Hvad er hans chancer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.638 visninger
70 svar
55 synes godt om
6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg  står i denne situation at jeg får en skøn lille en til november.

Fadderen og jeg er ikke sammen mere og han var ikke til stede det første halve år af graviditeten.

Han ønsker en fadderskabstest og jeg får automatisk forældremyndigheden.

Hvad nu hvis han efterfølgende vil søge om fælles forældremyndighed. Ville han have nogle chance for at få den?

Nogen der har prøvet det eller ved hvor jeg kan finde lidt info?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Kay

hvordan kan det være at du får forældremyndigheden? 

er ret sikker på at så snart man har fastslået at han er faren er der fællesforældre myndighed helt automatisk 

Anmeld

6. oktober 2014

Baby15

Hvis ikke han underskriver den der omsorgs erklæring, så får du den fulde, hvis i ikke har boet sammen 10 måneder inden fødsel .. 

Men, hvis han søger den, så skal du virkelig have en meget god grund, til at han ikke skal have del i forældremyndigheden.. 

Hvorfor ønsker du den fulde ? 

Anmeld

6. oktober 2014

mpr

Anonym skriver:

Jeg  står i denne situation at jeg får en skøn lille en til november.

Fadderen og jeg er ikke sammen mere og han var ikke til stede det første halve år af graviditeten.

Han ønsker en fadderskabstest og jeg får automatisk forældremyndigheden.

Hvad nu hvis han efterfølgende vil søge om fælles forældremyndighed. Ville han have nogle chance for at få den?

Nogen der har prøvet det eller ved hvor jeg kan finde lidt info?

Hvis han har boet sammen med dig inden for de sidste 10 måneder er der automatisk fælles forældremyndighed men der er stor sandsynlighed for at gan kan få den fælles forældremyndighed hvis det andet ikke er tilfældet og han gerne vil sit barn det er blevet meget nemmere i dag at få del i forældremyndigheden end før i tiden fordi man gerne vil give begge forælder næsten lige så meget at sige, så den ene ikke bare overfuser den anden ved at tage alle beslutninger selv

Anmeld

6. oktober 2014

mpr

Fejl!

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Fordi vi allerede nu diskuter om små ting. Og synes ikke han har ret til det nu idet han bare kommer vaden ind efter flere måneder og leger far og samtidig vil ha en test.

Nægter ham ikke at se barnet når det er så vidt og har kommet ham meget i møde med ting.

Dog graver han op i ting som at han gerne ville ha haft en abort osv hele tiden. Så det ville være nemmere hvis jeg beholder den selv. Og vi bare kan få samvær til at fungere.

Anmeld

6. oktober 2014

mpr

Fejl!

Anmeld

6. oktober 2014

DortheL

Anonym skriver:

Fordi vi allerede nu diskuter om små ting. Og synes ikke han har ret til det nu idet han bare kommer vaden ind efter flere måneder og leger far og samtidig vil ha en test.

Nægter ham ikke at se barnet når det er så vidt og har kommet ham meget i møde med ting.

Dog graver han op i ting som at han gerne ville ha haft en abort osv hele tiden. Så det ville være nemmere hvis jeg beholder den selv. Og vi bare kan få samvær til at fungere.

Ved du, hvad den fulde forældremyndighed vil sige?

Jeg forstår ikke alle dem, der vil kæmpe en kamp for forældremyndigheden længere. Førhen, hvis man havde den fulde forældremyndighed måtte man bestemme samvær osv. Men sådan er det jo slet ikke længere. 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ja men synes alligevel det vil gøre det nemmere at lade den ligge som det kommer til at være til starten og bare sammenarbejde som sammenvær. For det nægter jeg ham ikke. Det er bare nemmere i det han arbejder i udlandet og kun er hjemme kort tid af gangen.

Anmeld

6. oktober 2014

LouiseEm

Så snart faderskabet er fastslået, kan han få del i forældremyndigheden. Med mindre han vurderes at være til skade for barnet, får han del i den hvis han ønsker Han er jo også barnets forælder, så hvorfor vil du holde den fra ham??? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.