Hvad gør man lige med den børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
Moaren skriver:

Min søn blev ringet hjem fra børnehave i sidste uge. Pædagogen som ringede sagde "han er ikke rigtig sig selv og har mest siddet hos mig" " han har ikke feber, men siger han har det dårligt og han er heller ikke hensigtsmæssig overfor vennerne". Øhh....okay, jamen jeg henter ham. Han er træt, men fejler ellers intet. Tvinger drengen til at tage en lur, for når mor er blevet ringet hjem fra arbejde, så er det altså fordi drengen ikke er frisk og det er lig med middagslur i min verden.

Idag bliver ham så afleveret ca. 1 times tid senere end ham plejer fordi lillebror er syg og jeg har ham hjemme. Vi møder så på samme tid som førnævnte pædagog og hun begynder faktisk med det samme (da ældste søn fortæller at lillebror er syg) at snakke om at han har virket sådan lidt slatten og ikke helt sig selv. Så det kunne da være han var lidt ramt af det samme, siger hun. 

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er hun vil sige med alt det hun fortæller, men tænker at hun mener han skal blive hjemme. Hun siger det jo ikke direkte, men helt dum er jeg trods alt ikke. Da jeg så henter knægten igen, begynder hun nærmest forfra. Ja, han har været lidt træt og hun overvejede at ringe loge over middag. 

Så er det altså at jeg nærmest koger fuldstændig over indeni. Ham fejler ikke en skid når vi kommer hjem og det kan sgu da ikke passe, at de ikke kan "håndtere" en dreng der måske er lidt træt. De er mere end velkomne til at give ham en lur, så der er ingen problemer der.

Er det mig der er helt afmarcheret, eller er det lige at stramme den mht hvornår barnet skal blive hjemme fra børnehave?

Det blev lidt langt, men er en smule mopset og havde brug for at komme af med det 

Hvor gammel er han?  

Kunne det evt være han for en periode havde brug for en lille lur el. Lægge ned og slappe af midt på dagen. 

Man kan vel også tage infektions tal på ungerne. Der behøver ikke være vilde udslag i temperatur før kroppen bruger energi på at bekæmpe evt infektion. Så kan jo nemt være at til middag skal han lige lades op igen. 

Man kan ikke holde ungerne hjemme altid. Bedsteforældre er idag selv i job. Og kun i Allernådigst tilfælde tilkaldes. En hverdag skal ikke bygges op på en evig bagup i bedsteforældrene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Moaren skriver:

Jo, han har en far og vi skiftes til at tage sygedage. 

Jeg spørg bare lige, hvornår kan jeg så sende ham afsted?

Kan sagtens se at han skal kunne følge hverdagen, men kan det være rigtigt, at han skal være hjemme fordi han er træt?

Ja hvis det gør at han ikke kan følge hverdagen. 

Anmeld

11. september 2014

Du har helt ret og har også tænkt, at det kunne være storebror bare viste andre tegn end lillebror.

Grunden til jeg ikke holder storebror hjemme idag er, at han ikke var dårlig i morges. Ville gerne i børnehave og jeg var hjemme for at passe syg lillebror. At pædagogen så mener, da vi afleverer, at storebror også er syg, det er så lidt svært at vide. 

Jeg kan godt forstå pædagogen tænker om han nu er frisk nok til børnehave - især når hun hører lillebror er syg. Men det er en klodset måde at sige det på. 

Men så er det jo ikke værre end at du siger: jeg vurderede han har det fint og desuden vil han selv gerne afsted. Men I ringer selvfølgelig bare hvis der bliver noget

Kommunikation er bare så vigtig 

Anmeld

11. september 2014

modesty

Min søn blev ringet hjem fra børnehave i sidste uge. Pædagogen som ringede sagde "han er ikke rigtig sig selv og har mest siddet hos mig" " han har ikke feber, men siger han har det dårligt og han er heller ikke hensigtsmæssig overfor vennerne". Øhh....okay, jamen jeg henter ham. Han er træt, men fejler ellers intet. Tvinger drengen til at tage en lur, for når mor er blevet ringet hjem fra arbejde, så er det altså fordi drengen ikke er frisk og det er lig med middagslur i min verden.

Idag bliver ham så afleveret ca. 1 times tid senere end ham plejer fordi lillebror er syg og jeg har ham hjemme. Vi møder så på samme tid som førnævnte pædagog og hun begynder faktisk med det samme (da ældste søn fortæller at lillebror er syg) at snakke om at han har virket sådan lidt slatten og ikke helt sig selv. Så det kunne da være han var lidt ramt af det samme, siger hun. 

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er hun vil sige med alt det hun fortæller, men tænker at hun mener han skal blive hjemme. Hun siger det jo ikke direkte, men helt dum er jeg trods alt ikke. Da jeg så henter knægten igen, begynder hun nærmest forfra. Ja, han har været lidt træt og hun overvejede at ringe loge over middag. 

