Hvad er hans chancer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Røverdatter

DortheL skriver:

Ved du, hvad den fulde forældremyndighed vil sige?

Jeg forstår ikke alle dem, der vil kæmpe en kamp for forældremyndigheden længere. Førhen, hvis man havde den fulde forældremyndighed måtte man bestemme samvær osv. Men sådan er det jo slet ikke længere. 

Det kan man først udtale sig om, når man selv har stået i en situation der kræver at man søger (eller bliver sagsøgt) den fulde forældremyndighed.

Der kan være yderst behov for fuld forældremyndighed til den ene part - det kommer helt an på situationen, og hvad der er foregået mellem parterne.

Jeg forstår rigtig godt dem der vil kæmpe kampen. Alternativet er en enorm dårlig kommunikation som går ud over barnets trivsel! Dette er vigtigt at komme i forkøbet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

LouiseEm

Den eneste forskel der er på fuld og delt forældremyndighed idag er, at det er indehaveren af forældremyndigheden der bestemmer hvor barnet skal i skole og om barnet skal have pas. Så vigtigere er det sgu heller ikke, det er ikke noget du kommer til at mærke overhovedet i hverdagen, så lad dog være med at spilde din energi på det

Anmeld

6. oktober 2014

Baby15

Anonym skriver:

Fordi vi allerede nu diskuter om små ting. Og synes ikke han har ret til det nu idet han bare kommer vaden ind efter flere måneder og leger far og samtidig vil ha en test.

Nægter ham ikke at se barnet når det er så vidt og har kommet ham meget i møde med ting.

Dog graver han op i ting som at han gerne ville ha haft en abort osv hele tiden. Så det ville være nemmere hvis jeg beholder den selv. Og vi bare kan få samvær til at fungere.

Det er ihvertfald ikke grund nok til at han ikke får del i den  

Anmeld

6. oktober 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Jeg  står i denne situation at jeg får en skøn lille en til november.

Fadderen og jeg er ikke sammen mere og han var ikke til stede det første halve år af graviditeten.

Han ønsker en fadderskabstest og jeg får automatisk forældremyndigheden.

Hvad nu hvis han efterfølgende vil søge om fælles forældremyndighed. Ville han have nogle chance for at få den?

Nogen der har prøvet det eller ved hvor jeg kan finde lidt info?

Andre har svaret godt på dit spørgsmål.

Vil bare tilføje igen, at ja - hans chancer er store hvis der ikke er andre "problematikker" i dette udover at han ville have haft abort og at i ikke har boet sammen under graviditeten. Hvis han ønsker fælles forældremyndighed efter barnet er født - og han ellers er "stueren" så får han højst sandsynligt dette.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Så snart faderskabet er fastslået, kan han få del i forældremyndigheden. Med mindre han vurderes at være til skade for barnet, får han del i den hvis han ønsker Han er jo også barnets forælder, så hvorfor vil du holde den fra ham??? 

Fordi han fra starten af sagde abort og stadig ikke har tilgivet mig i mit valg. Han kommer efter 6 måneder og vil lege far og bestemme men samtidig vil han have en test. Han er knapt nok i dk så ddt ville bare være nemmere at lade den ligge ved mig. Forbydes ham intet andet. Og gir mig i mange ting i forvejen.

Anmeld

6. oktober 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Det kan man først udtale sig om, når man selv har stået i en situation der kræver at man søger (eller bliver sagsøgt) den fulde forældremyndighed.

Der kan være yderst behov for fuld forældremyndighed til den ene part - det kommer helt an på situationen, og hvad der er foregået mellem parterne.

Jeg forstår rigtig godt dem der vil kæmpe kampen. Alternativet er en enorm dårlig kommunikation som går ud over barnets trivsel! Dette er vigtigt at komme i forkøbet..

Jo, men man skal vel ikke fratage en mand retten til sit barn, bare fordi det er besværligt?

det lyder jo ikke til at manden vil være til skade for barnet.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Siger ikke at det skal være grundene. Og dem ville jeg hellere ikke ligge for som grund. Jeg synes bare det er grund nok for mig at han ikke skal have den. Da han fra starten og stadig ikke ønsker det barn.

Fik bare at vide han ville få svært ved at få den. Og ville høre om nogen vidste noget om det. Så man ved hvor man står.

Anmeld

6. oktober 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Fordi han fra starten af sagde abort og stadig ikke har tilgivet mig i mit valg. Han kommer efter 6 måneder og vil lege far og bestemme men samtidig vil han have en test. Han er knapt nok i dk så ddt ville bare være nemmere at lade den ligge ved mig. Forbydes ham intet andet. Og gir mig i mange ting i forvejen.

Det ville da være nemmere for alle at have den fulde forældremyndighed, men sådan fungerer det ikke.

Han kommer efter 6 måneder? Barnet er ikke kommet til verden endnu? Så han er vel lige så meget berettiget til at have del i forældremyndighedeb som du er. 

Forstår simpelthen ikke behovet for at udelukke ham på den måde. 

Anmeld

6. oktober 2014

Røverdatter

Mor til Ella skriver:

Jo, men man skal vel ikke fratage en mand retten til sit barn, bare fordi det er besværligt?

Det var heller ikke til TS - den besked. Det var mere en generel besked, hvor jeg svarede på hendes indlæg med at hun ikke forstår man vil tage kampen.

I nogle tilfælde er det nødvendigt! Tro mig.....

Har svaret TS længere nede

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Jeg fratager ham intet. Han får lov til at bestemme en hel del selvom han mener han ikke er fadderen.

Gør alt for at han ville kunne se barnet når han er i dk og ville aldrig nogensinde nægte ham det.

Men kan ikke se hvorfor han bare kan melde fra og til som det passer sig og jeg ikke må ønske mig den alene forældremyndighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.