Tidspunkt for kejsersnit?! Stem! Læs tekst ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2014

Isabella_mor

Christine skriver:

Hvis du skulle have kejsersnit pga. 2 tidligere ks og én moderkageløsning, hvornår ville du så føle at du og baby er klar?

Hvis baby har været lidt lille igennem graviditeten, men h*n ellers ser ud til at trives fint i maven?

Mulighederne er 37+4 eller 38+2 og de to andre ks var i 38+2. Ville det betyder mest for dig at baby fik så meget tid i maven som muligt, eller ville du bare gerne have babyen i armene?

Hvilket tidspunkt ville du vælge?

Jeg ville da vælge det der var bedst for barnet.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

Jeg ville da vælge det der var bedst for barnet.... 

Ja. Men lægerne + jordemødre insisterer på at det er ligemeget for barnet hvornår det bliver. Det forstår jeg ikke helt.

Anmeld

9. oktober 2014

Christine

LouiseEm skriver:

Med din historie ville jeg vælge 37+4.. Selvom det kun er en forskel på få dage op til 38+2.. Og altså. Det er 5 dage. Er det ikke næsten lige gyldigt? Kunne forstå hvis det var flere uger det drejede sig om, men det er det jo ikke. Uanset hvad skal din baby jo ud før tid. 

Min veninde fødte for nogle uger siden i 37+0. Hendes baby var helt perfekt - og efter 37+0 er de jo fuldbårne. Ellers ville de heller ikke tilbyde pks. 

Håber du finder den bedste løsning for jer 

Jeg synes ikke det er ligegyldigt. Der er også studier der viser en forskel på omkring 1% i forhold til risiko for vejrtrækningsproblemer mv. mellem uge 37 og 38. En af undersøgelserne er lavet i Skejby og konkluderer faktisk at man ikke bør planlægge det til uge 37 

Det er jo også 1% der gør forskellen på om de vil anbefale mig ks eller ej, så det er da lidt inkonsekvent ikke at tage det andet med i overvejelserne. Og de tænker måske pyt med et par dage på neonatal, da barnet nok ikke dør af det, men jeg tænker at det som minimum ville ødelægge amning og at det er synd hvi det kan undgås. Man kender jo ikke langtidseffekterne.

Min historie indebærer jo også at jeg fik ks i uge 38+2 sidst, uden problemer. Så derfor synes jeg ikke det er urealistisk at planlægge det til 38+2 igen.

Nu er jeg så også blevet syg, så for mig ville det heller ikke gøre noget at vente med at blive opereret 

Anmeld

9. oktober 2014

Isabella_mor

Christine skriver:

Ja. Men lægerne + jordemødre insisterer på at det er ligemeget for barnet hvornår det bliver. Det forstår jeg ikke helt.

Jamen hvorfor i alverden har de så givet dig et valg??? 

Anmeld

9. oktober 2014

Janey

Profilbillede for Janey

For 6 måneder siden ville jeg have sagt 38+2, men nu kender jeg gennem mine veninder til 3 personer, der har mistet barnet i 38+x, så jeg ville lytte til lægerne. Den ene af dem, der mistede, har jeg mødt et par gange, og det er hendes historie, der gør, at jeg nu ville tage den tidlige tid. Hun sagde nej til kejsersnit i uge 37+(kan ikke huske antal dage), da hun gerne ville prøve at føde selv. I uge 38+ mistede de sønnen. Jeg ved ikke, hvad grunden til, at sønnen døde var, da det som sagt er en af mine veninders veninde, så det er ikke noget, jeg synes er passende, at jeg spørger om.

Anmeld

9. oktober 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg havde helt klart valgt 37+4

Anmeld

9. oktober 2014

Tulle28

Jeg ville vælge 38+2 - lad baby blive derinde så længe som muligt. Og tror 5 dage betyder noget.

Og synes som det også er skrevet, at du skal følge din egen mavefornemmelse og ikke lade dig presse af at en tidligere dato passer bedre i lægernes kalender. Det er dit barn! Og du bliver vel fulgt lidt tættere, når du har den bagage med...? 

Anmeld

9. oktober 2014

MariaKyedDK

Christine skriver:

Hvis du skulle have kejsersnit pga. 2 tidligere ks og én moderkageløsning, hvornår ville du så føle at du og baby er klar?

Hvis baby har været lidt lille igennem graviditeten, men h*n ellers ser ud til at trives fint i maven?

Mulighederne er 37+4 eller 38+2 og de to andre ks var i 38+2. Ville det betyder mest for dig at baby fik så meget tid i maven som muligt, eller ville du bare gerne have babyen i armene?

Hvilket tidspunkt ville du vælge?

38+2 har jeg stemt  

Anmeld

9. oktober 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

Jamen hvorfor i alverden har de så givet dig et valg??? 

Det har de også kun gjort modstræbende fordi jeg synes uge 37 er for tidligt 

Anmeld

9. oktober 2014

Christine

Til evt. interesserede, så har en (dygtig) obstetriker (eller hvad han nu er) fra Skejby været med til at lave en undersøgese af hvor meget det betyder at man er født med ks 11 dage ført termin kontra 4 dage før termin. Resultaterne er her:

http://www.planlagtkejsersnit.dk/page1.html

Det skal lige siges at det så er i uge 38 og 39 og der er slet ikke tale om uge 37, som de prøver at presse mig til. Så derfor min store modstand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.