Hvad gør man lige med den børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Bell'star

Moaren skriver:

Min søn blev ringet hjem fra børnehave i sidste uge. Pædagogen som ringede sagde "han er ikke rigtig sig selv og har mest siddet hos mig" " han har ikke feber, men siger han har det dårligt og han er heller ikke hensigtsmæssig overfor vennerne". Øhh....okay, jamen jeg henter ham. Han er træt, men fejler ellers intet. Tvinger drengen til at tage en lur, for når mor er blevet ringet hjem fra arbejde, så er det altså fordi drengen ikke er frisk og det er lig med middagslur i min verden.

Idag bliver ham så afleveret ca. 1 times tid senere end ham plejer fordi lillebror er syg og jeg har ham hjemme. Vi møder så på samme tid som førnævnte pædagog og hun begynder faktisk med det samme (da ældste søn fortæller at lillebror er syg) at snakke om at han har virket sådan lidt slatten og ikke helt sig selv. Så det kunne da være han var lidt ramt af det samme, siger hun. 

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er hun vil sige med alt det hun fortæller, men tænker at hun mener han skal blive hjemme. Hun siger det jo ikke direkte, men helt dum er jeg trods alt ikke. Da jeg så henter knægten igen, begynder hun nærmest forfra. Ja, han har været lidt træt og hun overvejede at ringe loge over middag. 

Så er det altså at jeg nærmest koger fuldstændig over indeni. Ham fejler ikke en skid når vi kommer hjem og det kan sgu da ikke passe, at de ikke kan "håndtere" en dreng der måske er lidt træt. De er mere end velkomne til at give ham en lur, så der er ingen problemer der.

Er det mig der er helt afmarcheret, eller er det lige at stramme den mht hvornår barnet skal blive hjemme fra børnehave?

Det blev lidt langt, men er en smule mopset og havde brug for at komme af med det 

Det undrer mig altså helt ærligt, at folk kan blive sure på pædagogoerne og mene at de ikke gør deres job ordenligt, når de netop reagerer på at barnet opfører sig anderledes end normalt.

Du burde da være glad for at de er opmærksomme, og ikke kun tager "feber" som tegn på sygt barn.

Jeg synes generelt der er opstået en negativ stemning overfor bl.a. Pædagoger o.l. Det er ligesom om at folk i dag aldrig kan være helt tilfredse.. At der altid skal findes et eller andet der gør at han/hun ikke er helt god nok til sit arbejde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

moaren

Mor og meget mere skriver:

Iøvrigt forstår jeg ikke den her: " Tvinger drengen til at tage en lur, for når mor er blevet ringet hjem fra arbejde, så er det altså fordi drengen ikke er frisk og det er lig med middagslur i min verden" 

Du tvinger ham til at tage en lur, fordi du er blevet ringet hjem fra job - og samtidig konkluderer du, at han ikke er spor syg? Enten har han trængt til den lur, fordi han var sløj, hvorefter han fik det bedre - meget naturligt efter en lur -  eller også var han ikke sløj, og så tvang du ham til en lur alligevel, fordi du var blevet ringet hjem? 

Det jeg mener med det er, at han slet ikke var så utrolig træt som jeg var blevet fortalt. Jeg sagde til ham, at jeg havde hentet ham fordi jeg fik at vide han var dårlig og når man er syg og dårlig skal man sove middagslur for at få det bedre. Det tog 1 1/2 time før han faldt i søvn, så jeg kan ikke forstå at han skulle være så træt at han skulle hjem.

Anmeld

13. september 2014

moaren

Wik skriver:

Jeg synes det lyder som om du faktisk bliver hjemme når der er behov for det, og du har en anden opfattelse end pædagogen i dette tilfælde. 

Jeg synes som andre skriver godt man som barn kan have en off day, hvor man så er nød til at holde en ekstra fridag i ny og næ. Men jeg kan godt forstå du er truffet over det du bliver mødt af. For det første er du ikke enig i hende bedømmelse for det andet virker det som om du skal høre for det op til flere gange. 

Det kan godt være der har været noget, det kan også være der ikke har og hans reaktion kommer fordi pædagogen pyller om ham, fordi han ved du er hjemme med den lille eller andre grunde. Summarsummarum hvis det bliver ved og det generere dig så tag det op, måske skal I begge have opsummeret hvor jeres grænser går, måske skal hun sige det lige ud, eller også skal lade være med at give sin personlige holdning til kende(for det kan jo også være der skoen trykker.) 

