Fordele og ulemper ved hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Kvist

Anonym skriver:

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvad ser i som fordele og ulemper ved hund? 

Håber at høre mange gode fordele og ulemper 

Den er svær at svare på, kommer jo an på hvem man er, og hvordan man lever..

Vi har en dejlig stor bamse på 7 år, og er allerede begyndt at frygte den dag jeg skal undvære min bedste ven.. Selvom der forhåbentlig går en 4-5 år endnu..

Ulemper: Nok mest pasningen i ferier, dyrlægeregninger (nogle har mange, andre ikke), mere støvsuge 

Fordele: En ven for livet, altid en når du kommer hjem der er glad for at se dig, børn har godt af at være sammen med dyr, gåturen kan også være en hyggelig stund

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg havde en hund inden vi fik baby og jeg kunne ikke forstille mig ikke at have ham fik han som hvalp.
Men. Så kom baby
og ærlig talt kom han jo pludselig i sidste række jeg havde ikke rigtig tid til ham mere kunne ikke gå tur da baby ikke gad ligge i barnevognen.
Så ofte lå han jo bare der. Og hold nu kæft det var altså bare synd.
Så nu bor han ved min mor og hendes hund.
Så han leger gerne hele dagen. Og jeg saver ham enlig ikke. Ser ham jo ved min mor.

En kæmpe ulempe for mig var alle de hundehår de endte jo overalt på min baby i hovedet og på hænderne som jo skal i munden hele tiden.
Og en ulempe mere er du har ikke din frihed du kan ikke bare køre som det passer dig.

Men jeg elskede nu at have ham inden vi fik baby

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Hej alle. 

Min mand og jeg vil gerne have en hund. (Vi har ingen børn endnu - men er begyndt projekt baby)

Men inden vi skaffer os en, vil vi lave en seddel med fordele og ulemper. Men er simpelthen gået tør for "ideer". 

Hvis i er begyndt på projekt baby ser jeg helt klart flest fordele i at vente med hund, baby tager så meget tid i starten at man hurtigt har dårlig samvittighed over for hunden, man kan ikke lade dit barn ligge på gulvet i stuen hvis man samtidig har en hvalp der ikke forstår man ikke på slikke, bide, ligge sig på, kradse baby osv. Det kræver usædvanligt meget rengøring, især hvis hunden fælder meget, msn skal som minimum støvsuge hver dag med et spædbarn der også skal ligge på gulvet  

Anmeld

10. september 2014

EAF

Anonym skriver:

Hej alle. 

Motion, leg, hygge - fordel

Hundehår! - og som at få en baby (i så fald man får den fra hvalp) og eventuelt allergi - ulempe

Er glad for vores (jeg er dog mere kattemenneske) min mand er hundemenneske så vi har kombineret det med mine to katte og hans hund. Vi varetager og holder selvfølgelig af hinandens dyr, men ved godt skulle vi gå hver til sit (som der ikke planer om!) hvor dyrene hver især skulle være  

Anmeld

10. september 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Hvis i er begyndt på projekt baby ser jeg helt klart flest fordele i at vente med hund, baby tager så meget tid i starten at man hurtigt har dårlig samvittighed over for hunden, man kan ikke lade dit barn ligge på gulvet i stuen hvis man samtidig har en hvalp der ikke forstår man ikke på slikke, bide, ligge sig på, kradse baby osv. Det kræver usædvanligt meget rengøring, især hvis hunden fælder meget, msn skal som minimum støvsuge hver dag med et spædbarn der også skal ligge på gulvet  

Vi har været i gang med projekt baby i 1,5 år efterhånden, så tror ikke rigtig længere på det. Men jo, det er selvfølgelig også en ting som spiller ind. 

Men hvis man så får hunden nu her, og så efterfølgende skulle være så heldige at blive gravid, ville hunden jo også være ovre den værste hvalpe stadie. Men det er selvfølgelig en ting man skal tænke over 

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Vi har været i gang med projekt baby i 1,5 år efterhånden, så tror ikke rigtig længere på det. Men jo, det er selvfølgelig også en ting som spiller ind. 

