Er jeg smålig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2014

MariaKyedDK

Hej

jeg ved ikke om jeg synes du er '' smålig'' men jeg synes du er HELT forkert på den. 

du har jo spurgt om han vil HAVE det! Og det har han takkede ja tak til. 

hvis du vil have penge for det, så skal dit spørgsmål lyde:

Vil du KØBE mit skab!  

du skriver også du ikke får noget tilbage.( og det synes jeg i øvrigt er rigtig småligt), men hvad med glæden ved at måske hjælpe et familiemedlem ? eller bare et andet menneske i det hele taget. 

Når jeg hælper andre mennesker, for jeg glæde i kroppen, som betyder jeg får alt tilbage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Har selv fået barn nr 7 og 8 i søskenflokken. Der var meget lidt at arve. Men det har i mine øjne intet med møbler mm at gøre.

Hvis du gerne vil have penge for tingene, så meld ud at f eks "Jeg har et skab, jeg skal sælge billig. Er du interesseret i det? Ellers lægger jeg det ud på net." Så er der rene linjer og ingen misforståelser. Hvis min søster kom og spurgte om jeg ville overtage hendes gamle skab og ikke nævnte noget om penge, ville jeg gå ud fra, at det var en gave, og at hun egentlig bare var glad for at komme af med det uden at skulle have alt besværet med at sælge det over nettet.

At gå og ærgre sig bagefter, fordi du ikke fik penge for noget, du ikke bad om penge for er ikke hensigtsmæssig og ikke hans fejl heller. Spil med åbne kort, så bliver der færre ting at ærgre sig over.

Det eneste, som kan virke lidt småligt er, at det ud fra det, du skriver, virker som om du har god råd (skifter møblerne ud osv), mens din bror åbenbart ikke har god råd i det hele taget, men alligevel gnaver det åbenbart, at han har fået lov til at låne babyting hos dig.

Igen, de lånte ting - ingen problem! Det er ting vi får igen, så der skal vi selvfølgelig ikke have noget som helst det er mere alt det andet jeg måske er endt med at være lidt ærgerlig over. Men er godt klar over det er min egen skyld kan jo se her at det er de færreste der af sig selv ville tilbyde betaling fair nok, det var jo derfor jeg spurgte.  

Og nej, den med økonisk situation er faktisk omvendt det er os der har de små indkomster. Vi skifter ikke ud for sjov, men pga pladsmangel hvor vi skal finde bedre løsninger.  

Anmeld

18. september 2014

Kay

hvis min bror tilbød mig et skab eller reole eller noget andet... og han ikke nævnte noget om betaling ville jeg betragte det som en forærring... 

hvis man vil havde penge for sine ting, må man lægge det klart ud fra starten!

jeg har en veninde der tilbød at give os en kommode, og vi sagde pænt ja tak... da vi så skulle hente den bad hun om penge... hvilket hun intet havde nævnt om før... og må indrømme jeg blev så trodsig at jeg pænt sagde at det var vi bestemt ikke interesseret i... 

ikke fordi vi ikke ville betale, men fordi hun tilbyder os at vi må få den og så pludselig vil havde penge for det alligevel... 

lig kortene på bordet fra start! for ja det er småligt at komme og bede om penge efterfølgende... 

i vores familie går møbeler i "arv" rundt til dem der har brug for det når vi rykker rundt... 

vores klædeskab er fra mine svigerforældre... min bror får 2 af vores stole i dag da vi har købt en slagbænk og derfor ikke har plads til dem...  kunne da ikke drømme om at tilbyde penge eller forlange penge for de ting... for jeg ved at hvis de skal af med noget ringer de også og høre om vi kan bruge det 

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

hvis min bror tilbød mig et skab eller reole eller noget andet... og han ikke nævnte noget om betaling ville jeg betragte det som en forærring... 

hvis man vil havde penge for sine ting, må man lægge det klart ud fra starten!

jeg har en veninde der tilbød at give os en kommode, og vi sagde pænt ja tak... da vi så skulle hente den bad hun om penge... hvilket hun intet havde nævnt om før... og må indrømme jeg blev så trodsig at jeg pænt sagde at det var vi bestemt ikke interesseret i... 

ikke fordi vi ikke ville betale, men fordi hun tilbyder os at vi må få den og så pludselig vil havde penge for det alligevel... 

lig kortene på bordet fra start! for ja det er småligt at komme og bede om penge efterfølgende... 

i vores familie går møbeler i "arv" rundt til dem der har brug for det når vi rykker rundt... 

vores klædeskab er fra mine svigerforældre... min bror får 2 af vores stole i dag da vi har købt en slagbænk og derfor ikke har plads til dem...  kunne da ikke drømme om at tilbyde penge eller forlange penge for de ting... for jeg ved at hvis de skal af med noget ringer de også og høre om vi kan bruge det 

Vil lige understrege at jeg aldrig kunne drømme om at kræve pengene eller så meget som nævne det nu! Det er kun tanker jeg har gået med i mit stille sind og ikke helt vidst om var helt skævt på den eller hvad.  

tror absolut også jeg ville føle lidt anderledes omkring det hvis vi byttede rundt på kryds og tværs ligesom i din familie! "Problemet" (uden det skal forståes som noget stort) er måske her at der ikke går noget den anden vej. Og det er ikke fordi de er ringere stillet end os. Det er faktisk omvendt også derfor det måske gør lidt "ondt" i længden at forære så meget væk gratis. 