Jeg synes forholdet mellem vuggestue/børnehave eller hvilken som helst inst. skal være med en gengæld respekt og et samarbejde, derfor skal der være rene linjer, men man skal også have lov at være uenig, jeg er selv den person der tager snakken op med dem der har mine unger. Jeg er aldrig blevet uvenner med nogen af dem, og min uenighed er altid blevet hørt. 

Vi er to forskellige instanser som forældre på den ene side og pædagoger på den anden og vi skal udnytte den mulighed der er for at være der bedst muligt for dit barn.  

Sorry laaang smørre. Du kan ikke gøre mere, end vurderer situationen som du hidtil har gjort, har du en anelse om han er for uoplagt, så hold ham hjemme, eller afsted i børnehave. 

Jeg har selv sagt min personlige grænse til vores vuggestue, altså hvornår de skal ringe mig hjem, og de er så modsat din inst. dårlige til at ringe og gør det først når feber og gråd har stået på et stykke tid, så tal med dem. Vi har alle forskellige grænser. 

Du har helt ret 

Anmeld

13. september 2014

moaren

Wik skriver:

Jeg synes det lyder som om du faktisk bliver hjemme når der er behov for det, og du har en anden opfattelse end pædagogen i dette tilfælde. 

Jeg synes som andre skriver godt man som barn kan have en off day, hvor man så er nød til at holde en ekstra fridag i ny og næ. Men jeg kan godt forstå du er truffet over det du bliver mødt af. For det første er du ikke enig i hende bedømmelse for det andet virker det som om du skal høre for det op til flere gange. 

Det kan godt være der har været noget, det kan også være der ikke har og hans reaktion kommer fordi pædagogen pyller om ham, fordi han ved du er hjemme med den lille eller andre grunde. Summarsummarum hvis det bliver ved og det generere dig så tag det op, måske skal I begge have opsummeret hvor jeres grænser går, måske skal hun sige det lige ud, eller også skal lade være med at give sin personlige holdning til kende(for det kan jo også være der skoen trykker.) 

Jeg synes forholdet mellem vuggestue/børnehave eller hvilken som helst inst. skal være med en gengæld respekt og et samarbejde, derfor skal der være rene linjer, men man skal også have lov at være uenig, jeg er selv den person der tager snakken op med dem der har mine unger. Jeg er aldrig blevet uvenner med nogen af dem, og min uenighed er altid blevet hørt. 

Vi er to forskellige instanser som forældre på den ene side og pædagoger på den anden og vi skal udnytte den mulighed der er for at være der bedst muligt for dit barn.  

Sorry laaang smørre. Du kan ikke gøre mere, end vurderer situationen som du hidtil har gjort, har du en anelse om han er for uoplagt, så hold ham hjemme, eller afsted i børnehave. 

Jeg har selv sagt min personlige grænse til vores vuggestue, altså hvornår de skal ringe mig hjem, og de er så modsat din inst. dårlige til at ringe og gør det først når feber og gråd har stået på et stykke tid, så tal med dem. Vi har alle forskellige grænser. 

Du har helt ret 

Anmeld

13. september 2014

moaren

Bell'star skriver:

Det undrer mig altså helt ærligt, at folk kan blive sure på pædagogoerne og mene at de ikke gør deres job ordenligt, når de netop reagerer på at barnet opfører sig anderledes end normalt.

Du burde da være glad for at de er opmærksomme, og ikke kun tager "feber" som tegn på sygt barn.

Jeg synes generelt der er opstået en negativ stemning overfor bl.a. Pædagoger o.l. Det er ligesom om at folk i dag aldrig kan være helt tilfredse.. At der altid skal findes et eller andet der gør at han/hun ikke er helt god nok til sit arbejde..

Jeg er såmænd ikke sur og mener bestemt heller ikke at pædagoger generelt gør et dårligt stykke arbejde. Tager hatten af for dem der har valgt at være pædagog eller pædagoghjælper, for den sags skyld. 

Jeg bliver frustreret, usikker og ked når jeg jævnligt bliver mødt med "han er bare så træt" "han virker lidt mat" osv. når jeg ikke kan konstatere det samme herhjemme.

Føler lidt jeg bliver "presset" til at holde en fridag med min søn. Hvilket jeg bestemt ikke ville have noget imod, men det er ikke noget de skal diktere. Og når jeg ikke kan se at han er træt eller på anden vis påvirket, så syntes jeg det er frusterende at skulle forsvare hvorfor han er i børnehave.

Det er meget svært at forklare på skrift og tror måske bare jeg må tage tyren ved hornene og få snakker med børnehaven om hvad de syntes vi skal gøre ved det.

