(bil spørgsmål!) 80 km timen - SKAL man køre 80?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Rockertand

Venter sig :) skriver:

Er bekendt med den paragraf. Det er derfor man skal holde så langt til højre som muligt, hvis man kører under 80 , så bilisterne bagfra kan se når det er en chance for at komme forbi. 

Når du så fanges bagved idio.....bilisten sammen med 17 andre, så mener jeg slet ikke, at der er tvivl om, at man bør indkassere en bøde - og en eller anden kommer altid til at ligge bagved, så uanset, hvor langt vedkommende holder til højre, vil det være en hindring for trafikkens flow.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

BSB

Som sædvanligt er folk generelt ret hårde i tonen herinde - det synes jeg nu ikke, der er nogen grund til. Du generer jo ikke nogen med vilje.

Når det er sagt, vil jeg give mange af de andre ret i, det ikke er hensigtsmæssigt at køre for langsomt, hvis det er til gene for de andre trafikanter. Og det er ulovligt. Men det giver ikke andre bilister ret til at overhale hasarderet eller køre på hornet.

Måske du kunne finde en kørelærer og tale med om dine problemer? Det lyder som om, du egentlig ikke bryder dig om at køre bil, ved du, hvad der ligger til grund for det?

Anmeld

21. oktober 2014

Chevro

MariaE skriver:

Overhalinger 

Og folk der er trætte. Det er ikke blot farten der dræber som sådan, det er det at de overhaler for at komme forbi folk der som TS F.eks kører 70, så tager de chancer. Og at køre uden sele er den en dræber med mindre du er indblandet i et uheld, som F.eks med overhaling mange uheld kunne være undgået trods en fart på F.eks 100 km/t hvis bare folk ikke lavede hasarderede overhalinger samt kørte for stærkt i mørket naturligvis. Der sker mange ene ulykker hvor det omhandler mørke og fart. Men mange mødeulykker og dumme overhalinger

Er en af dem med en møde ulykke i bagagen 

Desværre var den jeg mødte, en meget stor og tung lastbil! Som jeg kørte ind i frontalt  

Anmeld

21. oktober 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg ved godt folk synes det er røv irriterende når bilen foran køre 60 eller 70 på en 80'er strækning, men jeg har virkelig problemer med at køre 80, og kan godt lide at køre under, da jeg føler at jeg ikke har kontrol med bilen i den fart og føler mig usikker. 

Er jeg tvunget til at køre 80 på en 80'er strækning? eller er det okay at man køre under, bare ikke køre over 80? Jeg har ofte kørt 70 og fået dyt og blik og folk har speedet op, men jeg køre ofte med børn i bilen og helt ærlig føler jeg mig SÅ sikker når jeg køre de der 60, 70 km/t. 

Jeg tænker ofte på det og tit tvinger jeg mig til at køre 80 selvom jeg sidder med sved i nakken  Jeg har i forvejen uhelds-angst, så det gør det ikke bedre.. 

Altså jeg har det sådan at så lad vær med at køre! 

problemet sidder i at når du snegler afsted og en der køre det tilladte kommer i røven af dig, på et tidspunkt bliver den person idiot over at du snegler foran og bliver irreteret og vælger så at sparke speederen i bund og overhale dig, og i det udløser han en anden farlig fakta, da personen så er oprevet og ikke koncentere sig præcis som han/hun skal

såååå NEJ du skal ikke køre 80, men vil du ikke køre det tilladte, så lad din bil stå og lade folk der kan køre om at køre 

Anmeld

21. oktober 2014

Ciss

Siden hvornår er det blevet den person som ligger og kører 75 sit problem, at den person som ligger bag og ønsker at køre 85 bliver irriteret og gør noget dumt? Hvem er det egentlig, som kører, som man skal her?

Rigtig mange kører som om de ejer vejen og hisser sig op, hvis ikke alle andre kører 100% som de selv ville gøre. Men det er ok opførsel og i hvert fald bedre end at indse sine egne begrænsninger og køre i en fornuftig fart? Hvorfor er hissig opførsel på vejen helt ok og den andens fejl, mens den samme opførsel i f eks et parforhold eller andre forhold i livet er fuldstændig uakseptabel?

Til HI: undskyld at jeg kører lidt af sporet her, men jeg begynder faktisk at spekulere, når jeg ser nogle af de svar du har fået. Jeg håber uanset, at du finder en måde at træne på, så du kan få det bedre med at køre bil - og jeg er godt klar over, at det ikke altid er så enkelt som at lade bilen stå. Det afhænger af både familiesituation og ikke mindst, hvor man bor og arbejder i landet.

Anmeld

21. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Ciss skriver:

Siden hvornår er det blevet den person som ligger og kører 75 sit problem, at den person som ligger bag og ønsker at køre 85 bliver irriteret og gør noget dumt? Hvem er det egentlig, som kører, som man skal her?

Rigtig mange kører som om de ejer vejen og hisser sig op, hvis ikke alle andre kører 100% som de selv ville gøre. Men det er ok opførsel og i hvert fald bedre end at indse sine egne begrænsninger og køre i en fornuftig fart? Hvorfor er hissig opførsel på vejen helt ok og den andens fejl, mens den samme opførsel i f eks et parforhold eller andre forhold i livet er fuldstændig uakseptabel?

Til HI: undskyld at jeg kører lidt af sporet her, men jeg begynder faktisk at spekulere, når jeg ser nogle af de svar du har fået. Jeg håber uanset, at du finder en måde at træne på, så du kan få det bedre med at køre bil - og jeg er godt klar over, at det ikke altid er så enkelt som at lade bilen stå. Det afhænger af både familiesituation og ikke mindst, hvor man bor og arbejder i landet.

Mega enig! 

Jeg er en af dem der ikke føler mig 100% sikker bag et rat endnu (manglende erfaring) og jeg kan godt have tendens til at blive stresset når folk kører op i røven af mig (når jeg vel og mærke kører fartgrænsen, men dem bagved insisterer på at kører 10over!!) eller dytter uhæmmet når der har været grønt lys i et splitsekund. 

kan virkelig ikke se hvordan det kan være MIT problem hvis en fortravlet billist laver en uhensigtsmæssig overhaling eller lign, bare fordi jeg ikke kører nøjagtig til fartgrænsen - eller lidt til som de SELV foretrækker.. Det må da være den der ikke formår at slå koldt vand i blodet der skulle have et kursus.?

Jeg vil da til hver en tid opfordre billister til at køre sådan at de selv føler sig trygge. Det er da 100 gange mere hensigtsmæssigt end at køre stærkt bare for at køre stærkt og så ikke føle man har kontrol over situationen. Og hvordan skal man fx som nybillist nogensinde få rutinen hvis ikke man kan få lov at starte ud i det tempo der passer til en?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.