Enlige med børn - bor hjemme/hos far/samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

qp

Zeta skriver:

Øhm, vil lige skyde en fodnote ind her  lige så egoistisk som nogle kvinder vælger et barn udenom manden, lige så egoistisk kan manden fravælge enhver form for kontakt.

Det kan virke uforståeligt på mange.

Taberen er barnet, altid barnet, og man burde måske borer lidt dybere i hvormange det egentlig drejer sig om, jeg tror tallet er stort desværre.

Iflg. Statsforvaltningerne, så glider faderen fuldstændig ud når moderen er dybt urimelig eller infair. Der er mange der kæmper, men der er også mange der opgir og som siger "det gider jeg simpelthen ikke bruge mit liv på."

Desværre meget egoistisk, men tilbage til starten, de forældreskaber der starter på skævt grundlag, og hvor begge parter ikke er enige om at de skal være forældre, der går det ofte frygtlig galt, mange gange før barnet er født.

Desværre.

Det med, at det altid er barnets tab er jeg ikke enig med dig i. Nogle forældre lever eksempelvis et liv som ikke ville være i barnets tarv... disse vil nødvendigvis ikke ændre deres levevis pga barnet - og i tilfæde som disse er det forælderens tab og aldeles ikke barnets.
Det du skriver om statsforvaltningen mht fædre der glider ud hvis mødrene er urimelige? Det er vel så meget sagt da der jo i dag virkelig bliver taget højde for fædrenes ønsker mht samvær pga den nye lovgivning end der tidligere har været. Og igen... hvem skal bedømme hvornår moderen er urimelig? 

Kh Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

qp

Mor.sander skriver:

Min ældste er på weekend hos hendes fra en gang om måned, sådan har det været de sidste 7 år og det fungere fint, hendes far og jeg har ikke rigtigt kunne tale sammen siden vi gik fra hinanden, men der trådte farmor til og er så bindeled imellem os, tro ikke der have været  meget kontakt mellem min datter og hendes far, hvis ikke det have været for farmor.

Min søn er lige starte i sidste måned, på at komme på weekend hos hans far en gang om måned, en afgørelse der er lavet i statsforvaltningen. Håber de denne gang kan overholde det og ikke svigter som de har gjort alle de andre gange... Det tager hårdt på min søn! 

Min mands datter har vi på weekend hver 14 dag og kan ellers bare ringe når vi vil se hende... Vi ville gerne have hende mere mere, men vi har valgt at tage kampen med min søns far, før vi tager den næste kamp

Lyder som i har nok, at se til....
Hvor gamle er de andre børn, - drengen der skal besøge far engang om måneden og pigen som i ser hver 14 dag?

Anmeld

22. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Det er så svært, at forstå at man som forælder fraskriver sig børn ... Men det er jo hans tab og det vil han helt sikkert indse en skønne dag. Hvor er hun altså bare kær, det er helt vildt.

Mange tak.. jah jeg synes jo også bare hun er dejlig.. Det er Marcus iøvrigt også.. Lige i min situation, så kan jeg godt forstå min datters fars grundlag for at vælge al kontakt fra. (det er en meget lang og kompliceret historie, som jeg undlader at offentlig gøre, af hensyn til faderen).. Jeg vidste udemærket at jeg ville blive enlig mor, hvis jeg valgte at gennemfører graviditeten. Selvfølgelig er det da nemt for fædre ikke at tage det ansvar der evt. kan være følge af sex, men er det ikke også meget nemt for os kvinder at få børnene i fædres modvilje?? Jeg mener bestemt ikke at det er okay bare at "smutte når klatten er lagt", men burde vi kvinder ikke også tage med i vores overvejelser at vi SELV vælger at sætte børn til verden, på trods af fædrernes udmelding om ikke at ønske børnene???

Anmeld

22. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

Mange tak.. jah jeg synes jo også bare hun er dejlig.. Det er Marcus iøvrigt også.. Lige i min situation, så kan jeg godt forstå min datters fars grundlag for at vælge al kontakt fra. (det er en meget lang og kompliceret historie, som jeg undlader at offentlig gøre, af hensyn til faderen).. Jeg vidste udemærket at jeg ville blive enlig mor, hvis jeg valgte at gennemfører graviditeten. Selvfølgelig er det da nemt for fædre ikke at tage det ansvar der evt. kan være følge af sex, men er det ikke også meget nemt for os kvinder at få børnene i fædres modvilje?? Jeg mener bestemt ikke at det er okay bare at "smutte når klatten er lagt", men burde vi kvinder ikke også tage med i vores overvejelser at vi SELV vælger at sætte børn til verden, på trods af fædrernes udmelding om ikke at ønske børnene???

