Moaren skriver:
Min søn blev ringet hjem fra børnehave i sidste uge. Pædagogen som ringede sagde "han er ikke rigtig sig selv og har mest siddet hos mig" " han har ikke feber, men siger han har det dårligt og han er heller ikke hensigtsmæssig overfor vennerne". Øhh....okay, jamen jeg henter ham. Han er træt, men fejler ellers intet. Tvinger drengen til at tage en lur, for når mor er blevet ringet hjem fra arbejde, så er det altså fordi drengen ikke er frisk og det er lig med middagslur i min verden.
Idag bliver ham så afleveret ca. 1 times tid senere end ham plejer fordi lillebror er syg og jeg har ham hjemme. Vi møder så på samme tid som førnævnte pædagog og hun begynder faktisk med det samme (da ældste søn fortæller at lillebror er syg) at snakke om at han har virket sådan lidt slatten og ikke helt sig selv. Så det kunne da være han var lidt ramt af det samme, siger hun.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er hun vil sige med alt det hun fortæller, men tænker at hun mener han skal blive hjemme. Hun siger det jo ikke direkte, men helt dum er jeg trods alt ikke. Da jeg så henter knægten igen, begynder hun nærmest forfra. Ja, han har været lidt træt og hun overvejede at ringe loge over middag.
Så er det altså at jeg nærmest koger fuldstændig over indeni. Ham fejler ikke en skid når vi kommer hjem og det kan sgu da ikke passe, at de ikke kan "håndtere" en dreng der måske er lidt træt. De er mere end velkomne til at give ham en lur, så der er ingen problemer der.
Er det mig der er helt afmarcheret, eller er det lige at stramme den mht hvornår barnet skal blive hjemme fra børnehave?
Det blev lidt langt, men er en smule mopset og havde brug for at komme af med det 
Kunne det evt være han for en periode havde brug for en lille lur el. Lægge ned og slappe af midt på dagen.
Man kan vel også tage infektions tal på ungerne. Der behøver ikke være vilde udslag i temperatur før kroppen bruger energi på at bekæmpe evt infektion. Så kan jo nemt være at til middag skal han lige lades op igen.
Man kan ikke holde ungerne hjemme altid. Bedsteforældre er idag selv i job. Og kun i Allernådigst tilfælde tilkaldes. En hverdag skal ikke bygges op på en evig bagup i bedsteforældrene.