Hvilke uddannelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

serinasmor

Princesspigen skriver:

man kan på ingen måde komme ind på fotograf uddannelsen uden at have sikret sig en lære plads først og det er meget svært... så det er der ikke rigtigt mulighed for desværre..

en uddannelse uden meget skolegang kræver læreplads det er ikke noget nyt og nej de hænger nok ikke på træerne ...men det kan godt lade sig gøre find charmen og det store smil frem  ... vis dem fordelen ved at vælge en som dig, der er ældre og mere moden ... vis at du virkelig gerne vil være fotograf ... tag gode billeder af børn, dur og veninder og meget gerne dine forældre og lignende ... få dem fremkaldt og sæt dem pænt ind i en flot bog ... søg ved personligt fremmøde og vis bogen frem der...hvis det er det du vil er jeg helt sikker på det vil lykkes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

Princesspigen

I har en masse gode ideer .. 

Jeg vil prøve fra en ende af..

jeg har arbejdet inde for børnehave og vuggestue - kan min ryg ikke

jeg har været i 8 ugers praktik forløb i SFO og de børn er så store og selvstændige at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre af mig selv

jeg har været startet på dyrepasser uddannelsen hvor jeg droppede ud allerede på grundforløbet grundet for store smerter i ryggen af den fysisken del af arbejdet hvilke jo er en stor del af at være dyrepasser 

jeg er lidt ude i en sosu da det virker til der er mange forskellige muligheder og områder at komme ind for der men alle dem jeg snakker med som har en sosu siger at har jeg problemer med ryggen så kan jeg lig så godt droppe det da det er et arbejde der er for meget fysisk 

Anmeld

4. oktober 2014

Mor Christa

Mediegrafiker :-) teknisk skole.. Ingen hue uddannelser påkrævet :-)

Anmeld

4. oktober 2014

Nystart

Princesspigen skriver:

I har en masse gode ideer .. 

Jeg vil prøve fra en ende af..

jeg har arbejdet inde for børnehave og vuggestue - kan min ryg ikke

jeg har været i 8 ugers praktik forløb i SFO og de børn er så store og selvstændige at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre af mig selv

jeg har været startet på dyrepasser uddannelsen hvor jeg droppede ud allerede på grundforløbet grundet for store smerter i ryggen af den fysisken del af arbejdet hvilke jo er en stor del af at være dyrepasser 

jeg er lidt ude i en sosu da det virker til der er mange forskellige muligheder og områder at komme ind for der men alle dem jeg snakker med som har en sosu siger at har jeg problemer med ryggen så kan jeg lig så godt droppe det da det er et arbejde der er for meget fysisk 

Uha, jeg vil os råde dig fra det... det er virkelig hårdt for kroppen, især ryggen... lige meget hvor meget man end prøver at skåne sig selv er det nærmest umuligt... desværre

Og det ville bare være SÅ ærgeligt at gå i gang eller fuldføre og så må starte forfra fordi ryggen/kroppen giver op 

Anmeld

4. oktober 2014

migxher

Altså du begrænser mulighederne mere og mere de rygproblemer, er det noget der kan blive gjort noget ved? Du vil blive tvunget ud i uddannelse før eller siden så du kan lige så godt være lidt åben, måske udvide dine valg til noget der måske ikke lige ville være dit første valg. 

Når det er sagt så vil jeg anbefale dig socialrådgiver uddannelsen som jeg selv går på. Den er super spændende og vi har ikke mødepligt dog er der selvfølgelig timer som det er godt at møde op til og så selvfølgelig gruppearbejde. Der er dog meget læsestof men det er super spændende.  

Anmeld

4. oktober 2014

Missy_B

Det er virkelig en svær situation og stå i, da dine interesseområder og fysiske kunnen ikke matcher. Først et stort kram 

Teknisk designer er en mulighed - problemet er bare at det kræver læreplads og det kan være svært.

https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/produktionogudvikling/teknisk-designer

Ellers ved jeg ikke om det Kunne være noget for dig at stå i butik - måske børnetøj eller dyrehandler ? Jeg ved godt at det kræver en HG - det var bare en mulighed.

