Får du lov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får du lov til at pleje dig selv også.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.726 visninger
32 svar
11 synes godt om
6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hvis du fortæller din mand eller kæreste at du er super træt fordi jeres barn har haft brug for at holde i hånden hele natten, får du så lov at sove en time?

det gør jeg åbenbart ikke, han teede sig i stedet for, så jeg skulle bruge den første time af vores dag på at berolige vores barn som jo troede det var hans skyld far råbte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ved godt det er et mærkelig spørgsmål, men er simpelhen nød til at vide om det er normalt, for på mig virker det så umodent at blive sur over man skal "passe" sit barn alene en time.

Anmeld

6. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi er 2 om at være forældre..... Selvfølgelig aflaster vi hinanden på hårde dage.. Du har helt ret, det er mega umodent at brokke sig over at skulle tage sig af sit eget barn! 

Har du spurgt ham hvad han egentlig havde forventet af far-rollen? 

Anmeld

6. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977

Det at få lov er en underlig vending. Han er ikke min far! Og jeg er ikke hans mor! Jeg informere ham om mine planer, og hvis der ikke er andet på skemaet ja så tager jeg afsted  Det er vel også hans barn, og hvis du ikke kan "få lov" til at lave noget udenfor hjemmet, ja så kan han heller ikke. Der gælder de samme spilleregler for jeg begge. 

Anmeld

6. oktober 2014

Julemusen

Det er yderst umoden! Ville jeg skulle ikke finde mig i. Magen til behandling! 

Hvis jeg er ved at 'falde fra hinanden' af træthed siger jeg det bare til min mand og så står han op først, tager sønnen med på legepladsen eller ud og cykle så jeg kan få ro. Lige nu er jeg gravid og går simpelthen død midt på dagen. Der siger min mand til at han synes jeg skal tage en lur.Han vil hellere have at jeg kan være glad og frisk senere på dagen end at gå resten af dagen og være træt. 

Det er hans barn lige så meget som mit, så når vi er hjemme så er der lige ansvar!

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi er 2 om at være forældre..... Selvfølgelig aflaster vi hinanden på hårde dage.. Du har helt ret, det er mega umodent at brokke sig over at skulle tage sig af sit eget barn! 

Har du spurgt ham hvad han egentlig havde forventet af far-rollen? 

Ja og han siger at han forventer jeg gør alt, for som han siger var det mig der ville have barnet, men han sagde ikke abort før uge 20 men har efterfølgende sagt han ikke mente det men bare var sur, men tror han helst havde været fri for barn ville bare ønske han havde sagt det og stået ved sin mening. 

Kan høre når jeg skriver det at det lyder helt sygt at jeg er her endnu, men så andre tidspunkter siger han jo at han slet ikke mente noget med det og han elsker sit barn osv. 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Det at få lov er en underlig vending. Han er ikke min far! Og jeg er ikke hans mor! Jeg informere ham om mine planer, og hvis der ikke er andet på skemaet ja så tager jeg afsted  Det er vel også hans barn, og hvis du ikke kan "få lov" til at lave noget udenfor hjemmet, ja så kan han heller ikke. Der gælder de samme spilleregler for jeg begge. 

Har slet ikke lyst til at lade dem være alene når han er sådan, ville ønske han kunne og ville trøste og aflede for kan jo slet ikke gå og tage en lur på den måde. Men barnet græd jo fordi han skabte sig, ikke fordi jeg lige skulle sove lidt.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Det er yderst umoden! Ville jeg skulle ikke finde mig i. Magen til behandling! 

Hvis jeg er ved at 'falde fra hinanden' af træthed siger jeg det bare til min mand og så står han op først, tager sønnen med på legepladsen eller ud og cykle så jeg kan få ro. Lige nu er jeg gravid og går simpelthen død midt på dagen. Der siger min mand til at han synes jeg skal tage en lur.Han vil hellere have at jeg kan være glad og frisk senere på dagen end at gå resten af dagen og være træt. 

Det er hans barn lige så meget som mit, så når vi er hjemme så er der lige ansvar!

Fantastisk, bare vi kunne det. Men han mener det er meget unormalt hvis en mor har brug for ro nogle gange. Har jo selv vælgt barn siger han. Han siger jeg skal prøve at komme lidt ud i virkeligheden.

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min kæreste er rigtig god til at aflaste når man beder om det. Jeg aflaster også men jeg kan godt finde på at snerre ganske enkelt fordi jeg bare er morgensur.

så kunne det ikke tænkes han bare var rigtig træt?

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min kæreste er rigtig god til at aflaste når man beder om det. Jeg aflaster også men jeg kan godt finde på at snerre ganske enkelt fordi jeg bare er morgensur.

så kunne det ikke tænkes han bare var rigtig træt?

Så er han meget træt hver gang jeg spørger om noget der kræver han skal tage ansvar for sit barn. Han har aldrig "passet" mere end en time et par gange og så begynder han at skrive når der er gået 10 min om hvor egoistisk jeg er osv. Jeg må altid smide hvad jeg har i hænderne og skynde mig hjem. Barnet er snart 4 år så det kan vel ikke bare være en usikker nybagt far længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.