundlag. Da dette er en debatside, er det helt igennem legalt - ja, ligefrem en del af formålet - at drøfte fx emner som omsorgssvigt og definitionen af dette ud fra konkrete indlæg. 

Ja, det var i sandhed godt skjult. Tak for "udskæringen".

Hvis du læser mit indlæg til ts, vil du (nok til din forbavselse) opdage, vi er ret enige på en del punkter. Men jeg tør nok sige, vi udtrykker os på meget forskellig vis.

Anmeld

23. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Mine har termo/sweater/tynd jakke og en dynevest - har slet ikke overvejet vintertøjet endnu - altså jo jeg ved vi har det, huer kigget efter, vanter er kigget efter. Og ved vi mangler vinterstøvler. Men ellers nej så koldt er det ikke, men kan hurtigt blive det, for 8 år sidrn var det snestorm 1.11.

Sjovt du kan huske dato

Anmeld

23. oktober 2014

TNBC

BSB skriver:

Og det er konstruktivt på hvilken måde? Hvis det skulle hjælpe hende med at få perspektiv, skulle det måske nok være holdt i en mindre kritisk tone. Og det skulle måske også indeholde en anerkendelse af, at ts nok i sidste ende bedst selv ved, hvad der foregår - og i stedet for udelukkende at kritisere forsøge at foreslå, der kan være andre vinkler på situationen.

At hun ser det fra andres øjne...

Hun ser KUN det dårlige i det, er sikker på at moren ikke kan tage sig af pigerne overhovedet. Her får hun en forklaring på at ikke alle se det som misrøgt.

Jeg synes det bliver skrevet på en fin måde, hun tager det punkt på punkt og fortæller ts om hvordan det måske kan hænge sammen, så hun kan tænke over det, til når hun skal snakke med kæresten.

Sådan hun kan se at det er nok til en underretning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.