Børn der sidder fremadvendt - før tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
36 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Mira0911

Det er da ikke helt lovligt eller er det?

Er det ikke når de er 9 mdr at de må sidde fremadvendt?
Vi kender nogen som sidder fremadvendt, de er ikke 9 mdr endnu...
Ved så ikke hvad de vejer...

Har vægten noget at sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Mca<3

Jeg har fået af vide det er alder man skal gå efter . Uanset vægt er de ikke stærke nok i nakken til at kunne holde til et sammen stød så selv om min søn er stor ville jeg aldrig vende ham i bilen

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Jeg har fået af vide det er alder man skal gå efter . Uanset vægt er de ikke stærke nok i nakken til at kunne holde til et sammen stød så selv om min søn er stor ville jeg aldrig vende ham i bilen

Nej vel... Jeg venter skam os til Julie må vende fremad - når hun må... Ved godt nok ikke hvad de tænker på, dem vi kender... 

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Dutte84 skriver:

Nej vel... Jeg venter skam os til Julie må vende fremad - når hun må... Ved godt nok ikke hvad de tænker på, dem vi kender... 

Nej for søren . Du kan risikere at der ikke skal mere end en kraftig opbremsning til

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Det er da ikke helt lovligt eller er det?

Er det ikke når de er 9 mdr at de må sidde fremadvendt?
Vi kender nogen som sidder fremadvendt, de er ikke 9 mdr endnu...
Ved så ikke hvad de vejer...

Har vægten noget at sige?

Jeg spurgte på FDM, da min søn vejede 9 kilo, da han var 7 mdr. De sagde jeg SKULLE skifte autostol nu, da det altid var vægten man tog efter, fordi hvis man bliver påkørt er det barnets fulde vægt der ryger frem, og hvis autostolen ikke er godkendt til barnets vægtklasse, så er det farligt!

Jeg har osse lige skiftet dem begge over i den der hedder 15-36 kilo, selvom de kun er 2 og 3 år gamle, men deres vægt siger 15,3 kilo og 15,7 kilo - og meget høje er de.

Så jeg vile absolut skifte nu og følge vægten, de råd har jeg fået flere steder

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

Tanja.. skriver:

Nej for søren . Du kan risikere at der ikke skal mere end en kraftig opbremsning til

Ja lige præcis...
Jeg har prøvet at konfrontere dem med det, men får svaret " Er det dit barn"
WOW en kommentar...
Så skal ikke have sagt mere... Gjorde det kun for hjælpe dem...

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Jeg spurgte på FDM, da min søn vejede 9 kilo, da han var 7 mdr. De sagde jeg SKULLE skifte autostol nu, da det altid var vægten man tog efter, fordi hvis man bliver påkørt er det barnets fulde vægt der ryger frem, og hvis autostolen ikke er godkendt til barnets vægtklasse, så er det farligt!

Jeg har osse lige skiftet dem begge over i den der hedder 15-36 kilo, selvom de kun er 2 og 3 år gamle, men deres vægt siger 15,3 kilo og 15,7 kilo - og meget høje er de.

Vi er enige om at vægten skal passe til barnets stol MEN de skal stadig sidde bagudvendt

Anmeld

20. august 2009

lonemus

Tanja.. skriver:

Vi er enige om at vægten skal passe til barnets stol MEN de skal stadig sidde bagudvendt

Nå okay

Nej, det gjorde mine kun mens de sad i babyautostolen..ved godt det anbefales, men vi gjorde ikke..jeg har faktisk aldrig tænkt mere over det.

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

lonemus skriver:

Julie vejer 7 kg... Vi har en autostol der hedder 0-9 kg, vi har købt en ny en hjem til hende som hedder 9 - 18 kg...
Den hun er i nu, er så småt ved at være for lille til hende, der går ikke lang tid før hun skal i en anden...

Men hun må ikke komme over i den anden endnu...
Så er lidt i knibe...

Vi var i babysam for 14 dage siden, og de sagde til os at det var bedst hun var i den 0-9 kg, det var det mest sikreste...

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Nå okay

Nej, det gjorde mine kun mens de sad i babyautostolen..ved godt det anbefales, men vi gjorde ikke..jeg har faktisk aldrig tænkt mere over det.

Mange børn kan jo også bruge baby stolen til de er ca 9 mdr  Og så sidder de jo bagudvendt .. Jeg skal ud og have fundet noget der kan bagudvendes til min søn fordi han er så tung   Og kun 4 mdr .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.