Tid til planlagt kejsersnit :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

Christine

Maja84 skriver:

Kæmpe kram 

jeg fik på en måde valget 3 gang, fik forklaret alle risici og med 2 ks i bagagen er det absolut det bedste med et ks 3 gang. Vil gerne uddybe hvis du ønsker men vil ikke dele her uden du ønsker det. 

Måske du har mulighed for at få det rykket tættere termin ��

Mange tak! 

Jeg troede også de ville anbefale ks, men efter de hele graviditeten har virket som om de måske anbefaler at forsøge at føde, så blev jeg lidt chokeret! Og synes virkelig ikke ks er rart 

Det kan være jeg kan spørge om det virkelig synes det SKAL være så tidligt, men da de gav mig tiden spurgte jeg ind til om det ikke er lidt tidligt, var svaret "det er den tid der ER" 

Hvis du har lyst, må du gerne dele mht. "fordelene" ved ks denne gang. Måske hjælper det  Havde bare lige forestillet mig en naturlig fødsel med færre smerter bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Kløver

Christine skriver:

Mange tak! 

Jeg troede også de ville anbefale ks, men efter de hele graviditeten har virket som om de måske anbefaler at forsøge at føde, så blev jeg lidt chokeret! Og synes virkelig ikke ks er rart 

Det kan være jeg kan spørge om det virkelig synes det SKAL være så tidligt, men da de gav mig tiden spurgte jeg ind til om det ikke er lidt tidligt, var svaret "det er den tid der ER" 

Hvis du har lyst, må du gerne dele mht. "fordelene" ved ks denne gang. Måske hjælper det  Havde bare lige forestillet mig en naturlig fødsel med færre smerter bagefter.

Øv øv øv, ved ikke hvor du skal føde, men synes de var til at snakke med i Kolding  

jeg fik at vide, at de ikke må sætte en  igang eller gå over tid, så skulle jeg føde selv skulle jeg selv gå igang inden termin, og skulle have en problemfri fødsel hvis det skulle ske. Risiko for at arret sprækker er stor, og går det mindste galt hedder det akut ks i fuld narkose, er der pludselig risiko eller bristninger osv, er det direkte i fuld narkose, brister arret har de måske 5-10 min til at få barnet  ud og reparere, ellers er der stor risiko for at forbløde, og brister man ryger barnet ud i bughulen og vil ikke overleve. Hun snakkede længe og forklarede og ja jeg turde på ingen måde prøve selv, risikere noget eller ende med i bedste fald at få ks i fuld narkose hvis ikke fødslen gik perfekt 8-\  håber det gav mening 

Ville nok især snakke med jm og i kunne finde kompromis som passer både dem og dig. Forstår godt du helst vil føde selv 

Anmeld

2. oktober 2014

Christine

Maja84 skriver:

Øv øv øv, ved ikke hvor du skal føde, men synes de var til at snakke med i Kolding  

jeg fik at vide, at de ikke må sætte en  igang eller gå over tid, så skulle jeg føde selv skulle jeg selv gå igang inden termin, og skulle have en problemfri fødsel hvis det skulle ske. Risiko for at arret sprækker er stor, og går det mindste galt hedder det akut ks i fuld narkose, er der pludselig risiko eller bristninger osv, er det direkte i fuld narkose, brister arret har de måske 5-10 min til at få barnet  ud og reparere, ellers er der stor risiko for at forbløde, og brister man ryger barnet ud i bughulen og vil ikke overleve. Hun snakkede længe og forklarede og ja jeg turde på ingen måde prøve selv, risikere noget eller ende med i bedste fald at få ks i fuld narkose hvis ikke fødslen gik perfekt 8-\  håber det gav mening 

Ville nok især snakke med jm og i kunne finde kompromis som passer både dem og dig. Forstår godt du helst vil føde selv 

Skejby og her snakker de en hel masse, det er bare altid noget forskelligt de siger  

Og de har nemlig snakket om hvor lille risikoen er for bristninger osv. Men de har ikke nævnt noget om fuld narkose og det er selvfølgelig rart at vide, så tak.

Har desværre først en jordemodertid EFTER kejsersnittiden (fantastisk planlægning) og jeg kan ikke komme igennem på tlf hos jordemoderpraksis. Det fungerer bare så dårligt i Århus 

Hvis de kunne udskyde kejsersnit nogle dage, så ville det være fint. Er lidt bange for hvad babyen skal udsættes for når det bliver så tidligt. Om hun kan trække vejret ordentligt, skal fodres af alle mulige andre (gør ikke amningen nemmere) eller hvad der skal ske.

