Børn der sidder fremadvendt - før tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Vi er enige om at vægten skal passe til barnets stol MEN de skal stadig sidde bagudvendt

Nu er jeg forvirret...

Vi spurgte babysam da vi var over at købe ny autostol, hvornår Julie måtte sidde samme vej som os, det måtte hun når hun er 9 mdr.. og ikke før...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Julie vejer 7 kg... Vi har en autostol der hedder 0-9 kg, vi har købt en ny en hjem til hende som hedder 9 - 18 kg...
Den hun er i nu, er så småt ved at være for lille til hende, der går ikke lang tid før hun skal i en anden...

Men hun må ikke komme over i den anden endnu...
Så er lidt i knibe...

Vi var i babysam for 14 dage siden, og de sagde til os at det var bedst hun var i den 0-9 kg, det var det mest sikreste...

Ja, det kan jeg godt følge dig i...man skal virkelig sørge for de har den rigtige vægt, før man skifter. Men derfor kan man jo godt føle barnet er for lille....eller for langt!

Ja, der er mange ting man skal huske at holde øje med - jeg har altid vejet mine jævnligt, netop for at kunne holde øje med om stolene passer. Men nu har de fået den sidste autostol, så behøver jeg ikke holde øje med det mere

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Ja, det kan jeg godt følge dig i...man skal virkelig sørge for de har den rigtige vægt, før man skifter. Men derfor kan man jo godt føle barnet er for lille....eller for langt!

Ja, der er mange ting man skal huske at holde øje med - jeg har altid vejet mine jævnligt, netop for at kunne holde øje med om stolene passer. Men nu har de fået den sidste autostol, så behøver jeg ikke holde øje med det mere

Julie er os lang.. 70 lang... Mon det er det der gør at jeg synes stolen virker lille til hende?

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Tanja.. skriver:

Mange børn kan jo også bruge baby stolen til de er ca 9 mdr  Og så sidder de jo bagudvendt .. Jeg skal ud og have fundet noget der kan bagudvendes til min søn fordi han er så tung   Og kun 4 mdr .

Det er rigtigt

Avs, bliver det ikke svært at finde noget andet, end en babyautostol til én på 4 mdr? - er der overhovedet andre muligheder??

Lone

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Nu er jeg forvirret...

Vi spurgte babysam da vi var over at købe ny autostol, hvornår Julie måtte sidde samme vej som os, det måtte hun når hun er 9 mdr.. og ikke før...

Det er osse rigtigt efter forskrifterne, men hvis hun vejer mere end 9 kilo før hun er 9 mdr., så skal man skifte.
Jeg har været i Babysam; kære børn og hos FDM, de sagde alle man altid skal gå efter den rigtige vægt - så betyder et par mdr fra eller til ingenting.

Det har jeg altid gået efter!

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Julie er os lang.. 70 lang... Mon det er det der gør at jeg synes stolen virker lille til hende?

Det kan sagtens være .)

Begge mine har været lange og så helt forkerte ud i babyautostolen til sidst - deres hoveder må heller ikke rage over kanten, så er den heller ikke sikker mere.

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Dutte84 skriver:

Nu er jeg forvirret...

præcis

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Det kan sagtens være .)

Begge mine har været lange og så helt forkerte ud i babyautostolen til sidst - deres hoveder må heller ikke rage over kanten, så er den heller ikke sikker mere.

Fik lige præcis afvide i babysam at hvis hovedet ikke var op over kanten, så passede den hende fint og hendes er ikke op over endnu...

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Det er rigtigt

Avs, bliver det ikke svært at finde noget andet, end en babyautostol til én på 4 mdr? - er der overhovedet andre muligheder??

Lone

Babysam har en enkelt ,, men den ser lidt underlig ud og vil jo gerne have en normal når han er gammel nok så det bliver lidt omstændigt

Anmeld

20. august 2009

Katjaro

Der er altså INGEN regler der foreskriver om barnet skal sidde i for eller bagudvendt autostol.

Reglerne foreskriver at barnet skal sidde i en godkendt autostol der passer til dets vægt og højde indtil de er 135 cm høje.

At man så i dag stort set ikke kan opdrive en klasse I autostol (0-13 kg) der er forudvendt er så en anden sag.

Der er heller ingen tvivl om at det er bedst for barnet at blive i den bagudvendte autostol så længe det kan - men hvis det vokser ud af stolen i længden før vægten eller visa versa - så skal der skiftes.

Hilsen Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.