Børn der sidder fremadvendt - før tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2009

lonemus

Katjaro skriver:

Der er altså INGEN regler der foreskriver om barnet skal sidde i for eller bagudvendt autostol.

Reglerne foreskriver at barnet skal sidde i en godkendt autostol der passer til dets vægt og højde indtil de er 135 cm høje.

At man så i dag stort set ikke kan opdrive en klasse I autostol (0-13 kg) der er forudvendt er så en anden sag.

Der er heller ingen tvivl om at det er bedst for barnet at blive i den bagudvendte autostol så længe det kan - men hvis det vokser ud af stolen i længden før vægten eller visa versa - så skal der skiftes.

Hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Diana...

lonemus skriver:

Jeg spurgte på FDM, da min søn vejede 9 kilo, da han var 7 mdr. De sagde jeg SKULLE skifte autostol nu, da det altid var vægten man tog efter, fordi hvis man bliver påkørt er det barnets fulde vægt der ryger frem, og hvis autostolen ikke er godkendt til barnets vægtklasse, så er det farligt!

Jeg har osse lige skiftet dem begge over i den der hedder 15-36 kilo, selvom de kun er 2 og 3 år gamle, men deres vægt siger 15,3 kilo og 15,7 kilo - og meget høje er de.

Så jeg vile absolut skifte nu og følge vægten, de råd har jeg fået flere steder

Enig. 

Lucas sidder ikke bagudadvendt mere da han er kommer over i en 9 til 18 kg og den kan ikke vendes den vej så der ikke så meget at køre og han skal ikke sidde i en hvor han bliver skruet ned i og sidder skævt osv. 

Jeg har snakket med flere min læge SP min far der sælger autostole osv og de ALLE sige det hedder 9 kg el 9 måneder og at Lucas gerne må side fremad.

Knus Diana som os var meget nervøs men hvad fanen skal man gøre og når de kloge mennesker sige at det må han godt jamen så er det jo sådan det er.

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Fik lige præcis afvide i babysam at hvis hovedet ikke var op over kanten, så passede den hende fint og hendes er ikke op over endnu...

Det er osse korrekt, hovedet må bare ikke være over kanten

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Det er osse korrekt, hovedet må bare ikke være over kanten

Nemlig... Håber virkelig hun kan være i den indtil hun skal over i den anden...
Hun måtte først komme over i den anden, når hun kan sidde helt selv med ret ryg..

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Diana... skriver:

Enig. 

Lucas sidder ikke bagudadvendt mere da han er kommer over i en 9 til 18 kg og den kan ikke vendes den vej så der ikke så meget at køre og han skal ikke sidde i en hvor han bliver skruet ned i og sidder skævt osv. 

Jeg har snakket med flere min læge SP min far der sælger autostole osv og de ALLE sige det hedder 9 kg el 9 måneder og at Lucas gerne må side fremad.

Knus Diana som os var meget nervøs men hvad fanen skal man gøre og når de kloge mennesker sige at det må han godt jamen så er det jo sådan det er.

Ja, jeg var osse lidt bekymret for at skifte over et par mdr før tid, derfor spurgte jeg osse flere steder - og fik samme besked som du.
Men man vil jo gerne være sikker, for børnene skal jo sidde så sikkert som muligt

Anmeld

20. august 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Fik lige præcis afvide i babysam at hvis hovedet ikke var op over kanten, så passede den hende fint og hendes er ikke op over endnu...

Altså hvis de er mere brede end lange jamen så kan de jo stadig ikke være i den Lucas sad skævt i hans baby stol der hed 0 til 13 kg og hans hoved var ikke op over. hvis vi kørte galt el lignene så ville han kunne knække ryggen. 

Det hedder 9 kilo el 9 måneder.

Anmeld

20. august 2009

Diana...

Katjaro skriver:

Der er altså INGEN regler der foreskriver om barnet skal sidde i for eller bagudvendt autostol.

Reglerne foreskriver at barnet skal sidde i en godkendt autostol der passer til dets vægt og højde indtil de er 135 cm høje.

At man så i dag stort set ikke kan opdrive en klasse I autostol (0-13 kg) der er forudvendt er så en anden sag.

Der er heller ingen tvivl om at det er bedst for barnet at blive i den bagudvendte autostol så længe det kan - men hvis det vokser ud af stolen i længden før vægten eller visa versa - så skal der skiftes.

Hilsen Katja

Nemlig.

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Altså hvis de er mere brede end lange jamen så kan de jo stadig ikke være i den Lucas sad skævt i hans baby stol der hed 0 til 13 kg og hans hoved var ikke op over. hvis vi kørte galt el lignene så ville han kunne knække ryggen. 

Det hedder 9 kilo el 9 måneder.

Okey - Men fik afvide så længe hendes hoved ikke var over kanten - kan hun stadig bruge den...

Julie er smal og lang...

Anmeld

20. august 2009

Diana...

lonemus skriver:

Ja, jeg var osse lidt bekymret for at skifte over et par mdr før tid, derfor spurgte jeg osse flere steder - og fik samme besked som du.
Men man vil jo gerne være sikker, for børnene skal jo sidde så sikkert som muligt

Det jo det. Men jeg er ikke bekymret mere der er masse af støtte både til hoved ryg osv i den der hedder 9-18 kg. Og han sidder en mill gange bedre i den end den anden.

Dutte84 det du har fået at vide i babysam med de SKAL være 9 måneder det ikke rigtig du har fået forkerte oplysninger. 

Anmeld

20. august 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Okey - Men fik afvide så længe hendes hoved ikke var over kanten - kan hun stadig bruge den...

Julie er smal og lang...

Det jo os fint hvis hun er smal men den går ikke hvis man er en tyk sag som Lucas der er lille og tyk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.