Har selv fået barn nr 7 og 8 i søskenflokken. Der var meget lidt at arve. Men det har i mine øjne intet med møbler mm at gøre.
Hvis du gerne vil have penge for tingene, så meld ud at f eks "Jeg har et skab, jeg skal sælge billig. Er du interesseret i det? Ellers lægger jeg det ud på net." Så er der rene linjer og ingen misforståelser. Hvis min søster kom og spurgte om jeg ville overtage hendes gamle skab og ikke nævnte noget om penge, ville jeg gå ud fra, at det var en gave, og at hun egentlig bare var glad for at komme af med det uden at skulle have alt besværet med at sælge det over nettet.
At gå og ærgre sig bagefter, fordi du ikke fik penge for noget, du ikke bad om penge for er ikke hensigtsmæssig og ikke hans fejl heller. Spil med åbne kort, så bliver der færre ting at ærgre sig over.
Det eneste, som kan virke lidt småligt er, at det ud fra det, du skriver, virker som om du har god råd (skifter møblerne ud osv), mens din bror åbenbart ikke har god råd i det hele taget, men alligevel gnaver det åbenbart, at han har fået lov til at låne babyting hos dig.
Anmeld