Enlige med børn - bor hjemme/hos far/samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

qp

Zeta skriver:

Der er du desværre alt for snæversynet og ser måske ikke skoven for bar træer som man siger. Er bestemt ikke enig i det du her beskriver

Omvendt kunne man sige - for at underbygge dit synspunkt - at mange kvinder slet ikke er egnede til at løfte opgaven som forældre, det gælder bestemt ikke faderen. Se bare hvormange kvinder det er gået galt for. Det er ofte dem man hører om når der er vold, drab, tyveri og andre grove tilfælde, husker tydeligt sagen med avisbudet fra Amager, der blev banket slået ihjel af en 15 årig  og hans enlige moder der udtalte sig i pressen.

Ja nu provokerer jeg, men det er for at vende det 180 grader, kvinder er per automatik ikke bedre forældre end mænd, bare fordi de har en livmoder og et sæt bryster. Sorry to say so.

Socialforskningsinstituttet lavede for år tilbage en undersøgelse der sammenlignede enlige fædre med enlige mødre. Konklusionen var klar, enlige fædre klarede sig bedre end enlige mødre. Det vakte harme i bla. Mødrehjælpen og andre kvindelige organisationer, og undskyldningen var ofte at manden tjente mere end kvinden og derfor havde han mere råderum.

Og sådan kan man blive ved, snup en tudekiks og kom ind i kampen kvinder.

Det korte og det lange er, at børn har KRAV og RET til 2 forældre. Det er en menneskeret og en del af FN's børnekonvention.

Jeg har ingen steder påstået, at kvinder er bedre end mænd. Nu sad vi og talte om mænd som fædre og ikke kvinder som mødre. Fordi man diskuterer det ene køn er det ikke ensbetydende med, at man mener det modsatte om det andet køn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Mor.sander

Marcus' Mor skriver:

Lyder som i har nok, at se til....
Hvor gamle er de andre børn, - drengen der skal besøge far engang om måneden og pigen som i ser hver 14 dag?

Min datter er 10½ år og min søn er 6½ år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.