Tidspunkt for kejsersnit?! Stem! Læs tekst ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2014

Christine

lineog4 skriver:

Normalt ville jeg sige så tæt på termin som muligt. Men med en fuld moderkageløsning i bagagen og velvidende hvad sådan en kan betyde hvis ikke det går sindsyg hurtigt, ja så ville jeg nok bare gerne have baby ud i armene i god behold og ville vælge den tidlige....

Tak for svar 

Det tænker jeg også meget på. Men i 2. graviditet gik jeg så til 38+2 uden problemer så jeg vil på en måde gerne gøre det denne gang. Det føles lidt som et overgreb på baby at gøre det i uge 37, selv om personalet insisterer på at det er ok.

Tænker bare det er dårligt nok for hende at det bliver kejsersnit, er det så endnu værre fordi det er i uge 37 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

anonym10101

Christine skriver:

Det ville jeg også tro. Og jeg føler det også i mit moderhjerte 

Men de insisterer på at det ikke gør nogen forskel for min baby så nu er jeg blevet helt skeløjet af at overveje og være ked af det og kæmpe for at få det flyttet. Men er jo heller ikke interesseret i at der pludseligt går et eller andet galt...

Det kan jeg godt forstå, men så igen der fødes jo alligevel så mange dejlige unger i de uger som klare sig super

Jamen hvorfor vil de ikke flytte den til den tid du vil have?

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

martsmoar skriver:

Det kan jeg godt forstå, men så igen der fødes jo alligevel så mange dejlige unger i de uger som klare sig super

Jamen hvorfor vil de ikke flytte den til den tid du vil have?

De sagde at det var den eneste tid de havde  Og at det var mest sikkert at gøre det tidligt pga. 2 tidligere ks og en moderkageløsning. Men i dag ringede de og sagde at det alligevel KAN flyttes til 38+2 hvis jeg absolut vil have det.

Anmeld

8. oktober 2014

Skouboe

Christine skriver:

Tak for svar. Jeg kommer på ingen måde mere i nærheden af uge 39 end 38+2, hvilket jeg selvfølgelig er meget ked af, men kan desværre intet gøre 

Så jeg synes det er en svær vurdering om det "hjælper" baby at få de ekstra dage der er mellem 37+4 og 38+2. I artiklen synes jeg ikke rigtigt de skelner mellem uge 37 og 38. Læge, jordemoder og sygeplejersker presser virkelig på for at det skal blive den tidlige tid og de bliver ved med at sige der ikke er nogen risiko for baby.

Men nu SKAL jeg vælge inden tidligt i morgen, hvor jeg evt. skal have rykket min tid. Og det er så svært. Det er mest bare min følelse der siger at de ekstra dage tæller, jeg aner ikke om de rent faktisk gør det. Umiddelbart efter fødslen er jeg bekymret for om baby vil kunne trække vejret dårligere i uge 37 end uge 38 og om amningen vil gå i vasken pga. early feeding, sonde eller hvad der nu kan blive relevant 

Det kan jeg sagtens forstå. Jeg tror ikke at de ekstra dage giver nogen forskel når baby kommer ud - om det kommer til at betyde noget i det lange løb er svært at sige. Hvorfor er de så forhippede på at du skal have den tidlige tid?

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

Skouboe skriver:

Det kan jeg sagtens forstå. Jeg tror ikke at de ekstra dage giver nogen forskel når baby kommer ud - om det kommer til at betyde noget i det lange løb er svært at sige. Hvorfor er de så forhippede på at du skal have den tidlige tid?

I første omgang var det fordi det passede bedst i deres kalender 

Men nu siger de at det også er for at forhindre problemer pga. 2 tidligere kejsersnit, eller en evt. moderkageløsning. Men med 2. barn gik det jo fint til 38+2 så jeg ved ikke hvorfor de er så forhippede. Det er lidt mystisk og det gør mig ret usikker.

Tror ikke rigtigt de kan se noget forkert i at gøre det tidligere end uge 38 så længe det er efter 37+0.

Anmeld

8. oktober 2014

LinLin

Christine skriver:

Jeg er enig! Jamen alt er normalt, bortset fra historien med de 2 ks og en moderkageløsning. 

