Enlige med børn - bor hjemme/hos far/samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

littleangel

mine 2 børn bor 50% hos mig 50% hos deres far.
jeg har været så heldig at vi meget 'fredelig' gik fra hinanden. han har altid været en god far, har også været på 3 måneders barsel med begge børn. i min situation synes jeg at det er vigtigt at de er lige så meget hos deres far som hos mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

A.

mathinus bo kun hos mig og ser en gang imellem(staves) sin far..men nu vil vi arb på de kan få en forhold til hianden da det er bare super vigtigt for mig

Anmeld

22. august 2009

Sweet1978

Marcus' Mor skriver:

Lyder som en hård situation for jer...  Håber det bedste for dig  til på mandag

Kh Mariann

Ja det er - tak har brug for alle varme tanker

Anmeld

22. august 2009

Diana...

Sweet1978 skriver:

Ja det er - tak har brug for alle varme tanker

Du får skam os alle tanker her fra. og en masse  .
Håber du skriver her inde hvordan det gået.

Knus

Anmeld

22. august 2009

Diana...

Harfeletten skriver:

Emils far fravalgte alt kontakt til både Emil og jeg, da jeg var 5 mdr. henne, og jeg har siden da hverken set ham eller hørt fra ham, trods jeg flere gang jeg har prøvet at kontakte ham på mail, for at få noget til at fungere, for Emils skyld.

Emil er dog til en enkel overnatning hos min  mor og papfar, hver 3. weekend, for at jeg kan få lidt "voksen" tid, hvor jeg kan gøre hvad vil (vaske tøj, sove, gå i byen, osv)
Det er en fin ordning, synes jeg og mine forældre nyder den i fulde drag

Det var da en super løsning   Det er sgu rart at kunne være sig selv en gang i mellem og komme lidt ud på egen hånd.

Anmeld

22. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

Jeg har min datter boende hos mig på fuldtid.. Det kommer sig af at faderen og jeg gik fra hinanden da jeg var i 10.uge, da hun ikke var en graviditet han ønskede, og derefter har han også fravalgt al kontakt til hende. Har faktisk ikke set ham siden dengang, og Aya er nu 8 mdr.

Det er så svært, at forstå at man som forælder fraskriver sig børn ... Men det er jo hans tab og det vil han helt sikkert indse en skønne dag. Hvor er hun altså bare kær, det er helt vildt.

Anmeld

22. august 2009

qp

Harfeletten skriver:

Emils far fravalgte alt kontakt til både Emil og jeg, da jeg var 5 mdr. henne, og jeg har siden da hverken set ham eller hørt fra ham, trods jeg flere gang jeg har prøvet at kontakte ham på mail, for at få noget til at fungere, for Emils skyld.

Emil er dog til en enkel overnatning hos min  mor og papfar, hver 3. weekend, for at jeg kan få lidt "voksen" tid, hvor jeg kan gøre hvad vil (vaske tøj, sove, gå i byen, osv)
Det er en fin ordning, synes jeg og mine forældre nyder den i fulde drag

Hvor er det dejligt, at i har familien tæt på som kan træde til engang imellem. Det er bare så vigtigt når der ikke er en far i billedet....

Anmeld

22. august 2009

Zeta

Det er så svært, at forstå at man som forælder fraskriver sig børn ... Men det er jo hans tab og det vil han helt sikkert indse en skønne dag. Hvor er hun altså bare kær, det er helt vildt.

Øhm, vil lige skyde en fodnote ind her  lige så egoistisk som nogle kvinder vælger et barn udenom manden, lige så egoistisk kan manden fravælge enhver form for kontakt.

Det kan virke uforståeligt på mange.

Taberen er barnet, altid barnet, og man burde måske borer lidt dybere i hvormange det egentlig drejer sig om, jeg tror tallet er stort desværre.

Iflg. Statsforvaltningerne, så glider faderen fuldstændig ud når moderen er dybt urimelig eller infair. Der er mange der kæmper, men der er også mange der opgir og som siger "det gider jeg simpelthen ikke bruge mit liv på."

Desværre meget egoistisk, men tilbage til starten, de forældreskaber der starter på skævt grundlag, og hvor begge parter ikke er enige om at de skal være forældre, der går det ofte frygtlig galt, mange gange før barnet er født.

Desværre.

Anmeld

22. august 2009

Mor.sander

Min ældste er på weekend hos hendes fra en gang om måned, sådan har det været de sidste 7 år og det fungere fint, hendes far og jeg har ikke rigtigt kunne tale sammen siden vi gik fra hinanden, men der trådte farmor til og er så bindeled imellem os, tro ikke der have været  meget kontakt mellem min datter og hendes far, hvis ikke det have været for farmor.

Min søn er lige starte i sidste måned, på at komme på weekend hos hans far en gang om måned, en afgørelse der er lavet i statsforvaltningen. Håber de denne gang kan overholde det og ikke svigter som de har gjort alle de andre gange... Det tager hårdt på min søn! 

Min mands datter har vi på weekend hver 14 dag og kan ellers bare ringe når vi vil se hende... Vi ville gerne have hende mere mere, men vi har valgt at tage kampen med min søns far, før vi tager den næste kamp

Anmeld

22. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mine børn bor hos mig og er på samvær med deres far hveranden weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.