Men hvis man så får hunden nu her, og så efterfølgende skulle være så heldige at blive gravid, ville hunden jo også være ovre den værste hvalpe stadie. Men det er selvfølgelig en ting man skal tænke over 

Vores hund var 2 1/2 år da vi fik barn, og må ærligt indrømme at jeg fortrød vi havde fået ham inden børn, tiden er bare ikke den samme som inden, hunden havde vænnet sig til enorm meget opmærksomhed, som den lige pludselig ikke kunne få mere, den blev lidt jaloux osv, når man havde mødregruppe på besøg hvor nogle var bange for hunde, måtte den være i gangen og så stod den og gøede og hylede så man dårligt kunne koncentrere sig om sine gæster.. Jeg elsker min hund, men ville ønske vi først havde fået ham når vi havde fået de børn vi vil have og den yngste omkring de 3 år, så vænner hunden sig ikke til st være midtpunkt for så at blive tilsidesat pga babyer der tager al sin tid  

Anmeld

10. september 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Og du må ikke miste troen, her tog det 2 1/2 år st blive gravid med nr 1, derefter ønskede jeg ikke at være på p- piller eller anden hormon beskyttelse, og det tog 1 1/2 år st blive gravid med nr 2 det skal nok lykkedes jer, men kender al til den følelse af at man er ved at opgive, er i blevet udredt? 

Anmeld

10. september 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Og du må ikke miste troen, her tog det 2 1/2 år st blive gravid med nr 1, derefter ønskede jeg ikke at være på p- piller eller anden hormon beskyttelse, og det tog 1 1/2 år st blive gravid med nr 2 det skal nok lykkedes jer, men kender al til den følelse af at man er ved at opgive, er i blevet udredt? 

nej jeg ved man ikke må opgive, men det er svært at holde humøret oppe når man gang på gang bliver en smule skuffet. 

Nej vi er ikke blevet udredt, eftersom min læge ikke mener det er nødvendigt 

Anmeld

10. september 2014

Isabella_mor

fordel.

Jordens mest trofaste og kærlige væsen som ELSKER jer ubetinget.

Når i engang får et barn vil jeres barn vokse op med hund og få et naturligt forhold til dyr, og ikke et fanatisk forhold til dyr. (sådan har vores søn det i hvert fald)

Ulemper.

de dør for tidligt

dyrlægeregninger er ikke billige. så tegn en forsikring...

de kan godt blive trælse hvis de gør når der kommer nogen ved døren. eller hvis de møder nogen de ikke bryder sig om på gåturen.

alt afhængig af hvilken race, så har de altid en eller anden form for skavank man skal være OBS på... Dette gælder dog typisk de små racer. 

hvis racen fælder.

og hvis i får en tæve går den i løbetid.. med mindre i får den steriliseret.

Anmeld

10. september 2014

fo82

Isabella_mor skriver:

fordel.

Jordens mest trofaste og kærlige væsen som ELSKER jer ubetinget.

Når i engang får et barn vil jeres barn vokse op med hund og få et naturligt forhold til dyr, og ikke et fanatisk forhold til dyr. (sådan har vores søn det i hvert fald)

Ulemper.

de dør for tidligt

dyrlægeregninger er ikke billige. så tegn en forsikring...

de kan godt blive trælse hvis de gør når der kommer nogen ved døren. eller hvis de møder nogen de ikke bryder sig om på gåturen.

alt afhængig af hvilken race, så har de altid en eller anden form for skavank man skal være OBS på... Dette gælder dog typisk de små racer. 

hvis racen fælder.

og hvis i får en tæve går den i løbetid.. med mindre i får den steriliseret.

Arh den med skavanker må jeg lige reagere på.... De store har lige så meget med f.eks hoftedysplasi osv...

nå det var en detour. Ulemperne er vel ikke et issue hvis man er hundenenbeske

gåture - godt for kroppen

hundehår - frem med støvsuger - godt for kroppen

ubetinget kærlighed og livsglæde - godt for sindet :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.