(bil spørgsmål!) 80 km timen - SKAL man køre 80?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Aluka

Som mange andre også har skrevet er det jo ikke ulovligt ikke at køre det man må, men tror som andre også, at der er en nedre grænse for hvor langsomt man må køre på en strækning.

Igen, som mange andre skriver, lyder det ikke helt sundt at være så angst for at køre 80 km/t, jeg er slet ikke sikker på jeg ville ha lyst til at have min børn med i bilen, hvis jeg var så bange for at der skulle ske en ulykke. 

Kan huske da jeg tog kørekort at der var et spørgsmål i stil med: Hvornår er det lovligt at køre bil? Der var forskellige valgmuligheder, men blandt andet end der hed: Når man kører usikkert med en promille på 0,0. Svaret var at det var ikke lovligt, man skal altid køre sikkert. Min pointe er, at hvis du er så angst, kører man vel også nemmere usikkert, og det er faktisk ikke lovligt.

Synes måske bare du skal tænke over, om du evt. udsætter dig selv for fare, hvis du er så bange/usikker for at køre bil på en landevej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Nystart

Du skal følge trafikken, det bliver først ulovligt når du er til gene for resten af trafikken...

Og det er du hvis du køre 70 eks og folk bliver nød til at overhale dig....

Jeg kender en der er dumpet 2 gange fordi hun kørte for langsomt....

Som andre skriver, hvis du er bange for at køre synes jeg ikke at du skal udsætte sig selv eller andre for den fare det kan være når en usikker billist forvilder sig ud i trafikken... Jeg synes bestemt at du skal søge noget hjælp og indtil finde en anden måde at komme rundt på indtil?. 

Anmeld

20. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kort sagt NEJ

det er en MAX grænse ikke en minimum...

Men ja der er altid nogen der er stressede og så prøver de at overføre den negative energi ved at kaste den ud til omverdenen...

Så længe du ikke ligger og kører 30-40 km/t så skal du blot tage den med ro og køre så du føler du har styr på situationen...

Der er vidst nok noget med at man ikke må køre for meget under det tilladte da dem bagved ikke forventer den nedsatte fart og det derfor kan skabe en pludselig opbremsning fra deres side af...

(IGEN er det lovovertræderne der bliver lovgivet efter...)

Anmeld

20. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I så fald vil jeg råde dig til aldrig at køre det igen. Du skal ikke være i tvivl og være usikker. Det gør din kørsel usikker, derfor også usikker på vejen og for andre. 

Jeg synes selv det er røvirriterende, især med en skrigende lille pige på bagsædet. Men v idste jeg at føreren af bilen foran blev utrolig nervøs og usikker i sin kørsel ville jeg intet have imod det. Sikkerhed før alt.

men jeg synes også at du skal have snakket med nogen om det her. Det lyder ikke helt godt.

Anmeld

20. oktober 2014

Muffinmus

RGN skriver:

Da jeg tog teoritimer sidste år fik vi ellers at vide, at en af de tre hyppigste grunde til dødsulykker var fart. Den anden var manglende sele. Jeg kan ikke huske den sidste.

Overhalinger 

Og folk der er trætte. Det er ikke blot farten der dræber som sådan, det er det at de overhaler for at komme forbi folk der som TS F.eks kører 70, så tager de chancer. Og at køre uden sele er den en dræber med mindre du er indblandet i et uheld, som F.eks med overhaling mange uheld kunne være undgået trods en fart på F.eks 100 km/t hvis bare folk ikke lavede hasarderede overhalinger samt kørte for stærkt i mørket naturligvis. Der sker mange ene ulykker hvor det omhandler mørke og fart. Men mange mødeulykker og dumme overhalinger

Anmeld

20. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN
MariaE skriver:

Overhalinger 

Og folk der er trætte. Det er ikke blot farten der dræber som sådan, det er det at de overhaler for at komme forbi folk der som TS F.eks kører 70, så tager de chancer. Og at køre uden sele er den en dræber med mindre du er indblandet i et uheld, som F.eks med overhaling mange uheld kunne være undgået trods en fart på F.eks 100 km/t hvis bare folk ikke lavede hasarderede overhalinger samt kørte for stærkt i mørket naturligvis. Der sker mange ene ulykker hvor det omhandler mørke og fart. Men mange mødeulykker og dumme overhalinger

Jeg mener det var alkohol.

Men der er da ingen tvivl om at overhalinger er farlige. Det ser man jo hver dag på motorvejen, hvor man undrer sig over at det gik godt.

Anmeld

20. oktober 2014

Lilotte87

Nej det er ikke ulovligt at køre for langsomt. 

Du  må ikke skabe unødig kødannelse og skal derfor holde ind og lade de bagvedliggende komme forbi, når muligheden byder sig. 

Anmeld

20. oktober 2014

Fru Frederiksen.

Rockertand skriver:

Ja, det er ulovligt, du kan få en bøde på 500 kr.Vil også stærkt opfordre dig til finde andre transportmuligheder, det er ikke i orden at chikanere andre bilister med for langsom kørsel.

Det er ikke ulovligt at køre mindre end 80 , der hvor man max må køre 80, men man skal tage hensyn til de andre trafikanter og trække ind til højre. 

Anmeld

20. oktober 2014

Rockertand

Venter sig :) skriver:

Det er ikke ulovligt at køre mindre end 80 , der hvor man max må køre 80, men man skal tage hensyn til de andre trafikanter og trække ind til højre. 

Jeg henleder lige opmærksomheden på paragraf 3 i Færdselsloven:

Man skal køre, så man ikke er til fare eller ulempe og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres.

Det er op til politiet, hvornår ovenstående er gældende, og når det vurderes at være tilfældet, udløser det bøde.

Anmeld

20. oktober 2014

Fru Frederiksen.

Rockertand skriver:

Jeg henleder lige opmærksomheden på paragraf 3 i Færdselsloven:

Man skal køre, så man ikke er til fare eller ulempe og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres.

Det er op til politiet, hvornår ovenstående er gældende, og når det vurderes at være tilfældet, udløser det bøde.

Er bekendt med den paragraf. Det er derfor man skal holde så langt til højre som muligt, hvis man kører under 80 , så bilisterne bagfra kan se når det er en chance for at komme forbi. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.