Fordele og ulemper ved hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.957 visninger
36 svar
21 synes godt om
10. september 2014

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvad ser i som fordele og ulemper ved hund? 

Håber at høre mange gode fordele og ulemper 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

BinaMor

ulempe... alle de gåture.. også når røven er tung og sofaen kalder med en skingre stemme på mit selskab... når vi skal rejse eller bare være væk en hel dag feks på marked/badeland/bytur om aftenen osv.. hvor det enten er for vamt/forbudt/bare umuligt at have hund med.. men vuf skal altså tisse uanset hvad...

fordele er at man blir forelsket i de dejlige tingester.. en ulempe er så også vi sir farvel en dag..

men jeg fortryder ikke min smukke fis

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. september 2014

PernilleogLouis

Helt klart at man er så afhængig - man blir ikke bare væk i en hel dag også når man er ude og rejse...

Fordele er helt klart at min søn har fået verdens bedste venner

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Jeg har en skøn King Charles Chavalier på 2 år og jeg ser bestemt flest fordele - man kommet jo til at elske sit dyr,så jeg synes ikke,at gåture i regnvejr er det store problem:-) Nogle af de større ulemper er dog ferier,hvor hunden ikke kan komme med og løbetid,hvis man vælger en hunhund..

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Du får lige et par billeder af vores skønne hund.. Som trods ulemperne er det hele værd!! :-) 

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ulemper: afhængigheden, ekstra rengøring, evt dyre dyrlægeregninger (man ved jo aldrig) 

fordele: dejligt selskab, tryghed (for nogen), børn og dyr får tit et herligt bånd. Tvungen motion for ejeren  

Anmeld

10. september 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvad ser i som fordele og ulemper ved hund? 

Håber at høre mange gode fordele og ulemper 

Ulemper: 

man kan ikke tage hjemmefra en hel dag, man kan ikke rejse på ferie, man skal gå flere ture dagligt ligemeget hvad vejr det er, hunden skal til dyrelæge engang imellem hvilket kan være virkelig dyrt, og så er der hunde hår over alt�� 

Fordele:

det er hyggeligt, man holder af dem, man får gået de ture man måske ikke ellers ville gå :-D

Vores hund var rigtigt min kærestes, han havde den da vi fandt sammen, men det er mig der "hænger" på de daglige ting, såsom gå ture, skifte vand, sørge for foder, børste hende, underholde hende osv.. jeg personligt er træt af at være så bundet som jeg føler vi er, så når vores hund ikke er her længere, så tror jeg ikke vi skal have en ny.. 

Anmeld

10. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Fordele:

Kærligheden til dyret

Trygheden

De sjove "minder"/ting, som de finder på

Hyggen om dyret

Ulemper

afhængigheden

Det kan være hårdt arbejde at have hund

Anmeld

10. september 2014

Ciss

For:

Liv i huset, venskab, godt for børn at vokse op med dyr, let at komme i kontakt med folk når man går tur med hunden.

Imod:

Dyrt, mindre kontakt med eventuelt allergiske venner, kræver langt mere planlægning og struktur i hverdagen og i forbindelse med ferier/overnatningsturer.

Anmeld

10. september 2014

EnGodMor

Ulemper:

Hunde forsikring 

Kan ikke bare tage hjemmefra en dag. 

Kan være svært at finde bolig hvor man må have hund. 

Når hun hunden er i løbetid. 

Hunde hår på tøjet. 

Kan ikke bare tage på ferie en uge. 

Dyrlæge regninger. 

Lopper. 

Fælder. 

Skal samle lort op i haven, de tisser måske et sted i haven, hvor børnene kommer og leger. 

Samle lort op når i går ture. 

Kan risikerer at bide i tøj, sko, sofa, vægge, børne legetøj osv. 

Hunde savl. 

De skal have ordnet poter hvis de har Været ude i dårligt vejr. 

Meget ofte gulv vask. 

Hunde frisør, hvis det er en hund som har behov for det. 

Hunde ødelægger trægulve. 

Vælter pynte ting eller blomstre når den svinger halen rundt. 

Gå ture i alt slags vejr, regne, slud, sne, os selvom man ligger syg. 

Børnene kan fx blive allergiske, ligesåtvel som voksne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.