Vi har valgt at få børn sammen fordi vi begge har lyst til at tage os af dem.
Jeg kan komme med eksempler som at da Freja var baby - og jeg gik hjemme på barsel var det jo mig der stod op om natten - som regel også i weekenden. Til gengæld tog han hende ofte med op i stuen når hun så stod op lørdag/søndag morgen. Så kunne jeg lige sove lidt længere, og de to kunne hygge sig.
Nu efter vi også har fået Sofie, står han også gerne op med Freja i weekenden, hvis Sofie stadig sover, så vi kan sove lidt videre. Og han er også taget på tur med Freja, så der var helt ro når Sofie sov lur, så jeg også kunne få en lur.
Nu sover Sofie som regel super godt om natten, så det er sjældent nødvendigt med lur om dagen. Men så tager han begge piger enten lørdag eller søndag en times tid, så jeg kan komme ud og løbe samt få et bad bagefter.
Så ja, jeg synes det er meget mærkeligt at blive sur over dette. Som sagt er man to om at være forældre, så man er også to om at tage sig af dem. Og det betyder også at give den anden plads til fx en lille lur, motion eller at komme lidt ud. Det tror jeg i hvert fald på er det bedste for forholdet - og for hele familien. 
Anmeld