hvad serverede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2014

Keablao

Kay skriver:

Ja lillesøster er ikke født endnu, men lokalet til navngivning er booket  

Da Elna blev navngivet holdte vi vielsesfest samtidig...

Men denne gang skal vi "kun" holde navngivning og havde egentlig en ide om hvad vi skulle servere... men nu er jeg lidt i tvivl...

Vi holder pynten, invitationer og dessert bordet (forskellige små ting og kager) i vinter tema... med en "islilla" farve og hvid...

Tanken er et frokost arrangement, hvad har i serveret til jeres dåb/navngivning eller har i nogle forslag?

Det bliver holdt midt i januar og vi havde tænkt selv at lave det meste mad og pynt  

Pikant kartoffel ret, skinke og broccolisalat :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

Kay

hannetheis skriver:

Vi serverede pålægsbord.og hjemmelavet kager

Det var faktisk det vi havde i tankerne, hvad havde i på  pålægs bordet?

Anmeld

15. september 2014

Kay

Mutti2B skriver:

Jeg serverede smørrebrød og så havde jeg lavet pølsehorn til børnene. Til kaffen en kæmpe kage og chokolader. Det var nemt for der var ikke noget der skulle holdes varmt.

Vi bliver mange så det ville blive rigtig meget smørrebrød

Anmeld

15. september 2014

Kay

Mother-love skriver:

Vi bestilte pølsebord til Isabella barnedåb og så havde vi lagkage.
Vi havde ikke lige overskuddet til selv at lave mad.

Men hvad med at sætte en masse forskelligt pålæg, franskbrød og rugbrød på bordet?
Det er altid et hit her' det er nemlig det vi altid gør når vi holder fødselsdag.

Ellers kan i jo lave enmasse forskellige salater' kartofler, kød og flutes. Men dette kræver bare rigtig meget forberedelse, så det kommer jo an på hvor meget overskud i har til det.

Det er faktisk ideen med pålæg vi selv havde, men hvad ville du så putte på bordet? Hvilke pålæg og tilbehør? 

Jeg har nok en tendens (arvet fra min far) at jeg laver for meget forskelligt... 

Anmeld

15. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

Det var faktisk det vi havde i tankerne, hvad havde i på  pålægs bordet?

Vi havde bestilt ude fra.
Men der var leverpostej, fuskefile,frikadeller, roastbeef, hamburgerryg, og to former for spegepølse, rullepølse.
Plus tilbehør til det forskellige.

Så lidt for alle. Og nemt.

Anmeld

15. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vat til dåb igår

vi fik smørerbrød, fra bager. Ikke traditionel smørrebrød, det var ligesom én stor bund af noget franskbrød og så var der lagt højtbelagt på i baner, 5 slags, og så skar man selv stykker ud. Det smagte virkelig godt, og én "pålægskage" var mere end rigeligt til 10 pers, nok nærmere 15! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. september 2014

Trekløver(:

Kay skriver:

Ja lillesøster er ikke født endnu, men lokalet til navngivning er booket  

Da Elna blev navngivet holdte vi vielsesfest samtidig...

Men denne gang skal vi "kun" holde navngivning og havde egentlig en ide om hvad vi skulle servere... men nu er jeg lidt i tvivl...

Vi holder pynten, invitationer og dessert bordet (forskellige små ting og kager) i vinter tema... med en "islilla" farve og hvid...

Tanken er et frokost arrangement, hvad har i serveret til jeres dåb/navngivning eller har i nogle forslag?

Det bliver holdt midt i januar og vi havde tænkt selv at lave det meste mad og pynt  

Vi serverede sandwich med henholdsvis laksesalat, ost/skinke, kylling/bacon og flæskesteg med rødkål. Så var der blandet smørrebrød, frikadeller og pølsehorn. Til kaffen var der dåbskager, som bestod af friske frugtkager med hindbær og jordbær.

Anmeld

15. september 2014

Mother-love

Det er faktisk ideen med pålæg vi selv havde, men hvad ville du så putte på bordet? Hvilke pålæg og tilbehør? 

Jeg har nok en tendens (arvet fra min far) at jeg laver for meget forskelligt... 

Vi plejer og have.

Varm leverpostej m. Bacon og champignon
Hamburgerryg,rullepølse, salami, roastbeef, lune frikadeller og æg.

Tilbehør har vi rå løg, sky, remoulade, Mayo, italiensk salat, ristet løg, agurk, rødkål el. Rødbeder og rejer.

Vi plejer godt nok at ligge det over på nogle fade. Og så pakker vi bare det der er tilbage i fryseposer og hvis der f.eks er meget pålæg så kommer vi noget af det i fryseren

Anmeld

15. september 2014

Kay

hannetheis skriver:

Vi havde bestilt ude fra.
Men der var leverpostej, fuskefile,frikadeller, roastbeef, hamburgerryg, og to former for spegepølse, rullepølse.
Plus tilbehør til det forskellige.

Så lidt for alle. Og nemt.

Ja der er min liste med tanker til pålæg meget længere  er så dårlig til at begrænse mig 

Anmeld

15. september 2014

Kay

Mor11 skriver:

Vat til dåb igår

vi fik smørerbrød, fra bager. Ikke traditionel smørrebrød, det var ligesom én stor bund af noget franskbrød og så var der lagt højtbelagt på i baner, 5 slags, og så skar man selv stykker ud. Det smagte virkelig godt, og én "pålægskage" var mere end rigeligt til 10 pers, nok nærmere 15! 

Ej en sjov idé... hvor i landet kan man købe det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.