Anonym skriver:
Hej alle.
Ja hvis I har lyst så giv mig jeres historier eller erfaringer med en kæreste der spiller WoW (World Of Warcraft). Gerne hvis I kender til det med at kæresten nærmest er afhængig af det (eller i hvert fald spiller det MEGET).
Jeg vil bare gerne høre jeres historier/erfaringer om hvordan det var/er at leve i, og det er MEGET okay hvis I har brug for og bare brokke jer/komme ud med noget indebrændt (hvis man nu lever i det og synes det er træls). 
Jeg startede med at spille World of Warcraft da det kom ud i 2004. I starten spillede jeg bare et par timer om ugen, men efterhånden blev jeg mere og mere suget ind i det fantastiske univers. Efter et lille års tid, spillede jeg gerne op til 6-10 timer om dagen. Jeg spillede fra jeg kom hjem fra skole til jeg gik i seng. Jeg kom ofte i seng alt for sent, for raids var ofte fra 20-24. Det er jo ikke bare et computerspil, det er et univers, hvor man kan interagere med andre mennesker verden over. Efterhånden var det det sociale aspekt som gjorde jeg blev ved med at spille. Jeg havde ikke meget selvtillid eller selvværd, så hele mit liv foregik faktisk i World of Warcraft. Jeg betragtede de mennesker som jeg kom i kontakt med som mine venner. Det er svært at holde op, når man dermed også mister hele sit netværk.
Mine forældre var af gode grunde ikke tilfredse. De forsøgte stort set alt for at få mig til at holde op med at spille. De slukkede for internettet, tog min computer... Men mine forældre var ikke særlig gode til teknik, hvorimod jeg kendte stort set alle tricks i bogen.
Efter et par år opdagede vi at jeg havde flere sindslidelser, samt en svær depression. Jeg kom i behandling og da jeg begyndte at møde mennesker "i den virkelige verden" mistede spillet en del af sin kraft. Jeg spillede egentlig indtil 2011, men de sidste par år, var det på et plan, hvor jeg sagtens kunne have et normalt liv. Det vil sige, nogengange et par timer om ugen, andre uger slet ikke.
Jeg mødte også min kæreste over World of Warcraft. Han har været utrolig støttende igennem det hele. Han har også spillet rigtig meget i perioder, men har aldrig været afhængig. Han har bare synes det var sjovt at konkurrere på et højere plan. Han spiller heller ikke mere i dag.
Hvis din kæreste oprigtig er afhængig af World of Warcraft, så kan det faktisk være ganske alvorligt og det er utrolig svært at behandle, hvis personen ikke selv er opsat på at få hjælp. Derimod kan man sagtens spille meget uden at være afhængig. Har du talt med ham om det?
Jeg ved at en del har haft held med at introducere deres kærester til spillet, således kan de spille sammen et par timer, måske i stedet for at se TV eller andet. Det kan faktisk være utrolig hyggeligt. Men hvis han er afhængig er det selvfølgelig en dårlig ide.