Og så er det så skørt at de har sagt det er en lille baby, men alle flow mv. er helt perfekte og så vil de alligevel hive hende ud før hun får en chance for at vokse i maven. Ih altså.

Tak for dine råd, det er rigtigt fint at have noget at tænke over og jeg forstår sagtens du valgte ks. Det er bare så skræmmende og jeg blev så ked af det bagefter sidste gang, fordi der bliver set lidt ned på at føde på den måde.

Anmeld

2. oktober 2014

Kløver

Christine skriver:

Skejby og her snakker de en hel masse, det er bare altid noget forskelligt de siger  

Og de har nemlig snakket om hvor lille risikoen er for bristninger osv. Men de har ikke nævnt noget om fuld narkose og det er selvfølgelig rart at vide, så tak.

Har desværre først en jordemodertid EFTER kejsersnittiden (fantastisk planlægning) og jeg kan ikke komme igennem på tlf hos jordemoderpraksis. Det fungerer bare så dårligt i Århus 

Hvis de kunne udskyde kejsersnit nogle dage, så ville det være fint. Er lidt bange for hvad babyen skal udsættes for når det bliver så tidligt. Om hun kan trække vejret ordentligt, skal fodres af alle mulige andre (gør ikke amningen nemmere) eller hvad der skal ske.

Og så er det så skørt at de har sagt det er en lille baby, men alle flow mv. er helt perfekte og så vil de alligevel hive hende ud før hun får en chance for at vokse i maven. Ih altså.

Tak for dine råd, det er rigtigt fint at have noget at tænke over og jeg forstår sagtens du valgte ks. Det er bare så skræmmende og jeg blev så ked af det bagefter sidste gang, fordi der bliver set lidt ned på at føde på den måde.

Forstår dig 100% og det gør ondt, men nogle ved ik hvad de snakker om og er så hellige. Der vil altid være nogle som skal tryne andre, om det så er ks, amning osv uanset om det er selvvalgt eller ej 

håber du finder ud af det 

Anmeld

2. oktober 2014

Christine

Maja84 skriver:

Forstår dig 100% og det gør ondt, men nogle ved ik hvad de snakker om og er så hellige. Der vil altid være nogle som skal tryne andre, om det så er ks, amning osv uanset om det er selvvalgt eller ej 

håber du finder ud af det 

Tak 

Du har ret. Må håbe på det bedste. Er lidt nervøs for hvordan det vil føles efter 3 ks. Om det gør ondt i blæren osv. Altså hvis alt da går godt til selve operationen 

Anmeld

2. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Det ved jeg faktisk heller ikke; min ældste kom 15 dage før termin og den yngste kom på terminsdatoen  

det tager en time til Odense og halvanden, tror jeg, fra Esbjerg.... Men det er mest det der med hvornår jeg skal ringe efter ham. Tænk hvis jeg gør det for tidligt og det måske går i sig selv igen  plus han jo formentligt ikke kan køre i det øjeblik jeg ringer - jeg tror ikke TV2 synes er så smart der pludseligt bliver slukket for det ene kamera 

Hah, hvis jeg en dag oplever at TV2 pludseligt mangler et kamera, så ved jeg da hvorfor 

Altså jeg ville ringe så snart jeg følte noget var på vej, men er også lidt hys.. Men kan godt se det er lidt øv hvis det så ikke bliver til noget. Ved ikke om du er en hurtig "føder", men nu er du jo ret tæt på termin så kan godt forstå det er lidt skræmmende hvis han er langt væk.

Anmeld

2. oktober 2014

LinLin

Christine skriver:

Hah, hvis jeg en dag oplever at TV2 pludseligt mangler et kamera, så ved jeg da hvorfor 

Altså jeg ville ringe så snart jeg følte noget var på vej, men er også lidt hys.. Men kan godt se det er lidt øv hvis det så ikke bliver til noget. Ved ikke om du er en hurtig "føder", men nu er du jo ret tæt på termin så kan godt forstå det er lidt skræmmende hvis han er langt væk.

