Hvad er hans chancer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Hun kommer i den grad til at mærke det, hvis faren konsekvent er IMOD alt hvad hun vil tage af beslutninger (hun er jo højst sandsynligt bopælsforælder) og hun kommer til at mærke det, hvis faren er truende eller på anden vis udviser uacceptabel opførsel overfor hende. Han kan vælge ikke at skrive under på disse ting, blot for at stille sig imod hendes ønsker (og dermed vinde over hende), og det er dér der vil være kamp... Han kan vælge ikke at skrive under bare for at "vinde" over hende. Ikke alle parter i disse situationer tænker på barnets bedste, men derimod deres eget.

Nemlig det jeg er bange for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Nemlig det jeg er bange for

Håber for jer at i kan opnå enighed. Nu har du jo den fulde forældremyndighed fra start. Hvis han senere vil søge den, skal han først søge den via hjemmeside, og bagefter indkaldes i først til informations/vejlednings-møde hos stasforvaltningen, derefter skal i videre i retten, hvis du ikke ønsker at i skal have fælles. Det tager lang tid før afgørelsen falder helt og aldeles. Og når den så er faldet håber jeg for jeres barns skyld at i begge er ok behold

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Håber for jer at i kan opnå enighed. Nu har du jo den fulde forældremyndighed fra start. Hvis han senere vil søge den, skal han først søge den via hjemmeside, og bagefter indkaldes i først til informations/vejlednings-møde hos stasforvaltningen, derefter skal i videre i retten, hvis du ikke ønsker at i skal have fælles. Det tager lang tid før afgørelsen falder helt og aldeles. Og når den så er faldet håber jeg for jeres barns skyld at i begge er ok behold

Tak

Håbervi kan sammenarbejde som vi gør og han ikke vil stille sig på tvær. Med eller uden fælles. Det vigtigste er barnet velvære

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg fratager ham intet. Han får lov til at bestemme en hel del selvom han mener han ikke er fadderen.

Gør alt for at han ville kunne se barnet når han er i dk og ville aldrig nogensinde nægte ham det.

Men kan ikke se hvorfor han bare kan melde fra og til som det passer sig og jeg ikke må ønske mig den alene forældremyndighed.

Det handler hverken om dig og dine ønsker eller farens - men om barnet

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym skriver:

Ja nemlig

Synes vi arbejder godt sammen om hvordan sammenvær skal foregå. Og informerer ham hvordan det går osv. Bare bange for at vil bruge den til noget dårligt og ikke tænker på barnet. For er mere end enig i det er et fælles barn og han har sine rettigheder og dem skal han beholde

Hvorfor så ødelægge et godt samarbejde? 

Anmeld

6. oktober 2014

mpr

Anonym skriver:

Jeg fratager ham intet. Han får lov til at bestemme en hel del selvom han mener han ikke er fadderen.

Gør alt for at han ville kunne se barnet når han er i dk og ville aldrig nogensinde nægte ham det.

Men kan ikke se hvorfor han bare kan melde fra og til som det passer sig og jeg ikke må ønske mig den alene forældremyndighed.

Fælles forældremyndighed er altså også en sikkerhed for ham, hvis du pludselig på et tidspunkt får en ide om at stå på tværs, statsforvaltningen ser også på forældremyndigheden som et tegn på at man vil sit barn. Så jeg kan godt forstå hvis han vil have del i den. Desuden har du den fulde forældremyndighed så vil du legalt kunne tilbageholde oplysninger fra læger og kommende pædagoger/lærer og bestemme alt der sker med dit barn du kan endda flytte udenlands uden fars tilladelse så jo forstår ham så sandelig godt

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor så ødelægge et godt samarbejde? 

Fordi jeg ved så snart vi blir uenig blir han ond.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Fælles forældremyndighed er altså også en sikkerhed for ham, hvis du pludselig på et tidspunkt får en ide om at stå på tværs, statsforvaltningen ser også på forældremyndigheden som et tegn på at man vil sit barn. Så jeg kan godt forstå hvis han vil have del i den. Desuden har du den fulde forældremyndighed så vil du legalt kunne tilbageholde oplysninger fra læger og kommende pædagoger/lærer og bestemme alt der sker med dit barn du kan endda flytte udenlands uden fars tilladelse så jo forstår ham så sandelig godt

Ja men han ville omvendt med fælles bare kunne hente barnet uden jeg ved mm det. Og da han blir ond i sine udtagelser og væremåde bare pga et navne diskussion hvad vil han ikke gøre hvis han får alle de andre muligheder.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym skriver:

Fordi jeg ved så snart vi blir uenig blir han ond.

Men kan han ikke blive det selvom du har forældremyndigheden

Anmeld

6. oktober 2014

mpr

Anonym skriver:

Ja men han ville omvendt med fælles bare kunne hente barnet uden jeg ved mm det. Og da han blir ond i sine udtagelser og væremåde bare pga et navne diskussion hvad vil han ikke gøre hvis han får alle de andre muligheder.

Og du vil kunne gøre præcis det samme.. nu ved jeg ikke hele situationen men at han bliver irritabel over en navne konflikt og du opfatter det som ubehagelig er det så fordi du ikke kender ham og ligger modstand måske med navne han forslår eller er der andre der synes han er ubehagelig? For din ret aktive modstand af sådan en ting her får mig til at stille spørgsmålstegn. . Det er ikke meningen det skal være nemmere for dig det er barnets ret til begge forældre og en ligelig sikkerhed for begge forældre, den eneste grund til at han ikke skulle have den var hvis han blev dømt til ikke at være en god far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.