Enlige med børn - bor hjemme/hos far/samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mit/mine barn/børn..............

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.628 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. august 2009

qp

Godaften kære enlige mødre..........

Jeg sad lige og tænkte.....

Bor jeres børn hos jer på fuld tid/ deltid/ hos far/  familiepleje eller noget andet?

Hvordan er i nået frem til den pågældende løsning og er i tilfreds med den? Hvad gør i for, at samarbejde på bedst vis?

Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

qp

Øv... glemte "bor hos mor hver anden weekend" i afstemningen.

Anmeld

21. august 2009

Sweet1978

Har ikke stemt for har 2 børn i forskellige situationer.

Nadia 9 år far Carsten har indtil 2007 boet hos mig og samvær med far efter gældende regler. Så blev jeg syg og han passede hende mens jeg var indlagt. Jeg fik hende tilbage og samværet kørte vanligt. Men da jeg så ville flytte vendte han situationen mod mig og prøver nu at opnår hun skal bo der permanent og have samvær med mig. For at hun ikke skulle flytte herop og tilbage hvis han vandt har han haft hende under retssagen og jeg har haft samvær. Dom på mandag faktisk. Jeg må jo acceptere udfaldt efter evt. en anke. Men håber da på jeg får hende igen, med samvær til ham selvfølgelig.

Danielle 2 år far Michael hun bor hos mig fuldtid, han flyttede da jeg var 3 mdr. henne og har selv fravalgt al kontakt. Hun har så en erstatningsfar Kenneth som har været inde i billedet siden jeg var 5 mdr. henne så hun kender kun ham. (Det var hende der udløste en fødselsdep. som har medført ovenstående.

Anmeld

21. august 2009

wamse

Jeg har 1 søn, som bor ved faderen opg den anden søn hos mig. Sådan besluttede vi for mange år siden.

Anmeld

21. august 2009

ekzunz

Jeg har stemt selv om det jo ikke er "mine" børn, men det er det jo så alligevel....Og de bor fast her hos mig og deres far. Deres mor bor i Jylland hvor hun har startet en ny familie.

Det er en lang historie hvorfor de bor hos os, men deres mor har/havde det ikke så godt på et tidspunkt, så kommunen valgte at fjerne børnene og flytte dem hjem til os. Det var selvfølgelig en meget turbulent tid, og det medførte desværre at de ikke så deres mor i 3-4 mdr. Det var hendes valg - hun ville ikke se dem.

Vi gør alt hvad vi kan for at samarbejdet skal fungere, og der er sådan set ikke de store problemer. Desværre er hun ikke længere så interesseret i de børn hun har her hos os, så der kan gå rigtig lang tid mellem de ser deres mor. Vi sætter ingen forhindringer op, hun kan se dem når hun vil - det bliver så til ca. 2 - 3 gange årligt....

Er der en grund til at du spørger??

Anmeld

22. august 2009

qp

Znuzke skriver:

Jeg har stemt selv om det jo ikke er "mine" børn, men det er det jo så alligevel....Og de bor fast her hos mig og deres far. Deres mor bor i Jylland hvor hun har startet en ny familie.

Det er en lang historie hvorfor de bor hos os, men deres mor har/havde det ikke så godt på et tidspunkt, så kommunen valgte at fjerne børnene og flytte dem hjem til os. Det var selvfølgelig en meget turbulent tid, og det medførte desværre at de ikke så deres mor i 3-4 mdr. Det var hendes valg - hun ville ikke se dem.

Vi gør alt hvad vi kan for at samarbejdet skal fungere, og der er sådan set ikke de store problemer. Desværre er hun ikke længere så interesseret i de børn hun har her hos os, så der kan gå rigtig lang tid mellem de ser deres mor. Vi sætter ingen forhindringer op, hun kan se dem når hun vil - det bliver så til ca. 2 - 3 gange årligt....

Er der en grund til at du spørger??

Så er det jo dejligt de kom til, at bo hos jer
Det er faktisk ikke nogen grund andet end, at jeg synes det kunne være interessant med sådan en afstemning og også høre folks historie som den du lige har fortalt... 

Kh Mariann

Anmeld

22. august 2009

qp

Sweet1978 skriver:

Har ikke stemt for har 2 børn i forskellige situationer.

Nadia 9 år far Carsten har indtil 2007 boet hos mig og samvær med far efter gældende regler. Så blev jeg syg og han passede hende mens jeg var indlagt. Jeg fik hende tilbage og samværet kørte vanligt. Men da jeg så ville flytte vendte han situationen mod mig og prøver nu at opnår hun skal bo der permanent og have samvær med mig. For at hun ikke skulle flytte herop og tilbage hvis han vandt har han haft hende under retssagen og jeg har haft samvær. Dom på mandag faktisk. Jeg må jo acceptere udfaldt efter evt. en anke. Men håber da på jeg får hende igen, med samvær til ham selvfølgelig.

Danielle 2 år far Michael hun bor hos mig fuldtid, han flyttede da jeg var 3 mdr. henne og har selv fravalgt al kontakt. Hun har så en erstatningsfar Kenneth som har været inde i billedet siden jeg var 5 mdr. henne så hun kender kun ham. (Det var hende der udløste en fødselsdep. som har medført ovenstående.

Lyder som en hård situation for jer...  Håber det bedste for dig  til på mandag

Kh Mariann

Anmeld

22. august 2009

qp

wamse skriver:

Jeg har 1 søn, som bor ved faderen opg den anden søn hos mig. Sådan besluttede vi for mange år siden.

Det er dejligt, at høre om forældre der også kan være enige på trods af, at de ikke er sammen mere....

Anmeld

22. august 2009

Ayasmor

Jeg har min datter boende hos mig på fuldtid.. Det kommer sig af at faderen og jeg gik fra hinanden da jeg var i 10.uge, da hun ikke var en graviditet han ønskede, og derefter har han også fravalgt al kontakt til hende. Har faktisk ikke set ham siden dengang, og Aya er nu 8 mdr.

Anmeld

22. august 2009

Harfeletten

Marcus' Mor skriver:

Godaften kære enlige mødre..........

Jeg sad lige og tænkte.....

Bor jeres børn hos jer på fuld tid/ deltid/ hos far/  familiepleje eller noget andet?

Hvordan er i nået frem til den pågældende løsning og er i tilfreds med den? Hvad gør i for, at samarbejde på bedst vis?

Mariann

Emils far fravalgte alt kontakt til både Emil og jeg, da jeg var 5 mdr. henne, og jeg har siden da hverken set ham eller hørt fra ham, trods jeg flere gang jeg har prøvet at kontakte ham på mail, for at få noget til at fungere, for Emils skyld.

Emil er dog til en enkel overnatning hos min  mor og papfar, hver 3. weekend, for at jeg kan få lidt "voksen" tid, hvor jeg kan gøre hvad vil (vaske tøj, sove, gå i byen, osv)
Det er en fin ordning, synes jeg og mine forældre nyder den i fulde drag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.