Anonym skriver:
Synes ikke kan kan tillade sig at sige fra og så komme tilbage og til bestemme. Og dmt on off.
Blev han væk eller var i baggrunden til at han får den test ville det være ok. Men det med hele tiden at vade i det ikke skulle være mg hele tiden skifter mening er altså ikke let for mig.
Gør ikke anden end et ville sammenarbejde med ham og lytter til hans forslag og siger at når den lille er der må han se barnet når det muligt for ham. Jeg kunne gøre det så meget svært for ham men det ønsker jeg ikke. Da det barn har brug for en mor OG en far.
Ja han kan godt reagere positivt. Og det håber jeg også han gør. Men lige nu har jeg ikke brug for alt det frem og tilbage. Han får den test da jeg ved hvad der er sandt og kan se ham skal have tryghed i at vide det. Synes det helt okay. Men ind til den er der tvivler han mg har derved ikke krav på at blande sig som han nu lige har lyst til.
Som sagt havde han fastlagt sig enten eller vil jeg ta del i det så var dmt fair nok. Men komme her og spille smart i en fart når det lyster ham er ikke ok!
Jo, det kan han godt tillade sig. Og jo hurtigere du forstår at det ikke handler om hvad "du synes" eller hvad der passer dig bedst, men om hvad loven siger, jo bedre - for alle tre involverede parter.
Det er så tydeligt at det er dine egne følelser og dit eget ego der er såret, selvom du prøver at benægte det. Du er fornærmet over at han vil have en test. Hvorfor det? Dit eneste argument i forhold til den fulde forældremyndighed er at du ikke stoler på ham og at du jo selvfølgelig vil opføre dig pænt og lade ham se barnet alt det han har lyst til. Hvorfor i alverden skulle han stole på dig, når du ikke stoler på ham?? I kender ikke hinanden. Du kunne lige så godt være en eller anden udspekuleret manipulator der vil udnytte ham for børnepenge. Han sidder helt sikkert med de samme bekymringer om hvad du kan finde på for at såre ham.
Jeg forstår udmærket at han kan tale med hårde ord til dig. Jeg vil sådan set også kunne forstå hvis han hader dig. Han har ikke ønsket at blive far, du har valgt at få barnet alligevel. Det er et kolossalt, livsomvæltende ansvar du lægger på hans skuldre. Det er ikke mærkeligt at han er dybt frustreret og såret. Men – han tager sit ansvar alligevel og forstår sin rolle i sagen. Du må tage på dine skuldre at skulle æde nogle kameler, i hvert fald her i starten indtil chokket har lagt sig.
Du har selv valgt at få et barn med den her mand. MED den her mand. Hvis du ikke ville have ham som en del af dit og dit barns liv i de næste 18 år – hvilket selvfølgelig medfører fælles forældremyndighed hvis han gerne vil være aktivt deltagende – så skulle du ikke have fået barnet.
Jeg håber virkelig for jeres barn at du bliver lidt mere moden over det næste stykke tid, og at barnets far bliver indstillet på at holde en god tone og skabe et godt samarbejde.