hvad havde i gjort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

LouiseEm

Kay skriver:

ja jeg tænker og tænker... selvom vi egentlig har givet svar... men nu ridser jeg lige fakta op for jer og så kan i stemme hvad i havde gjort...

-vi bor til leje i et lille rækkehus, med have

-vi bor 2 voksne og snart to børn på 54 kvm (et sove værelse og stue/køkken/allrum)

-vi kan li at bo her, elna har venner og dejlig vuggestue tæt på

-jeg er hypermobil i mit bækken, og har masiv bækkenløsning, og ved at det tager flere måneder efter fødslen at komme helt oven på igen.

-min familie vil med glæde hjælpe til med flytning, min mands familie er ikke lige så frivillige med deres hjælp

-vi har været skrevet op til noget større i 2½ år, og de huse her der er større bliver sjældent ledige (det er det første vi har fået tilbudt)

-vi har fået tilbudt et rækkehus på 86 kvm. med 2 soveværelser og stort rapo på første sal, og stue/køkken/allrum neden under.

-vi står nr. 11 så det er ikke sikkert vi får det

-jeg har termin 14 oktober

-huset er til overtagelse 1/11 (hvilket giver flytterod og nyfødt baby)

-huset ligger 100 meter fra hvor vi bor nu

-det er MEGET svært at finde noget ordentlig at bo i til en ordentlig pris her i området, og vi har faktisk kigget på at flytte væk her fra

-på grund af ni beløb optjæning skal vi male det meste af der hvor vi bor nu, samt hele den nye

(ni beløb er det man får udbetalt til at male lejligheden for når man flytter ind, man tjæner det ind over huslejen i løbet af 7 år, og vi har kun boet her i 3 år)

havde i sagt ja eller nej til den mulighed?? 

kom gerne bed begrundelse for jeres svar  

Jeg ville vente til der var mere tid og overskud.. Og undskyld, men nummer 11.. Chancen for at i får det er nærmest lig 0, især når du selv siger at det er meget svært at få noget større jeres område.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

LouiseEm

LouiseEm skriver:

Jeg ville vente til der var mere tid og overskud.. Og undskyld, men nummer 11.. Chancen for at i får det er nærmest lig 0, især når du selv siger at det er meget svært at få noget større jeres område.

Og hvis i endelig skal flytte ville jeg vente på et sted hvor børnene på sigt kunne få hver deres værelse.

Anmeld

12. september 2014

Kay

M_V skriver:

Jeg havde sagt ja, af den grund at vi selv har boet på meget lidt plads. 49 kvm to voksne og 1 barn. For 6 måneder siden flyttede vi i en dejlig lejlighed på 80 kvm, og jeg er så GLAD for alt den plads vi nu har fået. Så at bo på 54 kvm med to børn kan jeg slet ikke forestille mig, men alt kan jo lade sig gøre, og det kommer an på hvordan i har indrettet jer.

Det falder uheldigt sammen med at i vil stå med en nyfødt osv, men når først det er overstået er det det hele værd. Og specielt hvis din familie og måske svigerfamilie gerne vil give en stor hjælpende hånd. Hvis det også er meget svært at finde bolig til en overkommelig leje, så er det med at slå til når muligheden byder sig. Ellers var jeg nok rykket til en lidt billigere by.

billigere byer ligger langt fra vores familier og netværk... derfor følger vi os lidt klemt her... vi var dog begynt at kigge i hillerød  der er tættere på min familie... men længere fra min mands

Anmeld

12. september 2014

Kay

Christine skriver:

Det ved jeg simpelthen ikke! Har ikke stemt endnu, for jeg synes virkelig det er svært.

Hvis i trives fint med at bo på 54 kvm så ville jeg ikke gøre det, fordi jeg synes timingen er ret uheldig og det altid koster en million at flytte...

...men omvendt, hvis i er ved at blive skøre af pladsmangel, så synes jeg det ville være bedst at flytte og det er jo en dejlig mulighed i har fået.

