hvad havde i gjort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Clisolka

Kay skriver:

ja jeg tænker og tænker... selvom vi egentlig har givet svar... men nu ridser jeg lige fakta op for jer og så kan i stemme hvad i havde gjort...

-vi bor til leje i et lille rækkehus, med have

-vi bor 2 voksne og snart to børn på 54 kvm (et sove værelse og stue/køkken/allrum)

-vi kan li at bo her, elna har venner og dejlig vuggestue tæt på

-jeg er hypermobil i mit bækken, og har masiv bækkenløsning, og ved at det tager flere måneder efter fødslen at komme helt oven på igen.

-min familie vil med glæde hjælpe til med flytning, min mands familie er ikke lige så frivillige med deres hjælp

-vi har været skrevet op til noget større i 2½ år, og de huse her der er større bliver sjældent ledige (det er det første vi har fået tilbudt)

-vi har fået tilbudt et rækkehus på 86 kvm. med 2 soveværelser og stort rapo på første sal, og stue/køkken/allrum neden under.

-vi står nr. 11 så det er ikke sikkert vi får det

-jeg har termin 14 oktober

-huset er til overtagelse 1/11 (hvilket giver flytterod og nyfødt baby)

-huset ligger 100 meter fra hvor vi bor nu

-det er MEGET svært at finde noget ordentlig at bo i til en ordentlig pris her i området, og vi har faktisk kigget på at flytte væk her fra

-på grund af ni beløb optjæning skal vi male det meste af der hvor vi bor nu, samt hele den nye

(ni beløb er det man får udbetalt til at male lejligheden for når man flytter ind, man tjæner det ind over huslejen i løbet af 7 år, og vi har kun boet her i 3 år)

havde i sagt ja eller nej til den mulighed?? 

kom gerne bed begrundelse for jeres svar  

Ja, jeg havde sagt ja 

Jeg bor selv på 83 kvm og er ved at få spat! Det er en 2-værelses lejlighed, så selv her er det for småt med 2 børn, men vi klarer os 

Ungerne deler værelse og det går fint  Men hold nu op, jeg er træt af at sove i stuen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Mor til Ella

Kay skriver:

ja jeg tænker og tænker... selvom vi egentlig har givet svar... men nu ridser jeg lige fakta op for jer og så kan i stemme hvad i havde gjort...

-vi bor til leje i et lille rækkehus, med have

-vi bor 2 voksne og snart to børn på 54 kvm (et sove værelse og stue/køkken/allrum)

-vi kan li at bo her, elna har venner og dejlig vuggestue tæt på

-jeg er hypermobil i mit bækken, og har masiv bækkenløsning, og ved at det tager flere måneder efter fødslen at komme helt oven på igen.

-min familie vil med glæde hjælpe til med flytning, min mands familie er ikke lige så frivillige med deres hjælp

-vi har været skrevet op til noget større i 2½ år, og de huse her der er større bliver sjældent ledige (det er det første vi har fået tilbudt)

-vi har fået tilbudt et rækkehus på 86 kvm. med 2 soveværelser og stort rapo på første sal, og stue/køkken/allrum neden under.

-vi står nr. 11 så det er ikke sikkert vi får det

-jeg har termin 14 oktober

-huset er til overtagelse 1/11 (hvilket giver flytterod og nyfødt baby)

-huset ligger 100 meter fra hvor vi bor nu

-det er MEGET svært at finde noget ordentlig at bo i til en ordentlig pris her i området, og vi har faktisk kigget på at flytte væk her fra

-på grund af ni beløb optjæning skal vi male det meste af der hvor vi bor nu, samt hele den nye

(ni beløb er det man får udbetalt til at male lejligheden for når man flytter ind, man tjæner det ind over huslejen i løbet af 7 år, og vi har kun boet her i 3 år)

havde i sagt ja eller nej til den mulighed?? 

kom gerne bed begrundelse for jeres svar  

Klart ja.

Anmeld

12. september 2014

Happiness

Kay skriver:

vi trives rigtig godt her... men har også kæmpet en del for at få manden her hjemme overbevist om at vi skulle kigge i hillerød også... da job situation for mig og familie hjælp (min familie) ville være en del bedre  

Så må du jo gøre op med dig selv, med hvad du finder vigtigst

Anmeld

12. september 2014

Kay

ErDetSnartNU skriver:

Jeg havde helt sikkert flyttet, men jeg sætter så også meget pris på plads omkring mig  Specielt når I pludselig har 2 børn, hvor den ældste snart begynder at have legekammerater med hjem osv - jeg havde nok fået en smule klaustrofobi med 4 mennesker på 54 m2.

