Ingen venner/veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2009

qp

I kunne evt lave nogle "vennindegrupper" i de forskellige landsdele - ku jo være der var nogle der svingede rigtig godt sammen...
En ting er hvad man affinder sig med men alle har da brug for, at være sociale.

/Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Mira0911

Står i samme situation... Skete da jeg blev gravid... Siden har der ikke været nogen, som man kan kalde veninder....

Anmeld

20. august 2009

HelleBelle

Hvor er det da trist at høre at så mange af Jer ikke har nogle rigtige venner.

Da jeg flyttede til en ny by som 23årig følte jeg mig også ensom. Men fik så venner på studiet, en praktiklærer blev min veninde, har fået veninder gennem fødselsforberedelsesgruppe, mødregrupper, og har også tidligere naboer som er veninder, sidste år mødte vi nogen på ferien vi nu er venner med. Alle er jo ikke lige tætte, men alle er skønne at være sammen med!

Det handler nok om at turde være lidt opsøgende!!, at være den der foreslår at ses.

Til jer på barsel er der jo muligheden for legestuer, babysvømning, efterfødselsgymnastik, nogle kirker har også noget for små børn hvor forældrene har mulighed for at snakke sammen.

Er det svært at turde spørge om man kan ses, kan man evt starte med at følges lidt på hjemvejen hvis man skal samme vej, så snakker man jo lidt og ses næste gang.

Vennerne banker nok sjældent på døren, så man skal selv i gang .

Håber I kan bruge det her til noget!!!
Knus helle.

Anmeld

20. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Godmorgen til alle jer kvinder..

Er en ung alene mor på 23 år. Og har det problem a jeg simpelhen føler mig noget så ensom og alene.
Har altid i min tidlige ungdom haft masser af venner og veninder, og haft et rigtig sjovt. Nu har jeg en veninde tilbage...jep en enkelt..... Det gør mig så ked af det af jeg ikke har flere, og påvirker mig egentlig rigtig meget.

Men vor er det man finder sig nye venner??? Nu er jeg jo på barsel, så kan jo ikke rigtig møde nogen gennem evt arb eller skole.....

øv vor er det bare trist ikke a have nogen til a dele sit liv med.....

Til at starte med så HER

Det er et godt sted at starte. Så er det bare nemmest, hvis man ikke er ano og man bare hopper ud i det og er med...

Så er der sikkert nogen der bor tæt på dig, som du kan mødes med irl også.

Held og lykke

Anmeld

20. august 2009

Balderson

Det er aldrig sjovt at føle sig alene eller ensom...

Det jeg gjorde da jeg begyndte at gå hjemme på barsel, var at undersøge hvad der var af muligheder og tilbud, hvor jeg ville møde andre kvinder og deres børn..

Jeg tilmeldte mig babysvømning.. Det var super hyggeligt og min søn var helt pjattet med det...

Så var der også noget der hed babysalmesang i min lokale kirke (man behøvede ikke at være kristen) Ide'en var at mødes med andre mødre og synge og lege og bagefter hyggede vi os i præstegården med kaffe, brød og kage...

Jeg ved at vores musikskole også havde nogle hold hvor det handlede om sang og rytmik for små børn...

Så gik jeg også til noget der hed legestue, hvor vi sang og ungerne legede sammen.. Aldergrænsende på det hold jeg gik på var 2 år.. Igen her havde vi også mulighed for at spise vores frokost sammen med andre og de damer der stod for det havde altid en kande vand eller kaffe på kanden..

Så tænker jeg på om du ikke er kommet i en mødregruppe igennem din SP.... Det var nemlig noget min SP lagde stor vægt på... Det er selvfølgelig frivilligt, men det kan kun anbefales at sige ja, tak til selv om det er svært, når man nu ikke kender nogle første gang man mødes...

Vi var og er stadigvæk en gruppe på 7 mødre og hvor har jeg været så glad for den gruppe.. Vi mødtes hver 14 dag og nogle af dem fra min mødregr. gik også til nogle af de ting som jeg oven over har nævnt..  Og nu hvor alle er startet på arbejde mødes vi stadigvæk hver 3 søndag...

Så vidt jeg husker lå der også nogle brochure hos min jordmor om mødesteder, såsom cafe, biografture for mødre med børn osv..

Jeg er tilflytter i den by jeg bor og derudover kommer jeg fra en helt anden region, så synes også det var svært i starten for hvordan er det lige man kommer i kontakt med andre og ture at åbne sin mund, men jeg kan kun anbefale at springe ud i det... 

Det værste der kan ske er at få et nej (så må du bare op på hesten igen), men du kan også være så heldig at du finder venner for livet....

Anmeld

20. august 2009

Vingummien

nutche skriver:

jamen den ide har jeg bare tænkt over mange gange.
prøvede at oprette en gruppe på fb for hjemmegående forældre.... netop for at få lidt netværk. men den floppede totalt og tæller pt. kun 8 medlemmer.
efter jeg blev sygemeldt og kom på barsel har jeg virkelig savnet andre der mangler lidt at lave i formiddags timerne.... men det er bare ikke nemt at finde.

Nej det er der nemlig ikke.
Og man mangler det virkelig. Vi må få lavet sådan en side

En skam vi ikke bor i samme by

Anmeld

20. august 2009

Vingummien

Zafir skriver:

Til at starte med så HER

Det er et godt sted at starte. Så er det bare nemmest, hvis man ikke er ano og man bare hopper ud i det og er med...

Så er der sikkert nogen der bor tæt på dig, som du kan mødes med irl også.

Held og lykke

Hvad skal der være ved der hvor du har skrevet HER?

Anmeld

20. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
suanne85 skriver:

Altså fx HER på baby.dk er et godt sted at få venner Specielt, når man render rundt lidt alene og sådan. 

Anmeld

20. august 2009

LauraLW

suanne85 skriver:

Gætter på at zafir mener her på baby.dk

Anmeld

20. august 2009

LauraLW

Altså nu er jeg nok ikke helt målgruppen endnu, da jeg ikke har født, og endnu ikke har oplevet vennerne falde fra. - Andet end gennem årene, hvor det har været naturligt, og hvor vi er vokset fra hinanden.

men jeg har da gjort mig tanker omkring hvordan det vil blive... om jeg kommer til at opleve det samme. Jeg har tænkt lidt om jeg kommer til at "kede" mig under barsel, det frygter jeg rigtig meget, og har derfor tænkt at jeg netop vil deltage i mødregruppe, babysvømning etc, både for babys, men også for min skyld.

Håber det lykkedes for dig på den ene eller anden måde, om ikke andet, så kan du starte her på siden, som zafir også skriver, der er ofte folk der mødes, så det er bare om at springe på.

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.