Christine skriver:
I dag fik jeg tid til planlagt ks. Nu har jeg snakket med fødselslæger tre gange.
1. gang var det mit eget valg om det skulle være ks
2. gang vidste de intet og havde intet at sige
3. følte jeg mig faktisk lidt presset til at vælge ks
Har også snakket med jordemoder de gange jeg har været der, de har talt mest for en naturlig fødsel.
Men jeg var bare overhovedet ikke forberedt på at de ville presse på i dén grad i dag! Og jeg har ikke lyst til at få ks. Jeg er med på at jeg har fået to ks og den ene gang var pga. moderkageløsning, så selvfølgelig er der en grund til at det er deres anbefaling. Men ikke nok med dét, de har givet mig en tid hvor jeg er 37+5 og jeg synes det er alt, alt for tidligt. Det føles bare helt forkert og unaturligt og dumt. Det er da synd for min baby? 
Jeg glæder mig overhovedet ikke og jeg er så træt af at ingen læger er på "mit hold". Ved selvfølgelig hvad ks er, men jeg hader det. Og jeg hader at lægerne ævler om deres weekend osv. imens man ligger med åben livmoder og er medicineret og bange. I det hele taget ser de ikke at der er en person bag hver eneste patient og jeg er bare møg træt af det. Og jeg ville da gerne kunne få et barn mere engang i fremtiden, men jeg tør ikke flere ks og jeg føler at min krop er smadret og uduelig og jeg er da "kun" 28.
Og efter hvert ks føler man sig bare forkert og dødssyg og uduelig og det har jeg da på ingen måder tænkt mig at glæde mig til 
På flere måder føler jeg bare at man bliver så undervurderet når man får ks og det føles helt forkert. Min kæreste er ikke rigtigt nogen hjælp, men han forstår det måske ikke fordi han ikke har prøvet at blive sprættet op
Og tiden er om to uger og jeg er IKKE klar. Men fik at vide at "det er den tid der er" 
jeg fik på en måde valget 3 gang, fik forklaret alle risici og med 2 ks i bagagen er det absolut det bedste med et ks 3 gang. Vil gerne uddybe hvis du ønsker men vil ikke dele her uden du ønsker det.