Men, jeg har fået de svar jeg havde brug for nu! Tak for det jeg vil hermed være mere hardcore og sætte en pris på fra start så jeg ikke skyder mig selv i foden i fremtiden  

Anmeld

18. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Vil lige understrege at jeg aldrig kunne drømme om at kræve pengene eller så meget som nævne det nu! Det er kun tanker jeg har gået med i mit stille sind og ikke helt vidst om var helt skævt på den eller hvad.  

tror absolut også jeg ville føle lidt anderledes omkring det hvis vi byttede rundt på kryds og tværs ligesom i din familie! "Problemet" (uden det skal forståes som noget stort) er måske her at der ikke går noget den anden vej. Og det er ikke fordi de er ringere stillet end os. Det er faktisk omvendt også derfor det måske gør lidt "ondt" i længden at forære så meget væk gratis. 

Men, jeg har fået de svar jeg havde brug for nu! Tak for det jeg vil hermed være mere hardcore og sætte en pris på fra start så jeg ikke skyder mig selv i foden i fremtiden  

her er vi også dem der re "dårligst" stillede... og min bror fortalte mig en gang hvorfor... ikke ondt ment... men som han sagde "du er for god" 

du bruger for megt tid på at tænke på og tage dig af og hjælpe andre... og ja... mine prioteter er meget anderledes end min brors...  

vi er ikke alle hard core penge maskiner men ja god ide at tage penge for tingene... evt sætte dem på dba til en pris og dele den over face... så må han jo sige til hvis han vil købe den og evt få den til "familie pris"  

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

her er vi også dem der re "dårligst" stillede... og min bror fortalte mig en gang hvorfor... ikke ondt ment... men som han sagde "du er for god" 

du bruger for megt tid på at tænke på og tage dig af og hjælpe andre... og ja... mine prioteter er meget anderledes end min brors...  

vi er ikke alle hard core penge maskiner men ja god ide at tage penge for tingene... evt sætte dem på dba til en pris og dele den over face... så må han jo sige til hvis han vil købe den og evt få den til "familie pris"  

Det var faktisk en rigtig god ide! Tak for den  

Anmeld

18. september 2014

Kay

Anonym skriver:

Det var faktisk en rigtig god ide! Tak for den  

så lidt  

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar piger! Jeg kan se at det er de færreste der tænker som jeg, så for eftertiden smider jeg de tossede tanker langt væk, og så må jeg blive bedre til at være klar i mælet om det jeg helst ønsker! det er jo også fair nok

og en sidebenærkning til nogen: det er altså ikke alle problemstillinger her på baby der nødvendigvis er på bål-og-brand-stadiet! Har set det mange gange før. Lidt træls når folk tror man er helt oppe og "stejle" over noget, når man i virkeligheden bare har luftet sine stille tanker for at få en secondopinion... Bare en reminder  

Anmeld

18. september 2014

Signe-bine

Anonym skriver:

Der må jeg sige du har misforstået det helt  

jeg hjælper dem ikke fordi de ikke har penge. De har skam noget flere penge mellem hænderne end os men jeg har bare svært ved at sælge ud af noget som jeg ved de kunne bruge. Men samtidig bliver jeg lidt ærgerlig over at jeg kunne have fået lidt penge for det. Derfor er jeg også lidt ambivalent omkring det hele. Er hverken fornærmet, bitter eller sur Og nej, jeg går ikke og holder en masse regnskab. Slet ikke. 

Jeg ville nok bare selv tænke at det var meget at få forærende uden at tilbyde lidt igen, hvis det var mig selv. Men ja, må nok bare være bedre til at melde ud hvis der er noget jeg gerne vil have lidt penge for, for der tænker vi så bare ikke lige ens  

Ja okay, så har jeg misforstået dit indlæg  Men jeg synes det lød som om de ikke havde meget at rutte med, når du feks nævnte at de blev skuffede over at være forbigået af andre i familien der skilte sig af med ting.

Men jeg kan stadig ikke forstå at du afhænger af deres høflighed for at foreslå at de skal betale for tingene, frem for bare at gøre det klart at det er til salg... Men du bliver godt nok modarbejdet af din mand, når han kører ud med tingene, for så virker det unægteligt som en gave... men held og lykke med at få det løst, lige meget hvad er du i din gode ret til at sælge tingene. I har mere brug for pengene end de har for gratis ting, kan jeg forstå :-)

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

Signe-bine skriver:

Ja okay, så har jeg misforstået dit indlæg  Men jeg synes det lød som om de ikke havde meget at rutte med, når du feks nævnte at de blev skuffede over at være forbigået af andre i familien der skilte sig af med ting.

Men jeg kan stadig ikke forstå at du afhænger af deres høflighed for at foreslå at de skal betale for tingene, frem for bare at gøre det klart at det er til salg... Men du bliver godt nok modarbejdet af din mand, når han kører ud med tingene, for så virker det unægteligt som en gave... men held og lykke med at få det løst, lige meget hvad er du i din gode ret til at sælge tingene. I har mere brug for pengene end de har for gratis ting, kan jeg forstå :-)

Tak tak og ja, det sidste har du faktisk helt ret i!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.