(bil spørgsmål!) 80 km timen - SKAL man køre 80?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.901 visninger
35 svar
85 synes godt om
20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved godt folk synes det er røv irriterende når bilen foran køre 60 eller 70 på en 80'er strækning, men jeg har virkelig problemer med at køre 80, og kan godt lide at køre under, da jeg føler at jeg ikke har kontrol med bilen i den fart og føler mig usikker. 

Er jeg tvunget til at køre 80 på en 80'er strækning? eller er det okay at man køre under, bare ikke køre over 80? Jeg har ofte kørt 70 og fået dyt og blik og folk har speedet op, men jeg køre ofte med børn i bilen og helt ærlig føler jeg mig SÅ sikker når jeg køre de der 60, 70 km/t. 

Jeg tænker ofte på det og tit tvinger jeg mig til at køre 80 selvom jeg sidder med sved i nakken  Jeg har i forvejen uhelds-angst, så det gør det ikke bedre.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg ved godt folk synes det er røv irriterende når bilen foran køre 60 eller 70 på en 80'er strækning, men jeg har virkelig problemer med at køre 80, og kan godt lide at køre under, da jeg føler at jeg ikke har kontrol med bilen i den fart og føler mig usikker. 

Er jeg tvunget til at køre 80 på en 80'er strækning? eller er det okay at man køre under, bare ikke køre over 80? Jeg har ofte kørt 70 og fået dyt og blik og folk har speedet op, men jeg køre ofte med børn i bilen og helt ærlig føler jeg mig SÅ sikker når jeg køre de der 60, 70 km/t. 

Jeg tænker ofte på det og tit tvinger jeg mig til at køre 80 selvom jeg sidder med sved i nakken  Jeg har i forvejen uhelds-angst, så det gør det ikke bedre.. 

Man behøver ikke køre 80 men man må heller ikke være til gene for trafikken og det vil jeg umiddelbart mene du kan være hvis du køre 60 på en 80 vejrtrækningen. Det kan give farlige situationer både for dig selv og andre da mange så vil begynde at overhale nogle, måske, knap så heldige steder på en vejrstrækning

Anmeld

20. oktober 2014

LouiseEm

Ja, det er pisse irriterende når andre kører langsomt, og det er til gene - hvilket er ulovligt. Måske du skulle overveje at finde en anden transportform, hvis du ligefrem sidder og sveder og er nervøs når du kører bil. Det gavner hverken dig eller vi andre bilister at du sidder og er skræmt fra sans og samling. Man skal være opmærksom på trafikken og det tror jeg ærlig talt ikke man er, hvis man er så bange som du beskriver. 

Anmeld

20. oktober 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis du er til køreprøve kan du dumpe på at køre 60 hvor man må køre 80, så et eller andet sted er svaret vel ja.

Personligt synes jeg dog det er okay at køre langsommere end tilladt, så længe det er muligt for de andre bilister at overhale.
Det dur dog ikke at køre så langsomt, hvis trafikken er tæt i modkørende bane eller der er overhaling forbudt.

Folk skal dog til at slappe af med deres dyt og blink og finde deres tolerance frem. De ved jo ikke hvorfor man kører langsomt. Måske er man i tvivl om hvornår man skal dreje af og prøver at orientere sig. Jeg bliver SÅ provokeret af den måde folk tror de kan behandle andre mennesker i trafikken på.

Anmeld

20. oktober 2014

Misscbn

Der er intet værre end folk der ikke kører det der er tilladt, det kan være farligt og skabe kø.

Desuden så hvis man ikke kan håndtere at kører 80km/t er min mening at man burde finde et andet transport middel.

Anmeld

20. oktober 2014

Fru Frederiksen.

Hvis der står 80 på skiltet, betyder det at du max må køre 80, du må godt køre 70 eller 60, hold dig inde i højre side, så bilisterne har et godt udsyn til evt overhaling. ja mange finder det møg trælst at bilen foran snegler afsted, jeg ville undgå myldretiden og motortrafikvejene. Og køre mest på de små veje, for at undgå utålmodige bilister gør noget dumt som at tage chancer.

Det er altid bedre at sænke farten hvis man er utryg  

Anmeld

20. oktober 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Ja, det er ulovligt, du kan få en bøde på 500 kr.Vil også stærkt opfordre dig til finde andre transportmuligheder, det er ikke i orden at chikanere andre bilister med for langsom kørsel.

Anmeld

20. oktober 2014

MHB

Det er, som andre også skriver, ulovligt at være til gene i trafikken! Det ville jeg synes du er hvis du kører 60 på et stræk med en 80 km begrænsninger og det kan potentielt skabe farlige situationer.  

Jeg synes dog det vigtigste i det du skriver er at du har det skidt med det?! Hvad med når du skal på motorvej? Har du overvejet at tale med nogen om det, for hvis du virkelig bliver så utilpas synes jeg du skal finde en der kan hjælpe dig over denne angst! Det lyder voldsomt hvis du ligefrem sidder og sveder af at kører 80 (?!)...

Anmeld

20. oktober 2014

Chevro

Uha, jeg er en af dem som bliver vild i varmen når folk ikke kører det de må.. at du ikke kører mere end tilladt er jo super fedt! Jeg kan ikke selv holde den dernede  

Men jeg bliver tosset og bander når folk ikke kører hurtigt nok Men når min søn er med, tænker jeg over det

Er du desideret bange for at køre bil, eller hvad kan det stamme fra? For hvis du næsten er angst, vil det være bedre ikke at køre? 

Jeg har kørt frontalt sammen med en lastbil, og det burde nok have sat sine spor, men ikke på min kørsel.

Personligt er jeg mest tryg i en hurtig og stor bil, kan det have noget at sige for dig? Har en stor motor, så jeg er sikker på at jeg kan accelerere hvis der sker noget, eller er optræk til noget.

Anmeld

20. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som de andre siger er det ulovligt hvis du er til gene ja. Vil dog ikke betegne 70 på en 80 strækning som gene, det er mere hvis vi kommer ned på de 60-65 og under. Og så vil jeg mene at så længe du er opmærksom på at folk skal kunne kommer udenom dig, så kan du køre som du ønsker. Men hvis der er tæt trafik i den anden vejbane eller dårligt udsyn forude og folk bliver fanget bag dig - så er du til gene og nødt til at køre 80 så folk kan komme videre.  

jeg er også hamrende utryg ved at køre bil, dog mest fordi jeg ikke har rutinen - vi har først lige fået egen bil. Men jeg kører hvad man må, og er opmærksom på at folk kan komme forbi - der er jo altid nogen der synes de skal køre 100 på 80-strækninger, og de skal da bare have lov at køre så langt væk fra mig som overhovedet muligt hellere at de kører udenom mig end ind i mig!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.