Hvilke uddannelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

migxher

Men det er en uddannelse med meget læsestof, men for mig er det super spændende men det er en ret fri uddannelse hvilket jeg ser som en fordel når jeg skal have baby her til marts. Denne her uge har jeg kun 1 dag med timer og så skal jeg nok s bare læse selv resten af tiden hvis ikke min gruppe har planer om at vi skal mødes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

majba

Princesspigen skriver:

I har en masse gode ideer .. 

Jeg vil prøve fra en ende af..

jeg har arbejdet inde for børnehave og vuggestue - kan min ryg ikke

jeg har været i 8 ugers praktik forløb i SFO og de børn er så store og selvstændige at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre af mig selv

jeg har været startet på dyrepasser uddannelsen hvor jeg droppede ud allerede på grundforløbet grundet for store smerter i ryggen af den fysisken del af arbejdet hvilke jo er en stor del af at være dyrepasser 

jeg er lidt ude i en sosu da det virker til der er mange forskellige muligheder og områder at komme ind for der men alle dem jeg snakker med som har en sosu siger at har jeg problemer med ryggen så kan jeg lig så godt droppe det da det er et arbejde der er for meget fysisk 

Pædagoger alle steder. På skoler, special skoler, lukkede arbejdes pladser, fysisk og psykisk handicappede børn, voksen ældre. Hjerneskadet i alle typer og aldre. 

Anmeld

6. oktober 2014

Missy_B

Princesspigen skriver:

teknisk designer og grafisk designer som også er nævne længere oppe må jeg lige undersøge hvad er for nogle..

ved du selv noget om uddannelsen teknisk designer >?

Ikk og en dyt desværre 

Anmeld

6. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Princesspigen skriver:

I har en masse gode ideer .. 

Jeg vil prøve fra en ende af..

jeg har arbejdet inde for børnehave og vuggestue - kan min ryg ikke

jeg har været i 8 ugers praktik forløb i SFO og de børn er så store og selvstændige at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre af mig selv

jeg har været startet på dyrepasser uddannelsen hvor jeg droppede ud allerede på grundforløbet grundet for store smerter i ryggen af den fysisken del af arbejdet hvilke jo er en stor del af at være dyrepasser 

jeg er lidt ude i en sosu da det virker til der er mange forskellige muligheder og områder at komme ind for der men alle dem jeg snakker med som har en sosu siger at har jeg problemer med ryggen så kan jeg lig så godt droppe det da det er et arbejde der er for meget fysisk 

Mht. Sfo så finder du med tiden ud af hvad man kan lave med så store og selvstændige børn. Der er de fleste steder forskellige værksteder hvor børnene kam udfolde sig, men nogle gange har de brug for en hjælpende hånd

Anmeld

6. oktober 2014

*Toffee*

Medmindre du bor i København, så ville jeg holde mig fra de pædagogiske uddannelser! Det er muligt at pædagoger kan varetage stillinger af forskellig karakter, men der er relativt få stillinger, så muligheden for at sortere er meget meget lille, dvs. at sandsynligheden for at du skal søge de stillinger du på forhånd ved du ikke kan varetage, er stor. 

Hvis ikke du føler du kan klare en gymnasiel uddannelse, vil hverken pædagog eller socialrådgiver, være et godt valg 

Tilgengæld vil jeg anbefale dig at kigge på erhvervsuddannelserne. Dem er der mange af, så det kan jo være der også lige var en for dig. 

