Hvilke uddannelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
34 svar
12 synes godt om
29. september 2014

Princesspigen

Lidt forhistorie om mig..

jeg er en pige på 25 år, har en datter på 2 og har for nylig fundet tilbage sammen med kæresten (min datters far) igen.. 

Jeg har ikke fået nogle eksamen i folkeskolen så er på nuværende tidspunkt ved at afslutte en 9 kl.. 

Jeg har derud over en skæv rygrad som de forskellige læger ikke er enige om om der vil komme bedring i.. Jeg har dagligt smerter skal træne hverdag men kan desværre ikke overskue det pt (ja det et dumt men der sker meget i mit liv og mange beslutninger pt så jeg får ikke trænet som jeg skal) 

nu står jeg så og skal finde ud af hvilke uddannelse jeg skal tage når jeg er færdig til jul på VUC.. Hvis ikke tingene interrsserer Mig hat jeg svært ved at holde fast i det.. Mine interesserer er børn i børnehave alderen, dyr men ikke dyrlæge, og så kan jeg godt lide at tegne men er ikke ret god til det og kan godt lide at tage billeder men ved man ikke bare kommer ind på fotograf uddannelsen.. 

Mit problem ligger i af de arbejder der er med dyr og børn kan min ryg pt ikke klare... 

Så jeg er meget i vildrede om hvad min fremtid skal bringe... Er der nogle med nogle gode råd eller forslag ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

serinasmor

hvis du kan lide at tegne hvad så med sådan noget som mediegrafiker på teknisk skole ? øv dig i at tage gode billeder og bliv fotograf hvis det er det du gerne vil ... det kræver træning MEGET træning, men hvis du kan lide det så ee det absolut en mulighed... det kræver vist ikke helt så mwget at blive fotograf hos fotohandleren som pressefotograf

Anmeld

29. september 2014

AnnaK89

Jeg tænker da at du har et par år til at tænke over det, da du da højst sandsynligt skal have en HF/HG/HHX/HTX for at komme videre. 

Anmeld

2. oktober 2014

Princesspigen

serinasmor skriver:

hvis du kan lide at tegne hvad så med sådan noget som mediegrafiker på teknisk skole ? øv dig i at tage gode billeder og bliv fotograf hvis det er det du gerne vil ... det kræver træning MEGET træning, men hvis du kan lide det så ee det absolut en mulighed... det kræver vist ikke helt så mwget at blive fotograf hos fotohandleren som pressefotograf

man kan på ingen måde komme ind på fotograf uddannelsen uden at have sikret sig en lære plads først og det er meget svært... så det er der ikke rigtigt mulighed for desværre..

Anmeld

2. oktober 2014

Princesspigen

AnnaKJ skriver:

Jeg tænker da at du har et par år til at tænke over det, da du da højst sandsynligt skal have en HF/HG/HHX/HTX for at komme videre. 

jeg skal/kan/er ikke interesseret i at tage en "hue-uddannelse"..

jeg er meget skole træt, har kun dårlige oplevelser med skole og har svært ved som enlig mor i forvejen at få en fuld skoledag til at fungere til tider.. jeg ved godt det er jeg nød til med en uddannelse, det jeg vil frem til er at jeg ikke skal gøre det værre ved at tage et par år på en handelsskole for bagefter at tage en uddannelse også.. jeg skal helst bare direkte på en uddannelse hvis jeg skal have en chance for succes

håber du forstår

Anmeld

2. oktober 2014

migxher

Vil du ikke have en hue uddannelse så er der jo kun teknisk skole tilbage måske du skal undersøge hvilke uddannelser de tilbyder på den teknisk skole tæt på dig. Men børn og dyr, desvære er de nok rimelig begrænset uden en gymnasial uddannelse.

Anmeld

2. oktober 2014

migxher

Men hvad med veterinærsygeplejerske?? Dyrepasser. Pædagog assistent.

Anmeld

3. oktober 2014

AnnaK89

Princesspigen skriver:

jeg skal/kan/er ikke interesseret i at tage en "hue-uddannelse"..

jeg er meget skole træt, har kun dårlige oplevelser med skole og har svært ved som enlig mor i forvejen at få en fuld skoledag til at fungere til tider.. jeg ved godt det er jeg nød til med en uddannelse, det jeg vil frem til er at jeg ikke skal gøre det værre ved at tage et par år på en handelsskole for bagefter at tage en uddannelse også.. jeg skal helst bare direkte på en uddannelse hvis jeg skal have en chance for succes

håber du forstår

Forstår udemærkedet - det er ikke lutter lagkage af være mor og gå i skole, selvom man oftest har kortere dage og er mere flexsibel end på arbejdsmarkedet. 

Men jeg tror altså du har lidt svære odds, når du "kun" har 9. klasse i forhold til at få en elevplads fx. Der skal man oftest have et eller andet skoleforløb inden. 

Men du må da prøve dig frem. 

Anmeld

3. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Men hvad med veterinærsygeplejerske?? Dyrepasser. Pædagog assistent.

Vil blot sige at de færreste pædagogiske assistenter bliver ansat, da det er billigere med pædagogmedhjælper. De fleste bruger uddannelsen til efterfølgende at komme ind på pædagoguddannelsen. 

Så med kun 9. Klasse tror jeg du har få muligheder - så ville klart tage noget hf/hg/hhx

Anmeld

3. oktober 2014

majba

Kan se du har intresse i børn, dig mest mellem 3-6. Vil sige i den aldre er der nærmeste ingen løft, så det burde være bedre for din ryg. Hvis du gerne vil noget med børn, vil jeg råde dig til at tage en 10 klasse på vuc og derefter tage pædagog pakken og søge ind på kvote 2. Hvis du trænger til en pause imellem tiden kan du prøve at søge forskellige stillinger som pædagog medhjælper, i både børnehave, SFO osv for at få erfaring og opleve livet som pædagog :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.