Fordele og ulemper ved hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Lukas&Liam<3

Vi fik hund lidt tid før baby, og hold op et arbejde.. Vi var vidst begge godt trætte af alle de hundehår og alle de ture den skulle gå, var træt af den skulle slikke på baby, træt af man ikke kunne ligge på gulvet og lege uden at hunden kom og skulle være med..

Men vi gjorde det og klarede det og ligesom alting blev nemmere, fik min søn allergi, så vi måtte af med hunden ??

Det var hårdt, selvom alle ulemperne var der var jeg bare så glad for ham at jeg alligevel gjorde alt for at han havde det godt.. Men hold op en lettelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

Fru Frederiksen.

Vi har to hunde, en på 4 kg og en på 65 kg, jeg syntes ikke der er nogen udlemper ved at have hund. Vi har en aftale med 2 par venner, vi passer hinandens hunde, hvis vi skal på ferie, vi er så heldige at de kommer her og bor mens vi ikke er hjemme. 

Selvfølge er det en god ide at købe en børste, til at tage de fleste hundehår, og støvsuge det gør man jo alligevel. 

Det vigtige er at de / bliver opdraget , så den lystre og kommer når man kalder på den/dem.  

Anmeld

10. september 2014

modesty

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvad ser i som fordele og ulemper ved hund? 

Håber at høre mange gode fordele og ulemper 

Hvis I er i gang med PB, så ville jeg helt klart vente indtil I har fået baby, så I kan se om overskuddet til en hund også er der. Jeg synes simpelthen det er så synd når skrukke kvinder får et kæledyr, som så bliver skrottet igen når baby ankommer (siger ikke at du er sådan, men har bare set det ske flere gange).

Jeg har personligt aldrig haft hund - og jeg ville aldrig så meget som overveje det hvis den skulle være alene hjemme hele dagen mens vi var på arbejde. Jeg har haft katte, som var ude når vi var på arbejde.

Jeg skal aldrig have dyr igen. Det er simpelthen for begrænsende for min frihed i forhold til f.eks at rejse og være impulsiv generelt. 

Anmeld

10. september 2014

modesty

Anonym skriver:

nej jeg ved man ikke må opgive, men det er svært at holde humøret oppe når man gang på gang bliver en smule skuffet. 

Nej vi er ikke blevet udredt, eftersom min læge ikke mener det er nødvendigt 

Skift læge. Hvis I har været i gang i halvandet år, kan I snildt få en henvisning til udredning hos en fornuftig læge. 

Og selvfølgelig skal det nok lykkes! Nogle par skal bare have lidt hjælp. Jeg har f.eks lukkede æggeledere, så vi kunne have prøvet i 30 år og stadig ikke fået et barn ud af det. 

Afsted med jer og find ud af hvad der kan gøres for at give jer en lille baby.

Anmeld

10. september 2014

Frk_Louise

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvis jeg skal begynde at remse fordele og ulemper op, ville jeg helt klart kunne komme med flest fordele! 

En af de eneste ulemper (for mig) er nok de uforudsete dyrlægeregninger.. Men en god forsikring er altså godt givet ud og det er jo ikke givet, at hunden fejler noget eller kommer til det! 

Men der kan altså bare heller ikke sættes en pris på den ubetingede kærlighed, man får fra sin hund! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. september 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hej alle. 

Fordele ved stor hund (:

- Altid en at komme hjem til
- Vagthund dag og nat
- børnene bliver vandt til dyr
- man tvinges ud og gå ;-)
- hun giver megen glæde for os i hverdagen

Ulemper:

- HÅR! Vi støvsuger op til 3 gange dagligt pt!!
- tæve: Blod
- skal have pasning hver gang man skal noget længere tid, end 8 timer
- kan ødelægge meget
- kan bringe lopper mm ind!!
- de Gør (race afhængig ofte)
- kræver meget opdragelse!
- dyrt i fnugruller
- dyre at have, når de bliver syge
- kræver vacciner, 1 gang årligt
- dyrt i foder, afhængig af hund self. (ik køb noget billigt lort, med biprodukter i (korn osv))

PERSONLIG MENING! (:
Jeg Elsker min hund! Og alt den glæde hun giver os!
Dog havde jeg ventet med at få hende, til jeg havde fået børn!!
Baby på gulv, hundehår, blod osv Åh det er en træls coktail!

Og så er det forfærdelig synd, når man behandler sin hund alt for godt, og at de pludselig tilsidesættes når der kommer et barn og selvom vi gør alt for at hun får så meget opmærksomhed stadigvæk - så er det enormt svært at holde!! :/

Anmeld

10. september 2014

aarhusmor

Jeg vil ikke gentage hvad alle de andre skriver, for det er også sådan det har været med alle de sidste mange hunde jeg har haft i mit liv.
Men jeg har lige måttet aflevere en hvalp på 6 mdr. tilbage til kennelen fordi den helt fra starten, bed os hele tiden, uden at vi selv fik den op i det felt, hvis man kan sige det sådan. Når vi lå og sov, kom den løbende op i sengen og bed os i hovedet, snerrede og knurrede og forsøgte at vælte mig osv. Jeg tror der var tale om en brist i hovedet af den og da en hun hund kan være gravid med flere "fædre", så tror jeg at dens halvbror havde sneget sig ind til moderen. Vores hund lignede halvbroderens far, som var hvid. Alle de andre hvalpe fra samme kuld var røde ligesom forældrene.

Men jeg ville lige skrive det her, for man skal også have det med i tankerne at det kan være mere end almindeligt hårdt at få en hund. Og her hjalp stamtavle ikke noget. Jeg vil sige man næsten er bedre kørende med en blandingshund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.