Så er det altså at jeg nærmest koger fuldstændig over indeni. Ham fejler ikke en skid når vi kommer hjem og det kan sgu da ikke passe, at de ikke kan "håndtere" en dreng der måske er lidt træt. De er mere end velkomne til at give ham en lur, så der er ingen problemer der.

Er det mig der er helt afmarcheret, eller er det lige at stramme den mht hvornår barnet skal blive hjemme fra børnehave?

Det blev lidt langt, men er en smule mopset og havde brug for at komme af med det 

Jeg synes at man skal tage det seriøst hvis pædagogen siger det. Det er trods alt hende der er sammen med ham i de timer, og observerer hans adfærd. 

Jeg ville gå ind i diskussionen og spørge nærmere, uden at være kritisk, men for at få en klarere billede af situationen. F.eks spørg - men kunne det hjælpe hvis I lagde ham til middag? Har I prøvet det? Hvordan opfører han sig helt konkret? o.s.v.

Kommunikation er vejen frem. 

Anmeld

12. september 2014

SandraXOXO

Jeg er så helt modsat dig, hvis mit barn virker syg, træt, utilpas eller har brug for at komme hjem så insistere jeg på at de ringer. De skal ikke sidde så mange timer i inst og ha det dårligt, om det er sygdom, træthed eller blot utilpashed er det samme i min verden.

Anmeld

12. september 2014

Loa

Janne T. skriver:

Jeg kan faktisk godt følge pædagogen. Hvis han er så træt og ikke-sig-selv agtig, at han ikke kan følge den daglige trommerum i institutionen men må sidde på skød, så kan jeg godt forstå de ringer ham hjem. At han vil sidde på skød af pædagogen det meste af dagen og må have særlige hensyn det meste af dagen tager tid fra de andre børn, og nomeringen er nu en gang generelt ikke skide hensigtsmæssig. Og at han virker normal hjemme er jo ikke ensbetydende med, at han har været det i børnehaven. Der er jo en anden ro og tryghed hjemme hos mor, som der ikke er i børnehaven, så det er meget normalt de liver op, når de kommer hjem.

Personligt ville jeg bare være glad for at de fortæller mig det, så jeg har en chance for at holde mit barn hjemme, hvis hun ikke kan følge de daglige rutiner i institutionen fordi der er noget under opsejling, eller hun ikke er på toppen "psykisk". Også selvom jeg så må nedprioritere mit studie, som selvsagt er mere frit end et 8-16 job, men jeg har nu stadig obligatorisk undervisning osv. Og jeg ville have samme holdning hvis jeg havde fuldtidsjob. 

Men se så hvor længe du ville have det job
Ej men spøg til side, selvfølgelig skal børn ikke være i institution hvis de er syge, men hvis de skal ringes hjem hver gang de er den mindste smule trætte eller bare ikke spring fyldt med energi, så kunne man skimse da ikke have et arbejde altså.
Der er da ingen arbejdsgiver der gider have folk ansat som har 50 barn syg om året....

Anmeld

12. september 2014

Loa

Moaren skriver:

Jo, han har en far og vi skiftes til at tage sygedage. 

Jeg spørg bare lige, hvornår kan jeg så sende ham afsted?

Kan sagtens se at han skal kunne følge hverdagen, men kan det være rigtigt, at han skal være hjemme fordi han er træt?

Ja så kunne vi skimse da lige så godt sige et af vores job op.
Man ringer sgu da ikke et barn hjem fordi det er lidt træt

Så skulle jeg ringes hjem fra arbejde hver dag

Prøv dog med en lur først og hvis den er helt gal så kan man ringe til forældrene...

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Loa skriver:

Prøv dog med en lur først og hvis den er helt gal så kan man ringe til forældrene...

Som jeg læser det er det kun een gang de rent faktisk har ringet ham hjem

Selvfølgelig skal man prøve med en lur hvis barnet virker træt, men hvis det ikke hjælper, kan man altså ikke sidde med et træt barn på skødet en hel dag og så lade de 15-20 andre passe sig selv!

Anmeld

12. september 2014

Loa skriver:

Men hvis barnet skal sidde hos pædagogen hele dagen samt er uhensigtsmæssig overfor de andre børn kan da godt tyde på at barnet ikke kun er lidt træt

Anmeld

12. september 2014

TNBC

Loa skriver:

Jeg tænker at hvis et barn hænger/sidder hos en pædagog hele dagen, er det mere end bare træthed. For hvis det bare var træthed, ville man vel lægge barnet på sofaen(det gjorde vi)

Det kan være savn til forældre(for så er det jo klart at barnet er mere glad når det kommer hjem) 

eller bare har det dårligt(hvilket også kan ændre sig, når det så er mor eller far der er der. )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.