Tidspunkt for kejsersnit?! Stem! Læs tekst ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

LLT.

Christine skriver:

Til evt. interesserede, så har en (dygtig) obstetriker (eller hvad han nu er) fra Skejby været med til at lave en undersøgese af hvor meget det betyder at man er født med ks 11 dage ført termin kontra 4 dage før termin. Resultaterne er her:

http://www.planlagtkejsersnit.dk/page1.html

Det skal lige siges at det så er i uge 38 og 39 og der er slet ikke tale om uge 37, som de prøver at presse mig til. Så derfor min store modstand.

Du virker som om du skal overbevise "os", det er der jo ingen grund til, hvis du er så stor modstander af de 5 dage så er det jo ikke svært bare og sige 38+

med din baggrund og at du flere steder skriver lægerne modstræbende har givet dig en senere tid har gjort at jeg har stemt for 37+

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Christine

LLT. skriver:

Du virker som om du skal overbevise "os", det er der jo ingen grund til, hvis du er så stor modstander af de 5 dage så er det jo ikke svært bare og sige 38+

med din baggrund og at du flere steder skriver lægerne modstræbende har givet dig en senere tid har gjort at jeg har stemt for 37+

Haha ja jeg synes jeg skal overbevise alle  Også mig selv. Men min helt oprigtige følelse er at det er bedst at give baby de 5 dage i maven og umiddelbart er der ikke en særlig risiko ved det.

Nu venter jeg så på om de alligevel har tid til at flytte det  De er mest opsat på at det skal være tidligt ad hensyn til hospitalets planlægning, hvilket jeg ikke synes er rimeligt.

Anmeld

9. oktober 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Om du lytter til din helt egen maveformennelse eller ej, bestemmer du jo selv kun i sidste ende, men må indrømme at jeg forstår ikke din modstand mod et ks i uge 37 +. Må være ærlig og sige at for mig lyder det som om at du prøver at overbevise noget for dig selv ?. Det kan godt være det er helt forkert, og så selvfølgelig undskyld. Jeg fik min den første ved akut ks i uge 25 ( han har det godt i dag), og da lægerne mente ved nr 2 at det var bedst hun kom ud i uge 36 + tog jeg det i mod med kyshånd, simpelhent fordi at jeg var mest tryk ved at hun var kommet ud

Anmeld

9. oktober 2014

modesty

Hvis du skulle have kejsersnit pga. 2 tidligere ks og én moderkageløsning, hvornår ville du så føle at du og baby er klar?

Hvis baby har været lidt lille igennem graviditeten, men h*n ellers ser ud til at trives fint i maven?

Mulighederne er 37+4 eller 38+2 og de to andre ks var i 38+2. Ville det betyder mest for dig at baby fik så meget tid i maven som muligt, eller ville du bare gerne have babyen i armene?

Hvilket tidspunkt ville du vælge?

Hvis det kun handler om utålmodighed i forhold til at få baby at se, ville jeg HELT klart vælge 38+2, og da specielt hvis baby er lidt lille.

EDIT: Hov, nu læste jeg resten af tråden.

Altså, hvis hospitalet råder til 37+4 grundet øget risiko for moderkageløsning (og eventuelt andre komplikationer, eller hvad? Ved ikke hvorfor er er relevant at du har 2 ks i bagagen?) så ville jeg da lytte til fagpersonalet. Det må jo være fordi de vurderer at der er en betydeligt øget risiko for endnu en moderkageløsning eller hvordan?

Anmeld

9. oktober 2014

Christine

modesty skriver:

Hvis det kun handler om utålmodighed i forhold til at få baby at se, ville jeg HELT klart vælge 38+2, og da specielt hvis baby er lidt lille.

EDIT: Hov, nu læste jeg resten af tråden.

Altså, hvis hospitalet råder til 37+4 grundet øget risiko for moderkageløsning (og eventuelt andre komplikationer, eller hvad? Ved ikke hvorfor er er relevant at du har 2 ks i bagagen?) så ville jeg da lytte til fagpersonalet. Det må jo være fordi de vurderer at der er en betydeligt øget risiko for endnu en moderkageløsning eller hvordan?

Altså både og. Det er med i vurderingen at der er en gentagelsesrisiko for moderkageløsning. Tror omkring 15%. Men det var i første graviditet og mit andet barn blev født 38+2 uden tegn på løsning. Løsningen fandt sted med mit første barn 38+5 tror jeg.

Har fået lov at flytte tiden til 38+2 og det har lægerne selvfølgelig konfereret og "tilladt". Den oprindelige tid var mest fordi det passede bedst i deres kalender og jeg kan ikke bære at det skal være så tidligt uden grund  Hvis de havde en formodning om at det var farligt at vente til uge 38, så ville jeg ikke gøre det.

I andre lande, bla. USA planlægger man stort set ikke ks før uge 39 og det tror jeg da er med god grund.

Har aldrig før hørt om planlagt ks i uge 37 (uden specifik grund)?

Anmeld

9. oktober 2014

modesty

Christine skriver:

Altså både og. Det er med i vurderingen at der er en gentagelsesrisiko for moderkageløsning. Tror omkring 15%. Men det var i første graviditet og mit andet barn blev født 38+2 uden tegn på løsning. Løsningen fandt sted med mit første barn 38+5 tror jeg.

Har fået lov at flytte tiden til 38+2 og det har lægerne selvfølgelig konfereret og "tilladt". Den oprindelige tid var mest fordi det passede bedst i deres kalender og jeg kan ikke bære at det skal være så tidligt uden grund  Hvis de havde en formodning om at det var farligt at vente til uge 38, så ville jeg ikke gøre det.

I andre lande, bla. USA planlægger man stort set ikke ks før uge 39 og det tror jeg da er med god grund.

Har aldrig før hørt om planlagt ks i uge 37 (uden specifik grund)?

OK, jamen så ville jeg vælge 38+2. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.