Hehe - ja så kunne det være fordi der var gang i noget her

altså regner med det kommer til at gå rimeligt stærkt da det sidste gang tog 4 1/2 t fra allerførste ve - dengang havde jeg ikke hft "snydeveer" inden som jeg har haft denne gang...

det et mærkelige er at jeg ikke som sådan er nervøs for at føde alene - det er mere alt det praktiske med drengene og at komme ud på Skejby 

Men han har fri i morgen så håber hun kommer der

Anmeld

2. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Hehe - ja så kunne det være fordi der var gang i noget her

altså regner med det kommer til at gå rimeligt stærkt da det sidste gang tog 4 1/2 t fra allerførste ve - dengang havde jeg ikke hft "snydeveer" inden som jeg har haft denne gang...

det et mærkelige er at jeg ikke som sådan er nervøs for at føde alene - det er mere alt det praktiske med drengene og at komme ud på Skejby 

Men han har fri i morgen så håber hun kommer der

Haha ja så må du lige prikke lidt til hende i morgen og sige at NU er det nu! 

4 ½ t er godt nok hurtigt ja 

Der har jeg selvfølgelig en fordel i at vide hvornår mine drenge skal passes.

Gik faktisk i mødregruppe med en der tog sin søn med på hospital fordi hun pludseligt skulle føde og havde født inden barnepigen nåede frem - hun var alenemor. Det må være lidt vildt. Og både hun og jeg bor ca. 10 min. fra Skejby.

Hvor langt har i ca. til Skejby?

Anmeld

3. oktober 2014

LinLin

Christine skriver:

Haha ja så må du lige prikke lidt til hende i morgen og sige at NU er det nu! 

4 ½ t er godt nok hurtigt ja 

Der har jeg selvfølgelig en fordel i at vide hvornår mine drenge skal passes.

Gik faktisk i mødregruppe med en der tog sin søn med på hospital fordi hun pludseligt skulle føde og havde født inden barnepigen nåede frem - hun var alenemor. Det må være lidt vildt. Og både hun og jeg bor ca. 10 min. fra Skejby.

Hvor langt har i ca. til Skejby?

Vi har ca 20 min i lige linie via motorvej, men hvis vi skal aflevere dem ved min mor inden så tager dét 25 min (hun bor i hasle) og så 5 min derfra...

Anmeld

3. oktober 2014

M (:

Christine skriver:

I dag fik jeg tid til planlagt ks. Nu har jeg snakket med fødselslæger tre gange.

1. gang var det mit eget valg om det skulle være ks

2. gang vidste de intet og havde intet at sige

3. følte jeg mig faktisk lidt presset til at vælge ks

Har også snakket med jordemoder de gange jeg har været der, de har talt mest for en naturlig fødsel.

Men jeg var bare overhovedet ikke forberedt på at de ville presse på i dén grad i dag! Og jeg har ikke lyst til at få ks. Jeg er med på at jeg har fået to ks og den ene gang var pga. moderkageløsning, så selvfølgelig er der en grund til at det er deres anbefaling. Men ikke nok med dét, de har givet mig en tid hvor jeg er 37+5 og jeg synes det er alt, alt for tidligt. Det føles bare helt forkert og unaturligt og dumt. Det er da synd for min baby? 

Jeg glæder mig overhovedet ikke og jeg er så træt af at ingen læger er på "mit hold". Ved selvfølgelig hvad ks er, men jeg hader det. Og jeg hader at lægerne ævler om deres weekend osv. imens man ligger med åben livmoder og er medicineret og bange. I det hele taget ser de ikke at der er en person bag hver eneste patient og jeg er bare møg træt af det. Og jeg ville da gerne kunne få et barn mere engang i fremtiden, men jeg tør ikke flere ks og jeg føler at min krop er smadret og uduelig og jeg er da "kun" 28.

Og efter hvert ks føler man sig bare forkert og dødssyg og uduelig og det har jeg da på ingen måder tænkt mig at glæde mig til 

På flere måder føler jeg bare at man bliver så undervurderet når man får ks og det føles helt forkert. Min kæreste er ikke rigtigt nogen hjælp, men han forstår det måske ikke fordi han ikke har prøvet at blive sprættet op  Og tiden er om to uger og jeg er IKKE klar. Men fik at vide at "det er den tid der er" 

Kan du ikke få ændret din tid?

Hvis ikke, hvad sker der så, hvis man eks. får influenza lige netop den uge og derfor må aflyse? Det kan da umuligt være fedt at blive "tvunget" til KS - og så endda TIDLIGERE end man er klar til :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.