Jeg synes det er rigtig fint at du tager udgangspunkt i hvad du føler du kan lige nu, det er ikke ensbetydende med at det vil være sådan for altid 

Held og lykke med det 

Anmeld

6. oktober 2014

Kamulla

hvor kommer du fra? jeg selv søger ind på fotografisk kommunikation til Marts der er det optagelsesprøver man skal igennem og ikke ens gennemsnit ud fra eks hhx de tager udgangspunkt i.. tror slet ikke det er et krav (satans) 

Anmeld

7. oktober 2014

Princesspigen

migxher skriver:

Jeg går på uc syd i Esbjerg. Ved ikke lige hvor den ellers kan tages. Jamen som socialrådgiver er det jo arbejde med mennesker. Du kan ex arbejde indenfor kriminalforsorgen, med job og beskæftigelse, børn og unge som jwg gerne vil. Jeg drømmer nok om at blive noget familierådgiver/støtte kontakt person. Men man kan også arbejde som ganske almindelig sagsbehandler hvor der selvfølgelig er meget papir arbejde. Jeg vil gerne arbejde med børn og unge, men pædagog, skole lære eller lignende er ikke helt det jwg vil, jeg er nok mere til tekniske side, den der får tingene til at ske, sætter foranstaltninger igang oh hjælper folk den vej. Mulighederne er mange

Mange private virksomheder er også begyndt at ansætte ssocialrådgivere. 

Okay tak for dit svar, det er mæske værd at undersøge... Når man hører socialrådgiver tænker jeg bare automatisk på dem der sidder på kommunen og det er absolut ikke et arbejde jeg er interesseret i, jeg har ikke oplevet andet end dårligt med dem samt set i de forskellige kommuner hvordan folk ikke har behandlet dem pænt selv om de passer deres arbejde... 

Anmeld

7. oktober 2014

Princesspigen

mor:) skriver:

Mht. Sfo så finder du med tiden ud af hvad man kan lave med så store og selvstændige børn. Der er de fleste steder forskellige værksteder hvor børnene kam udfolde sig, men nogle gange har de brug for en hjælpende hånd

Den SFO jeg var i blev børnene sendt ud og fik sjældent lov til at bruge værestederne fordi pædagogerne heller ville drikke kaffe.. Og så oplevede jeg meget tit at børnene ingen respekt havde for de voksne og var grove psykisk ved de voksne og det ville jeg ikke kunne.. Jeg er tit meget usikker og tager tingene lidt for meget til mig.. 

Jeg siger ikke alle sfoer er ens men min oplevelse gør at jeg tænker det ikke er så meget for mig 

Anmeld

7. oktober 2014

Krussedulle

Princesspigen skriver:

jeg skal/kan/er ikke interesseret i at tage en "hue-uddannelse"..

jeg er meget skole træt, har kun dårlige oplevelser med skole og har svært ved som enlig mor i forvejen at få en fuld skoledag til at fungere til tider.. jeg ved godt det er jeg nød til med en uddannelse, det jeg vil frem til er at jeg ikke skal gøre det værre ved at tage et par år på en handelsskole for bagefter at tage en uddannelse også.. jeg skal helst bare direkte på en uddannelse hvis jeg skal have en chance for succes

håber du forstår

Jeg ville helt sikkert tage et kig på de forskellige erhvervsuddannelser..

Kig evt på ug.dk

Anmeld

7. oktober 2014

Princesspigen

*Toffee* skriver:

Medmindre du bor i København, så ville jeg holde mig fra de pædagogiske uddannelser! Det er muligt at pædagoger kan varetage stillinger af forskellig karakter, men der er relativt få stillinger, så muligheden for at sortere er meget meget lille, dvs. at sandsynligheden for at du skal søge de stillinger du på forhånd ved du ikke kan varetage, er stor. 

Hvis ikke du føler du kan klare en gymnasiel uddannelse, vil hverken pædagog eller socialrådgiver, være et godt valg 

Tilgengæld vil jeg anbefale dig at kigge på erhvervsuddannelserne. Dem er der mange af, så det kan jo være der også lige var en for dig. 

Jeg synes det er rigtig fint at du tager udgangspunkt i hvad du føler du kan lige nu, det er ikke ensbetydende med at det vil være sådan for altid 

Held og lykke med det 

Tak for dit positive svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.