Det er jeg da enig med dig i men derfor mener jeg stadig, at det i mange tilfælde er fædrenes tab i sidste ende... men kan da sagtens følge dig.

Anmeld

23. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Det er jeg da enig med dig i men derfor mener jeg stadig, at det i mange tilfælde er fædrenes tab i sidste ende... men kan da sagtens følge dig.

Ork jo.. mener da bestemt også at hendes far går glip af den dejligste pige. Men jeg er lidt uenig i dig i at det i sidste ende er fædrenes tab.. De har jo selv taget valget, og det går da i sidste ende ud over barnet, som står uden den ene forælder. Kan dog sagtens følge din tankegang med at det er farmand som går glip af alle de fantastiske oplevelser med den lille..

Anmeld

23. august 2009

Mette Nexø

Mit kommende barn kommer kun til at være hos mig, da som det ser ud nu. Da faren har fravalgt mig og barnet helt, jeg har prøvet at overbevise ham om at det var meget vigtigt for mig at han var en del af min graviditet og en del af barnets liv, men han har den holdning at dele børn ikke bliver gode mennesker.
Jeg håber han inden barnet bliver født ændre mening, da jeg synes han går glip af en masse oplevelser allerede nu.

Anmeld

23. august 2009

karina1980

vi har en der bor her og har samvær med sin far, det går som regel godt, men han kan være noget af en kælling en gang imellem og lave en masse problemer, som han desværre får involveret vores søn i  det sgu ikke altid lige nemt,

og så har vi en som bor hos sin mor som kommer her hver 14 dag, der er samarbejdet ok, på den måde at mindst mulig kontakt giver færrest problemer, så det er som regel kun når han skal afleveres at vi ser hende

Anmeld

23. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

Ork jo.. mener da bestemt også at hendes far går glip af den dejligste pige. Men jeg er lidt uenig i dig i at det i sidste ende er fædrenes tab.. De har jo selv taget valget, og det går da i sidste ende ud over barnet, som står uden den ene forælder. Kan dog sagtens følge din tankegang med at det er farmand som går glip af alle de fantastiske oplevelser med den lille..

Ja barnet står uden den ene forælder men det er altså ikke alle færde der ville være gode som fædre selv om det er det de er.
Nogne mænd kan på ingen måde leve op til rollen som forælder og  på trods af dette vil de have del i børnenes liv, i disse tilfælde gavner det på ingen måde barnet, at far en er del af dets liv. Det kan godt være det kræver to mennesker, at lave en baby og mange mener, at børn har fortjent en mor og en far - meeeen sgu ikke for enhver pris, nej tak!

Anmeld

23. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Ja barnet står uden den ene forælder men det er altså ikke alle færde der ville være gode som fædre selv om det er det de er.
Nogne mænd kan på ingen måde leve op til rollen som forælder og  på trods af dette vil de have del i børnenes liv, i disse tilfælde gavner det på ingen måde barnet, at far en er del af dets liv. Det kan godt være det kræver to mennesker, at lave en baby og mange mener, at børn har fortjent en mor og en far - meeeen sgu ikke for enhver pris, nej tak!

Nej det kan jeg kun give dig ret i..

Anmeld

23. august 2009

Zeta

Marcus' Mor skriver:

Der er du desværre alt for snæversynet og ser måske ikke skoven for bar træer som man siger. Er bestemt ikke enig i det du her beskriver

Omvendt kunne man sige - for at underbygge dit synspunkt - at mange kvinder slet ikke er egnede til at løfte opgaven som forældre, det gælder bestemt ikke faderen. Se bare hvormange kvinder det er gået galt for. Det er ofte dem man hører om når der er vold, drab, tyveri og andre grove tilfælde, husker tydeligt sagen med avisbudet fra Amager, der blev banket slået ihjel af en 15 årig  og hans enlige moder der udtalte sig i pressen.

Ja nu provokerer jeg, men det er for at vende det 180 grader, kvinder er per automatik ikke bedre forældre end mænd, bare fordi de har en livmoder og et sæt bryster. Sorry to say so.

Socialforskningsinstituttet lavede for år tilbage en undersøgelse der sammenlignede enlige fædre med enlige mødre. Konklusionen var klar, enlige fædre klarede sig bedre end enlige mødre. Det vakte harme i bla. Mødrehjælpen og andre kvindelige organisationer, og undskyldningen var ofte at manden tjente mere end kvinden og derfor havde han mere råderum.

Og sådan kan man blive ved, snup en tudekiks og kom ind i kampen kvinder.

Det korte og det lange er, at børn har KRAV og RET til 2 forældre. Det er en menneskeret og en del af FN's børnekonvention.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.