Og, psst - det hedder ikke rapo, men repos Kan være den rigtige stavemåde hjælper dig, hvis du skal søge inspirationsbilleder eller andet, hvor du skal søge på ordet 

Tak  

Anmeld

12. september 2014

Kay

Happiness skriver:

Så må du jo gøre op med dig selv, med hvad du finder vigtigst

Vi har sagt ja, men jeg tror nu ikke at vi får den... vi var ovre og se den i dag og nøj det ville være så lækkert... selvom det er en ryger lejlighed så der skal gøres en del

Anmeld

12. september 2014

Happiness

Kay skriver:

Vi har sagt ja, men jeg tror nu ikke at vi får den... vi var ovre og se den i dag og nøj det ville være så lækkert... selvom det er en ryger lejlighed så der skal gøres en del

Det kan jo godt ske. Jeg hører tit om folk der er langt nede på ventelisten, men som så alligevel får det. Der er jo nogen som skriver sig op, just in case, og så først takker ja, når tiden er til det

Krydser for jer. Mon ikke at man kan få rygelugten væk hvis man vasker væggene ned og en ordentlig gang maling. Selv om det er stort arbejde, er det helt sikkert det værd!

Anmeld

12. september 2014

Kay

Happiness skriver:

Det kan jo godt ske. Jeg hører tit om folk der er langt nede på ventelisten, men som så alligevel får det. Der er jo nogen som skriver sig op, just in case, og så først takker ja, når tiden er til det

Krydser for jer. Mon ikke at man kan få rygelugten væk hvis man vasker væggene ned og en ordentlig gang maling. Selv om det er stort arbejde, er det helt sikkert det værd!

Tja de hvide væge var helt gule, de har boet der i 17 år og alle dage røget inde

Heldigvis har vi en god ven der er maler... der skal males med noget spærre grunder for at negotinen ikke trænger igennem, og der skal nok også nyt tapet op da det ikke sidder ordentligt

Og køkkenlågerne skal nok også males

Hvis ikke vi kan få boligselskabet til at æde noget af det hvis vi da får det... 

Anmeld

12. september 2014

Happiness

Kay skriver:

Tja de hvide væge var helt gule, de har boet der i 17 år og alle dage røget inde

Heldigvis har vi en god ven der er maler... der skal males med noget spærre grunder for at negotinen ikke trænger igennem, og der skal nok også nyt tapet op da det ikke sidder ordentligt

Og køkkenlågerne skal nok også males

Hvis ikke vi kan få boligselskabet til at æde noget af det hvis vi da får det... 

Puha, det er noget af en omgang! Skal de ikke gøre noget selv ved det?? Tænker man plejer da at overtage en lejlighed nyistandsat. Det er da sådan vi lejer vores ud.

Anmeld

12. september 2014

Kay

Happiness skriver:

Puha, det er noget af en omgang! Skal de ikke gøre noget selv ved det?? Tænker man plejer da at overtage en lejlighed nyistandsat. Det er da sådan vi lejer vores ud.

Ikke når der er et ni beløb (ny indflytnings beløb)

Boligselskabet står for gulve og vi skal selv ordne lofter og væge men ved ikke om det kommer til at gå under "normal" vedligeholdelse af væge og lofter for det mener jeg jo ikke når vægene er gule og tapetet sidder i buler

Men den tid den sorg

Anmeld

12. september 2014

Happiness

Kay skriver:

Ikke når der er et ni beløb (ny indflytnings beløb)

Boligselskabet står for gulve og vi skal selv ordne lofter og væge men ved ikke om det kommer til at gå under "normal" vedligeholdelse af væge og lofter for det mener jeg jo ikke når vægene er gule og tapetet sidder i buler

Men den tid den sorg

Ja ok. Nu npr du siger det, var det også sådan på det kollegieværelse jeg boede på i Hillerød, mens jeg læste på seminariet. Der skulle jeg også selv male da jeg flyttede ind, fik bare aldrig gjort det Men flyttede så også bare ud, uden at spartle huller eller male, så det var egentlig meget rart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.