Anmeld

13. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Moaren skriver:

Det jeg mener med det er, at han slet ikke var så utrolig træt som jeg var blevet fortalt. Jeg sagde til ham, at jeg havde hentet ham fordi jeg fik at vide han var dårlig og når man er syg og dårlig skal man sove middagslur for at få det bedre. Det tog 1 1/2 time før han faldt i søvn, så jeg kan ikke forstå at han skulle være så træt at han skulle hjem.

Hvorfor blev du ved i 1 1/2 time hvis det i din verden betyder at han så ikke er sløj/træt?

Anmeld

13. september 2014

Røverdatter

Jeg læste tråden let igennem og tænkte flere gange "åh nej. Bare hun ikke bliver stødt eller sur/ked af de kommentarer". Men jeg giver lige credit til trådstarter - synes virkelig du tackler kritik rigtig godt! Sejt gået. For de fleste herinde er lettere på tværs/uenige. (Hermed ikke sagt at jeg ikke giver mange af de andre overordnet ret)

Jeg tror at din dreng savner dit nærvær for tiden. Det lader til at være et slags opråb fra ham ham om at være hos dig
Det kan bare være svært at få hverdagen til at hænge sammen med job, børn og hjemmet..

Håber du finder ud af hvordan du kan gøre "alle glade". Måske kan du spørge ham om morgenen om han savner at være hjemme, når han er i bh. Eller noget i den stil?

Anmeld

14. september 2014

Tulle28

Kan du ikke tage en snak med børnehaven om de ikke kan give ham en lur eller pause, når han har de dage? Nu lyder det som om det er noget som sker ofte og ikke bare nu her, så det kunne da tyde på, at han har behov for en pause i løbet af dagen. Bare fordi man er "for stor" til at sove middagslur, er jo ikke ensbetydende med at man godt kan have brug for den alligevel

Anmeld

14. september 2014

moaren

mor:) skriver:

Hvorfor blev du ved i 1 1/2 time hvis det i din verden betyder at han så ikke er sløj/træt?

Jeg blev ved, fordi jeg var blevet ringet hjem fra job. Og hvis jeg skal melde barn syg, så skal det altså også være fordi han er skidt tilpas. Hvis man har det dårligt, så skal man sove lur og det mente de jo i børnehaven, så han skulle selvfølgelig sove. Han havde det fint om morgenen, men jeg havde jo ikke set ham i børnehaven og hvis min vurdering fra morgenstunden var "forkert" så må jeg jo regne med, at han rent faktisk var dårlig og havde brug for at sove.

Derfor skulle han sove! Bum 

Anmeld

14. september 2014

moaren

Jeg læste tråden let igennem og tænkte flere gange "åh nej. Bare hun ikke bliver stødt eller sur/ked af de kommentarer". Men jeg giver lige credit til trådstarter - synes virkelig du tackler kritik rigtig godt! Sejt gået. For de fleste herinde er lettere på tværs/uenige. (Hermed ikke sagt at jeg ikke giver mange af de andre overordnet ret)

Jeg tror at din dreng savner dit nærvær for tiden. Det lader til at være et slags opråb fra ham ham om at være hos dig
Det kan bare være svært at få hverdagen til at hænge sammen med job, børn og hjemmet..

Håber du finder ud af hvordan du kan gøre "alle glade". Måske kan du spørge ham om morgenen om han savner at være hjemme, når han er i bh. Eller noget i den stil?

Tak skal du ha'  Må indrømme at jeg bliver lidt "gnaven" over nogle af kommentarerne, men jeg har jo selv bedt om dem og alle har jo ret til deres mening 

Jeg tror du har ret i, at han måske mangler mig og selvfølgelig også hans far, men det er bare rigtig svært at ændre på når vi arbejder begge to. Jeg har ikke fuld tid, så kan hente omkring kl. 15, 3 gange om ugen, men mere er der ikke mulighed for. Syntes jo bestemt ikke han er én af dem der er afsted i længst tid, men 7 timer er selvfølgelig også en del. 

Har tænkt på at spørge ham, men jeg ved hvad svaret bliver. Tror jeg skal snakke med børnehaven om hvordan han eller har det derovre. Der er nemlig sket en ændring i forhold til hvem han leger med. Hans "gamle" ven, leger han ikke så meget med mere, men de er meget forskellige og tror vennen har trukket sig lidt. Min søn er meget aktiv og fysisk og vennen er stille og leger ikke så vildt.

Har nævnt det et par gange for pædagogerne, men de mener ikke det er noget problem, fordi han leger med så mange andre i løbet af dagen. 

Ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an, men må nok heller få snakket med dem en dag hvor sønnen ikke er tilstede. Syntes det er svært at snakke om ham når han er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.