(bil spørgsmål!) 80 km timen - SKAL man køre 80?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Happiness

Jeg tænker umiddelbart at du skal have terapi for din angst. Det lyder ikke sundt for dig, og du kan ubevist overføre angsten til dine børn.

Jeg var også angst for at køre i mange år. Indtil jeg tvang mig selv til at køre hver dag, og nu tænker jeg vitterligt ikke over det mere! Det var for mig et rutine spørgsmål. Hvor tit køre du bil, og hvor længe har du kørt?

Men for sat svare på dit oprindelige spørgsmål, så ser jeg intet problem hverken personligt eller lovmæssigt i at du kører 70km/t. Jeg ville overhale, og end off story! Fatter ikke dem der bliver sure, og dytter, og kører op i røven på folk. De har efter min optik, et helt andet problem at slås med!

Dog er du til gene hvis du kommer helt ned på 60km/t, og det er ulovligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Aagaard

Hvis jeg kører uden at kikke på speedometeret kører jeg ofte omkring de 70-75 km i timen. Der finder jeg den bedste "rytme". Jeg køre også oftest i indersporet på motorvejen og befinder mig der fint ved de 90-100km i timen. 
Så længe man køre uden for myldretiderne så sker det ret sjældent for mig at nogen er decideret uhøffelige, de overhaler bare når de kan komme til det - jeg er også svær at presse ud af ligevægt eller til at køre hurtigere end jeg gjorde før der kom nogen og gerne ville køre hurtigere. :-P og jeg kan godt finde på, hvis nogen blinker af mig ved fx. 75km/h at sætte farten yderligere ned. En enkelt gang er jeg faktisk blevet holdende ved et lyskryds en ekstra "runde" fordi de sad og kastede uhøflige håndtegn efter mig ud af forruden. 

Jeg syntes folk skal finde den tolerante kasket frem og så overhale når det er passende i stedet.

Anmeld

20. oktober 2014

Stumpen

Jeg synes ikke det er okay at man kører under 80 på hovedveje eller under 110/130 på motorveje... Du følger derved ikke trafikken og bliver nemt til gene for andre som evt laver en overhaling som kan bringe dem, dig og andre i fare... Vil man ikke køre 110/130 på motorveje, så hold dig fra dem, det kan man ikke sige i forhold til hovedveje, men arbejde dig op til at køre 75/80 og evt søg hjælp som andre foreslår, for det må virkelig være ubehageligt at være utryg i trafikken, det må koste dig alt for mange "kræfter"

Anmeld

20. oktober 2014

mpr

Anonym skriver:

Jeg ved godt folk synes det er røv irriterende når bilen foran køre 60 eller 70 på en 80'er strækning, men jeg har virkelig problemer med at køre 80, og kan godt lide at køre under, da jeg føler at jeg ikke har kontrol med bilen i den fart og føler mig usikker. 

Er jeg tvunget til at køre 80 på en 80'er strækning? eller er det okay at man køre under, bare ikke køre over 80? Jeg har ofte kørt 70 og fået dyt og blik og folk har speedet op, men jeg køre ofte med børn i bilen og helt ærlig føler jeg mig SÅ sikker når jeg køre de der 60, 70 km/t. 

Jeg tænker ofte på det og tit tvinger jeg mig til at køre 80 selvom jeg sidder med sved i nakken  Jeg har i forvejen uhelds-angst, så det gør det ikke bedre.. 

Du kan få en bøde for at køre for langsomt med mindre du kan komme med en virkelig god grund, som at kørebanen er glat af vand eller is, eller at det er tåget.. Du skal gøre så tæt på det angivne som muligt for at have trafikken kørende så flydende som muligt Så hvis du kører 60-70 et sted hvor du kan ligge på 80-90 så ja så kører du for langsomt  

Anmeld

20. oktober 2014

Ciss

Personlig synes jeg, det er mere irriterende med dem, som absolut SKAL køre over fartsgrenserne og stresser alt og alle omkring sig ved at køre helt op i bilen foran osv i stedet for bare at holde roen i et halvt minut og så bare køre forbi ved første lejlighed.

Mængdetræning kan måske hjælpe på noget af utrygheden. Se om du kan få kørt en del ekstra uden børn i bilen bare for træningens del, så du muligvis klarer at slappe lidt mere af, når du har børnene med.

Jeg føler mig også mest komfortabel ved omtrent 75. Det er en behagelig fart at køre ved, synes jeg. Men jeg kan fint køre hurtigere uden at gå i panik, hvis jeg har brug for det.

Uanset hvordan andre omkring dig ter sig, så er det vigtigt, at du ikke kører hurtigere end, at du faktisk har kontrol. Der er nok af folk, som TROR de har kontrol, lige indtil der faktisk sker et eller andet, og så viser det sig, at de har ikke kontrol for fem øre.

Anmeld

20. oktober 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Du må gerne køre 70 på en strækning med 80 km/t... Det skal dem med trailer, kører lastbil og bus jo også.

Men i min mening er det for langsomt at køre 60 km/t, da det vil være for stor gene for andre. 

Anmeld

20. oktober 2014

Muffinmus

Politiet kan faktisk give dig en bøde for snøl

samtidigt får du Folk til at overhale da du egentligt ikke kører efter vejdirholdene...og overhalinger er en af de største syndere hvad biluheld angår, ikke fart.

Så, hvis du ikke engang kan køre 80 og føle sig tryg, er du generelt til fare for dig selv og andre i trafikken og bør måske overveje ikke at køre bil før du har kontrol over dig selv og dine følelser

Anmeld

20. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN
MariaE skriver:

Politiet kan faktisk give dig en bøde for snøl

samtidigt får du Folk til at overhale da du egentligt ikke kører efter vejdirholdene...og overhalinger er en af de største syndere hvad biluheld angår, ikke fart.

Så, hvis du ikke engang kan køre 80 og føle sig tryg, er du generelt til fare for dig selv og andre i trafikken og bør måske overveje ikke at køre bil før du har kontrol over dig selv og dine følelser

Da jeg tog teoritimer sidste år fik vi ellers at vide, at en af de tre hyppigste grunde til dødsulykker var fart. Den anden var manglende sele. Jeg kan ikke huske den sidste.

Anmeld

20. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
RGN skriver:

Da jeg tog teoritimer sidste år fik vi ellers at vide, at en af de tre hyppigste grunde til dødsulykker var fart. Den anden var manglende sele. Jeg kan ikke huske den sidste.

Der er vel også forskel på biluheld og dødsulykker? kan jo godt være at folk oftere kører galt ved overhalinger, men ikke nødvendigvis dør af det  

Anmeld

20. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN
Mor11 skriver:

Der er vel også forskel på biluheld og dødsulykker? kan jo godt være at folk oftere kører galt ved overhalinger, men ikke nødvendigvis dør af det  

Der er absolut forskel. 

Men en dødsulykke kræver en ulykke. 
Det var mere for at pointere at fart er en klar risikofaktor. Så det er egentlig forståeligt nok at TS er nervøs.

Det er jo små dødsmaskiner vi kører rundt i.

Dog tror jeg det er farligere at være bange for at køre end at køre 80 km/t. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.