Får du lov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja og han siger at han forventer jeg gør alt, for som han siger var det mig der ville have barnet, men han sagde ikke abort før uge 20 men har efterfølgende sagt han ikke mente det men bare var sur, men tror han helst havde været fri for barn ville bare ønske han havde sagt det og stået ved sin mening. 

Kan høre når jeg skriver det at det lyder helt sygt at jeg er her endnu, men så andre tidspunkter siger han jo at han slet ikke mente noget med det og han elsker sit barn osv. 

Er rystet over at han, efter 4år som far, kan finde på at smide "fordi DU ville have barn"-kortet, for det første er det sindsygt grimt at sige og vanvittig umodent at fralægge sig ethvert ansvar på den måde, for det andet så ville jeg dæleme godt nok være nervøs for hvor hans følelser for det lille menneske er henne? Det lyder jo som om han aldrig har ønsket et barn, og faktisk stadig ikke ønsker det! 

Jeg kunne personligt ikke leve med én der ikke ville mit/vores barn. Så hellere være alene hvor jeg ikke skulle bruge energi på at blive skuffet over en ikke-deltagende far. Og det er også skide synd for jeres dreng! Han kan godt mærke at far ikke vil ham, selvom det ikke bliver sagt direkte.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Mother-love

Jeg har stemt ja. 

Nu bor far godt nok ikke her mere. Men da vi boede sammen og Isabella f.eks havde været vågen en del gange i løbet af natten, hvor det stortset altid er mig der er stået op. Så har jeg fået lov til at ligge ligeså lang tid i løbet af dagen som jeg har haft behov for. Om det var 1 time eller 3 timer jeg sov betød intet. For min eks vidste godt at det var bedre for ham selv også hvis jeg havde hvilet. Fordi han lider af PSTD så hvis jeg ikke fik lidt ro så ville hans bære flyde over

Anmeld

6. oktober 2014

Frk.S

Vi har valgt at få børn sammen fordi vi begge har lyst til at tage os af dem.

Jeg kan komme med eksempler som at da Freja var baby - og jeg gik hjemme på barsel var det jo mig der stod op om natten - som regel også i weekenden. Til gengæld tog han hende ofte med op i stuen når hun så stod op lørdag/søndag morgen. Så kunne jeg lige sove lidt længere, og de to kunne hygge sig. 

Nu efter vi også har fået Sofie, står han også gerne op med Freja i weekenden, hvis Sofie stadig sover, så vi kan sove lidt videre. Og han er også taget på tur med Freja, så der var helt ro når Sofie sov lur, så jeg også kunne få en lur. 
Nu sover Sofie som regel super godt om natten, så det er sjældent nødvendigt med lur om dagen. Men så tager han begge piger enten lørdag eller søndag en times tid, så jeg kan komme ud og løbe samt få et bad bagefter. 

Så ja, jeg synes det er meget mærkeligt at blive sur over dette. Som sagt er man to om at være forældre, så man er også to om at tage sig af dem. Og det betyder også at give den anden plads til fx en lille lur, motion eller at komme lidt ud. Det tror jeg i hvert fald på er det bedste for forholdet - og for hele familien. 

Anmeld

6. oktober 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Hvis du fortæller din mand eller kæreste at du er super træt fordi jeres barn har haft brug for at holde i hånden hele natten, får du så lov at sove en time?

det gør jeg åbenbart ikke, han teede sig i stedet for, så jeg skulle bruge den første time af vores dag på at berolige vores barn som jo troede det var hans skyld far råbte.

Min mand går meget op i jeg har tid til mig selv, han elsker når jeg kommer ud fra badeværelset og har smurt mig med cremer efter badet. 

Jeg skal føde vores første barn til feb, og han siger at han vil tage ham tit så jeg stadig har tid til at bruge mine creme og bage kager og tage ind i byen og hygge mig et par timer.

Anmeld

6. oktober 2014

Mor til Ella

Ja selvfølgelig Og han skulle da lige prøve at mugge over det.

som mor er man MAX på hele tiden og er altså bare mere hængt op på børnene end far, så for mig er det en selvfølge.

Det lyder i det hele taget som om han lige skal sidde sig ned og reflektere lidt over fader rollen, man PASSER ikke dit barn, man er sammen med sit barn Og glæder sig til at ens kone kommer hjem og er fyldt op med overskud

Anmeld

6. oktober 2014

Mor til Ella

Nørreslet skriver:

Min mand går meget op i jeg har tid til mig selv, han elsker når jeg kommer ud fra badeværelset og har smurt mig med cremer efter badet. 

Jeg skal føde vores første barn til feb, og han siger at han vil tage ham tit så jeg stadig har tid til at bruge mine creme og bage kager og tage ind i byen og hygge mig et par timer.

Hold ham op på det

Anmeld

6. oktober 2014

Mor til Ella

Nu fik jeg lige læst hele tråden.

og helt ærligt hvor lyder din mand bare usympatiskJeg ville godt nok ikke have det godt med at mine børn skulle være alene med sådan et menneske.

Og nu er barnet der jo, så virker det altså underligt at far ikke føler sig mere knyttet til sit barn.

jeg ville ikke ønske at mit barn skylle vokse op med ham, og det lyder enlig også som om at du er lidt utvivl?

har du ikke noget familie eller venner der kan aflaste dig lidt, det andet bliver simpelthen for hårdt?

Anmeld

6. oktober 2014

WilliamDSTN

Mor til Ella skriver:

Hold ham op på det

Kan du tro jeg os har tænkt mig men han er heldigvis meget hjælpsom af natur 

Anmeld

6. oktober 2014

Loan

Mmh ja hvis jeg er så træt at jeg falder fra hinanden og snerre efter ham.

Inden vi fik lillebror:

Var jeg til udstilling sendte han bud efter sin mor til at passe Paw mens.

Gik han ud skulle jeg med ud for at Paw måtte komme med så jeg kunne underholde Paw.

Efter vi har fået lillebror:

Da lillebror og jeg var indlagt en tirsdag til fredag overnattede Paw to nætter ved farfar og var kun hjemme en nat fordi det var lettere for ham.

Det hedder sig at vi så vidt muligt ikke skal sidde hjemme med begge alene, men han køre rundt til alt og jeg sidder flere gange alene med begge. Og tager han en med er det Paw fordi han er lettest.

Har spurgt ham om han kun har fået dem for min skyld men det nægter han. Heldigvis elsker jeg da min unger og elsker at tilbringe tid med dem begge så det røre mig ikke at være alene med dem som det åbenbart gør med faren. Vi stor hygger med alt muligt sjovt  

Anmeld

6. oktober 2014

SandraXOXO

Selvfølgelig. Han får ikke et valg, hvis jeg har brug for noget så må han bare mande sig op. Jeg er ikke en af de der selvofrende kvinder, jeg ta'r mig både tid til skønhedssøvn, lange bade, ego shoppeture og hvad jeg nu lige føler der skal til for at jeg hænger sammen som Mor og kvinde generelt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.