Skouboe skriver:
Sådan er læger, er jeg bange for. Det har jo i mange år heddet sig at efter uge 37 er det inden for termin, så det er naturligvis hvad de kigger på. Der er ingen af dem der kigger op langtidseffekten på ungerne - hvis der overhovedet er en.
Jeg synes du skal mærke efter i maven (!) og vælge det der giver dig den bedste fornemmelse.
Min mavefornemmelse siger at det er bedst at vente til 38+2. Og jeg kan sagtens se at det virker dumt når det drejer sig om 5 dage, men det er altså bare sådan jeg har det.
Har lige researchet lidt mere og fundet en engelsksproget artikel hvor der står at uge 38 og 39 næsten er lige godt, samt en hvor der står at uge 37 sådan set ikke bør vælges uden grund.
Så jeg stoler altså på at det er godt givet ud at vente til 38+2 selv om det er kort forskel. Håber bare intet går galt inden, men det KUNNE det jo også gøre i uge 35 eller 36..
Kan desværre ikke finde så meget om langtidseffekt, men hvis den uge betyder meget for lungerne så KAN man jo gætte på at det også betyder noget for hjernen. Selv om mange børn selvfølgelig klarer det fint at blive født tidligt, uden mén 
Men rart at vide at jeg ikke er den eneste mor der stejler lidt over det! Håber bare baby kan klare sig godt i maven d ekstra dage så 
Anmeld