Fordele og ulemper ved hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Lililili

Vi har en lille cairn terrier. Det en hund på ca 8 kg. Fordelen for os, ved det valg er, at den ikke fælder meget ( skal trimmes et par gange om året minimum), hvilket også gør racen allergivenlig. Og vi slipper for ekstra støvsugning. Hun er lille, så mange syntes det er hyggeligt, vi har hende med. Og mange er også villige til at passe ved ferie, har aldrig været et problem.  Hun kan være alene 10-11 timer (er hun dog sjældent, nærmere aldrig) så det ikke et problem når vi skal ud. Hun er en hyggehund, der elsker vores søn. Vi har en stor have hun kan løbe i, og så tager vi på familietur til hundeskoven med hende, samt at hun er sammen med hunde, flere af de steder vi besøger, det ca et par gange om ugen. Og luksus hun " rydder op" når vores søn har spist ha ha. Det bare hyggeligt med en hund, men find jeres behov. Er det fx en stor golden retriver, som er en fantastisk familiehund, så det også lige støvsugning HVER dag og lange turer til at aktivere. Men igen dejligt med hund 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

L&V

TrineMine86 skriver:

Og du må ikke miste troen, her tog det 2 1/2 år st blive gravid med nr 1, derefter ønskede jeg ikke at være på p- piller eller anden hormon beskyttelse, og det tog 1 1/2 år st blive gravid med nr 2 det skal nok lykkedes jer, men kender al til den følelse af at man er ved at opgive, er i blevet udredt? 

Helt enig med dig. Vi fik os vores knap 2 år før bebs og det har ik været optimalt. Og sidespring er jeg gået glip af noget med maven??

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

L&V skriver:

Helt enig med dig. Vi fik os vores knap 2 år før bebs og det har ik været optimalt. Og sidespring er jeg gået glip af noget med maven??

Ja det er du nok  Vi har ikke som sådan reklameret med det endnu er kun i 11. Uge, men er blevet scannet 2 gange, så regner med alt er fint 

Anmeld

10. september 2014

L&V

TrineMine86 skriver:

Ja det er du nok  Vi har ikke som sådan reklameret med det endnu er kun i 11. Uge, men er blevet scannet 2 gange, så regner med alt er fint 

Neeeej hvor godt. Kæmpe stort tillykke til jer. Sikke de september børn bliver storesøskende

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

L&V skriver:

Neeeej hvor godt. Kæmpe stort tillykke til jer. Sikke de september børn bliver storesøskende

1000 tak, ja der kommer da nogle søskende efterhånden 

Anmeld

10. september 2014

Isabella_mor

fo82 skriver:

Arh den med skavanker må jeg lige reagere på.... De store har lige så meget med f.eks hoftedysplasi osv...

nå det var en detour. Ulemperne er vel ikke et issue hvis man er hundenenbeske

gåture - godt for kroppen

hundehår - frem med støvsuger - godt for kroppen

ubetinget kærlighed og livsglæde - godt for sindet :-)

Det er bare mest de små (mindre end labredor, med undtagelse af chefer) fremavlede racer der desværre typisk har mange skavanker. Pga deres popularitet er de designet til et bestemt udseende. Hvilket medfører mange skavanker. Så jo mindre populær hund man skaffer jo færre skavanker følger der typisk med. 

Anmeld

10. september 2014

L&V

TrineMine86 skriver:

1000 tak, ja der kommer da nogle søskende efterhånden 

Det er skønt med søskende.. glæder mig til at følge med på side linjen Er lidt baby skruk he he

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

L&V skriver:

Det er skønt med søskende.. glæder mig til at følge med på side linjen Er lidt baby skruk he he

Så må i igang med en nr 3 hihi  

Ja denne graviditet har været længe ventet, synes tiden går laaangsomt 

Anmeld

10. september 2014

B&J

jeg kan vist kun se en masse fordele...

kærligheden fra vores elskede hund <3

hyggen

gå turne det er så hyggeligt og man får en masse dejligt luft.

hvis vi skal nogle steder hen eller på arbejde kan hun sagtens være alene.

hvis vi skal væk i nogle dage kommer hun hjem til min mor ellers bor en af mine søskende her hjemme. så ingen problemer.

hun er en hund så længe der er nogle hun kender så er hun glad. men vil dog helst have vi er der.

ja der er dyrlæge regningerne. men der ligger vi penge fra til så hvis dyrlæge regningen skulle dukke op...

Anmeld

10. september 2014

L&V

TrineMine86 skriver:

Så må i igang med en nr 3 hihi  

Ja denne graviditet har været længe ventet, synes tiden går laaangsomt 

Ja det er os bare langtid og være i gang. Men godt kommer til dem som venter er det ik det man siger☺ Det ska nok gå over syntes efter md at tiden gik så mega stærkt og lige pludseligt havde jeg født og nu er han knap 1 1/2. Alt går bare for hurtigt 2. Gang. 

Ja det ku vi da meeen det er vi hvis ik helt enige om he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.