modesty skriver:
Hvis det kun handler om utålmodighed i forhold til at få baby at se, ville jeg HELT klart vælge 38+2, og da specielt hvis baby er lidt lille.
EDIT: Hov, nu læste jeg resten af tråden.
Altså, hvis hospitalet råder til 37+4 grundet øget risiko for moderkageløsning (og eventuelt andre komplikationer, eller hvad? Ved ikke hvorfor er er relevant at du har 2 ks i bagagen?) så ville jeg da lytte til fagpersonalet. Det må jo være fordi de vurderer at der er en betydeligt øget risiko for endnu en moderkageløsning eller hvordan?
Altså både og. Det er med i vurderingen at der er en gentagelsesrisiko for moderkageløsning. Tror omkring 15%. Men det var i første graviditet og mit andet barn blev født 38+2 uden tegn på løsning. Løsningen fandt sted med mit første barn 38+5 tror jeg.
Har fået lov at flytte tiden til 38+2 og det har lægerne selvfølgelig konfereret og "tilladt". Den oprindelige tid var mest fordi det passede bedst i deres kalender og jeg kan ikke bære at det skal være så tidligt uden grund
Hvis de havde en formodning om at det var farligt at vente til uge 38, så ville jeg ikke gøre det.
I andre lande, bla. USA planlægger man stort set ikke ks før uge 39 og det tror jeg da er med god grund.
Har aldrig før hørt om planlagt ks i uge 37 (uden specifik grund)?
Anmeld