Tidspunkt for kejsersnit?! Stem! Læs tekst ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår ville du vælge at få kejsersnit?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.829 visninger
35 svar
9 synes godt om
8. oktober 2014

Christine

Hvis du skulle have kejsersnit pga. 2 tidligere ks og én moderkageløsning, hvornår ville du så føle at du og baby er klar?

Hvis baby har været lidt lille igennem graviditeten, men h*n ellers ser ud til at trives fint i maven?

Mulighederne er 37+4 eller 38+2 og de to andre ks var i 38+2. Ville det betyder mest for dig at baby fik så meget tid i maven som muligt, eller ville du bare gerne have babyen i armene?

Hvilket tidspunkt ville du vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Skouboe

Der er mere og mere forskning der viser at jo længere tid i maven, jo bedre for barnet så jeg ville klart vælge så sent som muligt.

Selvom man normalvis regner uge 37+ for født til tiden er der noget der tyder på at jo tættere på termin man kommer, jo bedre for barnet. Der er fx denne:

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/2010/0615145321.htm 

Anmeld

8. oktober 2014

LinLin

Hvis der var tale om en normalt forløbende graviditet ville jeg vælge den i uge 38 - altså den seneste (ih - hvem der bare selv havde kunnet bestemme )

men hvis jeg nu havde store smerter i form af fx kraftig bækkenløsning eller lignende ville jeg formentligt vælge den tidlige...  

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

Skouboe skriver:

Der er mere og mere forskning der viser at jo længere tid i maven, jo bedre for barnet så jeg ville klart vælge så sent som muligt.

Selvom man normalvis regner uge 37+ for født til tiden er der noget der tyder på at jo tættere på termin man kommer, jo bedre for barnet. Der er fx denne:

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/2010/0615145321.htm 

Tak for svar. Jeg kommer på ingen måde mere i nærheden af uge 39 end 38+2, hvilket jeg selvfølgelig er meget ked af, men kan desværre intet gøre 

Så jeg synes det er en svær vurdering om det "hjælper" baby at få de ekstra dage der er mellem 37+4 og 38+2. I artiklen synes jeg ikke rigtigt de skelner mellem uge 37 og 38. Læge, jordemoder og sygeplejersker presser virkelig på for at det skal blive den tidlige tid og de bliver ved med at sige der ikke er nogen risiko for baby.

Men nu SKAL jeg vælge inden tidligt i morgen, hvor jeg evt. skal have rykket min tid. Og det er så svært. Det er mest bare min følelse der siger at de ekstra dage tæller, jeg aner ikke om de rent faktisk gør det. Umiddelbart efter fødslen er jeg bekymret for om baby vil kunne trække vejret dårligere i uge 37 end uge 38 og om amningen vil gå i vasken pga. early feeding, sonde eller hvad der nu kan blive relevant 

Anmeld

8. oktober 2014

anonym10101

Så tæt på termin som muligt

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Hvis der var tale om en normalt forløbende graviditet ville jeg vælge den i uge 38 - altså den seneste (ih - hvem der bare selv havde kunnet bestemme )

men hvis jeg nu havde store smerter i form af fx kraftig bækkenløsning eller lignende ville jeg formentligt vælge den tidlige...  

Jeg er enig! Jamen alt er normalt, bortset fra historien med de 2 ks og en moderkageløsning. 

Bliver da helt skør af at tænke på det, for nu SKAL jeg vælge. Og det er det eneste jeg kan tænke på.

Åh jeg tror græsset ofte er grønnere på den anden side, jeg ville sådan ønske jeg IKKE skulle vælge  Men kan godt forstå du ikke synes det er så sjovt at vente mere.

Det hjælper selvfølgelig at vide at du har født i uge 37 uden problemer - men så er der jo lige det med at kejsersnit ikke er godt for baby. Føler mig som sådan en dårlig mor fordi hun skal have en møgstart uanset hvad 

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

martsmoar skriver:

Så tæt på termin som muligt

Er nok enig 

Anmeld

8. oktober 2014

anonym10101

Christine skriver:

Er nok enig 

Jeg ved godt at 37+ er til tiden, men jeg har bare læst så mange steder at jo tættere på termin jo bedre

Anmeld

8. oktober 2014

lineog4

Normalt ville jeg sige så tæt på termin som muligt. Men med en fuld moderkageløsning i bagagen og velvidende hvad sådan en kan betyde hvis ikke det går sindsyg hurtigt, ja så ville jeg nok bare gerne have baby ud i armene i god behold og ville vælge den tidlige....

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

martsmoar skriver:

Jeg ved godt at 37+ er til tiden, men jeg har bare læst så mange steder at jo tættere på termin jo bedre

Det ville jeg også tro. Og jeg føler det også i mit moderhjerte 

Men de insisterer på at det ikke gør nogen forskel for min baby så nu er jeg blevet helt skeløjet af at overveje og være ked af det og kæmpe for at få det flyttet. Men er jo heller ikke interesseret i at der pludseligt går et eller andet galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.