LouiseEm skriver:
Med din historie ville jeg vælge 37+4.. Selvom det kun er en forskel på få dage op til 38+2.. Og altså. Det er 5 dage. Er det ikke næsten lige gyldigt? Kunne forstå hvis det var flere uger det drejede sig om, men det er det jo ikke. Uanset hvad skal din baby jo ud før tid.
Min veninde fødte for nogle uger siden i 37+0. Hendes baby var helt perfekt - og efter 37+0 er de jo fuldbårne. Ellers ville de heller ikke tilbyde pks.
Håber du finder den bedste løsning for jer
Jeg synes ikke det er ligegyldigt. Der er også studier der viser en forskel på omkring 1% i forhold til risiko for vejrtrækningsproblemer mv. mellem uge 37 og 38. En af undersøgelserne er lavet i Skejby og konkluderer faktisk at man ikke bør planlægge det til uge 37 
Det er jo også 1% der gør forskellen på om de vil anbefale mig ks eller ej, så det er da lidt inkonsekvent ikke at tage det andet med i overvejelserne. Og de tænker måske pyt med et par dage på neonatal, da barnet nok ikke dør af det, men jeg tænker at det som minimum ville ødelægge amning og at det er synd hvi det kan undgås. Man kender jo ikke langtidseffekterne.
Min historie indebærer jo også at jeg fik ks i uge 38+2 sidst, uden problemer. Så derfor synes jeg ikke det er urealistisk at planlægge det til 38+2 igen.
Nu er jeg så også blevet syg, så for mig ville det heller ikke gøre noget at vente med at blive opereret 
Anmeld