Bliver da helt skør af at tænke på det, for nu SKAL jeg vælge. Og det er det eneste jeg kan tænke på.

Åh jeg tror græsset ofte er grønnere på den anden side, jeg ville sådan ønske jeg IKKE skulle vælge  Men kan godt forstå du ikke synes det er så sjovt at vente mere.

Det hjælper selvfølgelig at vide at du har født i uge 37 uden problemer - men så er der jo lige det med at kejsersnit ikke er godt for baby. Føler mig som sådan en dårlig mor fordi hun skal have en møgstart uanset hvad 

Ja min er jo født 37+6 uden problemer

jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til da jeg (heldigvis) hverken har erfaring med kejsersnit eller moderkageløsning...

Anmeld

8. oktober 2014

Skouboe

Christine skriver:

I første omgang var det fordi det passede bedst i deres kalender 

Men nu siger de at det også er for at forhindre problemer pga. 2 tidligere kejsersnit, eller en evt. moderkageløsning. Men med 2. barn gik det jo fint til 38+2 så jeg ved ikke hvorfor de er så forhippede. Det er lidt mystisk og det gør mig ret usikker.

Tror ikke rigtigt de kan se noget forkert i at gøre det tidligere end uge 38 så længe det er efter 37+0.

Sådan er læger, er jeg bange for. Det har jo i mange år heddet sig at efter uge 37 er det inden for termin, så det er naturligvis hvad de kigger på. Der er ingen af dem der kigger op langtidseffekten på ungerne - hvis der overhovedet er en.

Jeg synes du skal mærke efter i maven (!) og vælge det der giver dig den bedste fornemmelse.

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Ja min er jo født 37+6 uden problemer

jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til da jeg (heldigvis) hverken har erfaring med kejsersnit eller moderkageløsning...

Nej, det skal du altså være glad for 

Er også vildt misundelig på at du bare kan føde. Men kan også godt forstå det er hårdt til sidst, jeg synes det er hårdt i uge 36 

Anmeld

8. oktober 2014

Christine

Skouboe skriver:

Sådan er læger, er jeg bange for. Det har jo i mange år heddet sig at efter uge 37 er det inden for termin, så det er naturligvis hvad de kigger på. Der er ingen af dem der kigger op langtidseffekten på ungerne - hvis der overhovedet er en.

Jeg synes du skal mærke efter i maven (!) og vælge det der giver dig den bedste fornemmelse.

Min mavefornemmelse siger at det er bedst at vente til 38+2. Og jeg kan sagtens se at det virker dumt når det drejer sig om 5 dage, men det er altså bare sådan jeg har det.

Har lige researchet lidt mere og fundet en engelsksproget artikel hvor der står at uge 38 og 39 næsten er lige godt, samt en hvor der står at uge 37 sådan set ikke bør vælges uden grund. 

Så jeg stoler altså på at det er godt givet ud at vente til 38+2 selv om det er kort forskel. Håber bare intet går galt inden, men det KUNNE det jo også gøre i uge 35 eller 36..

Kan desværre ikke finde så meget om langtidseffekt, men hvis den uge betyder meget for lungerne så KAN man jo gætte på at det også betyder noget for hjernen. Selv om mange børn selvfølgelig klarer det fint at blive født tidligt, uden mén 

Men rart at vide at jeg ikke er den eneste mor der stejler lidt over det! Håber bare baby kan klare sig godt i maven d ekstra dage så 

Anmeld

8. oktober 2014

LouiseEm

Med din historie ville jeg vælge 37+4.. Selvom det kun er en forskel på få dage op til 38+2.. Og altså. Det er 5 dage. Er det ikke næsten lige gyldigt? Kunne forstå hvis det var flere uger det drejede sig om, men det er det jo ikke. Uanset hvad skal din baby jo ud før tid. 

Min veninde fødte for nogle uger siden i 37+0. Hendes baby var helt perfekt - og efter 37+0 er de jo fuldbårne. Ellers ville de heller ikke tilbyde pks. 

Håber du finder den bedste løsning for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.