Vi har selv boet 4 på ca. 60 kvm og det var da svært nogle gange, men også muligt fordi der var andre gode fordele ved stedet. Så det er virkelig svært. 

Jeg tror i har sagt ja til det nye rækkehus? 

altså det kan lade sig gøre at bo her også med lillesøster... og det går da... men vi hungre nok lidt efter noget større... fx det hat havde et soveværelse der ikke var en sovesofa i stuen 

Anmeld

12. september 2014

Kay

Storms-Mor skriver:

Jeg vil os ha sagt ja, især når familien står til at hjælpe.
Det bliver en hård tid men når i r på plads bliver i virkelig glade for den ekstra plads

Ska ungerne dele værelse?

altså hvor vi bor nu... skal lillesøster til atart sove i stuen hos os... men ja på sigt skal de dele værelse da vi jo her kun har 1 soveværelse... og jeg tror ikke på vi finder noget med 3 værelser som vi er villige at betale for  

Anmeld

12. september 2014

Kay

Mor11 skriver:

Ja! 

I kan endelig få lidt mere plads og det er oveni købet tæt på, så elna skal hverken skifte inst eller rives væk fra legekammeraterne. 

Ja det bliver kaotisk i flyttefasen, men det står jo ikke på så længe hvis i får god hjælp af familie og venner  

jeg havde SÅ meget gjort det! 

ja... et flyt er jo en stor omvæltning for en lille pige... især når hun også lige er blevet storesøster... men det giver en del fordele at det er så tæt på (hendes bedste veninde er 2 måneder yngre og bor lige inde ved siden af os nu) og at hun ikke skulle skifte institution samtidig... 

det er mest elna jeg tænker på, i forhold til de omvæltninger vi så skulle udsætte hende for... 

Anmeld

12. september 2014

Kay

SandraXOXO skriver:

Vi ville helt sikkert flytte, ville blive sindssyg på så lidt plads med to børn. :-)

man kan ik blive noget man er  vi er sgu ret små sindsyge her hjemme i forvejen 

Anmeld

12. september 2014

Kay

Jegermoar skriver:

Personligt ville jeg IKKE flytte grundet dit hypermobile bækken og din bækkenløsning + efterfølgende genoptræning som du jo er bekendt med kan tage lang tid - det er ikke sagen med trapper! Men bortset fra den lille detalje ville jeg vælge at flytte, men til noget uden trapper. Jeg har selv hypermobile led og dårlige hofter.

pøj pøj og håber i bliver tilfredse med jeres valg

som så ofte før er det ik mig selv jeg tlnker mest på  tænker mest på min datter og de omveltninger med flytning og ny rolle som storesøster... 

men ja... trapper er bestemt ikke optimalt med mit bækken... og slet ikke i en flytning hvor man skal meget op og ned... 

Anmeld

12. september 2014

Kay

Happiness skriver:

vi flyttede jo da jeg var højgravid, og jeg var skide god til at kommandere rundt 

Få fat i familie og venner, og så tag muligheden. Jeg tror du ville fortryde det, hvis I ikke gjorde. Beliggenheden er for mig en kæmpe ting, og ikke liiige til at ændre på og hvis I trives i det område, så slå til! 

vi trives rigtig godt her... men har også kæmpet en del for at få manden her hjemme overbevist om at vi skulle kigge i hillerød også... da job situation for mig og familie hjælp (min familie) ville være en del bedre  

Anmeld

12. september 2014

Kay

LouiseEm skriver:

Og hvis i endelig skal flytte ville jeg vente på et sted hvor børnene på sigt kunne få hver deres værelse.

nu er det at børnene får hver deres værelse så længe de er under 12 år ikke noget vi priotere... selvom det var muligt at de fik hver deres værelse ville de nok ikke få det til at starte med alligevel... ud over at lillesøster jo det første år skulle bo hos os alligevel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.