Anmeld

6. oktober 2014

Princesspigen

migxher skriver:

Altså du begrænser mulighederne mere og mere de rygproblemer, er det noget der kan blive gjort noget ved? Du vil blive tvunget ud i uddannelse før eller siden så du kan lige så godt være lidt åben, måske udvide dine valg til noget der måske ikke lige ville være dit første valg. 

Når det er sagt så vil jeg anbefale dig socialrådgiver uddannelsen som jeg selv går på. Den er super spændende og vi har ikke mødepligt dog er der selvfølgelig timer som det er godt at møde op til og så selvfølgelig gruppearbejde. Der er dog meget læsestof men det er super spændende.  

har du lyst til at uddybe hvad denne uddannelse precis er/kan og hvor henne du går ? evt hvor du ved der er muligheder henne for at gå...

hvorfor går DU på den ?

Anmeld

6. oktober 2014

Princesspigen

Missy_B skriver:

Det er virkelig en svær situation og stå i, da dine interesseområder og fysiske kunnen ikke matcher. Først et stort kram 

Teknisk designer er en mulighed - problemet er bare at det kræver læreplads og det kan være svært.

https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/produktionogudvikling/teknisk-designer

Ellers ved jeg ikke om det Kunne være noget for dig at stå i butik - måske børnetøj eller dyrehandler ? Jeg ved godt at det kræver en HG - det var bare en mulighed.

teknisk designer og grafisk designer som også er nævne længere oppe må jeg lige undersøge hvad er for nogle..

ved du selv noget om uddannelsen teknisk designer >?

Anmeld

6. oktober 2014

Røverdatter

Jeg ser godt at du skriver, du slet ikke orker mere skole. MEN hvis du har en 10. klasse kan du komme meget langt med dine drømme! Jeg tog f.eks. et grundforløb på Københavns Tekniske Skole i den afdeling der hedder teknologi og kommunikation (kort sagt en film og foto linje/uddannelse) Grundforløbet tog kun 4 måneder, men det var nogle fede måneder, hvor både arbejdet med film og foto (og ligeledes photoshop programmet) var rigtig fint inddraget. Herefter kan man tage hele uddannelsen, hvis man finder praktikplads. Jeg valgte i stedet at blive au-pair i sin tid (dette var før jeg fik barn). Men muligheden for videreuddannelse er der - også uden en "hue-uddannelse" - med mindre de har lavet det hele om ...

Hmm, men derudover ved jeg godt nok ikke hvad jeg skal anbefale dig. Især når nu du er skoletræt. Det er altid rigtig svært med alt det her skole-halløj. Der er så mange ting man vil, og så meget overskud er der bare ikke altid..

Men prøv at tjekke de "alternative" skoler ud, såsom produktions-skoler eller tekniske skoler - der er af og til nogle meget fede forløb

Anmeld

6. oktober 2014

migxher

Princesspigen skriver:

har du lyst til at uddybe hvad denne uddannelse precis er/kan og hvor henne du går ? evt hvor du ved der er muligheder henne for at gå...

hvorfor går DU på den ?

Jeg går på uc syd i Esbjerg. Ved ikke lige hvor den ellers kan tages. Jamen som socialrådgiver er det jo arbejde med mennesker. Du kan ex arbejde indenfor kriminalforsorgen, med job og beskæftigelse, børn og unge som jwg gerne vil. Jeg drømmer nok om at blive noget familierådgiver/støtte kontakt person. Men man kan også arbejde som ganske almindelig sagsbehandler hvor der selvfølgelig er meget papir arbejde. Jeg vil gerne arbejde med børn og unge, men pædagog, skole lære eller lignende er ikke helt det jwg vil, jeg er nok mere til tekniske side, den der får tingene til at ske, sætter foranstaltninger igang oh hjælper folk den vej. Mulighederne er mange

Mange private virksomheder er også begyndt at ansætte ssocialrådgivere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.