Gode råd søges til nyt køkken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Kasand

Lisbeth1985 skriver:

Hej piger!

Vi skal have nyt køkken og derfor vil jeg gerne høre om jeres køkkener - hvad er i glade for og hvad er i trætte af?

Vi har indtil videre følgende krav:

Ovnen skal ikke være i gulvhøjde

Der skal være skuffer i soklen

Vi har et lille køkken,så vi har desværre ikke plads til en kogeø/spiseplads. Så jeg søger råd til,hvordan vi skaber mest muligt plads på få m2.

Vi har besluttet os for et hth-køkken,men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med dem...

Tak for hjælpen:-)

Lisbeth

Jeg arbejder som køkkenkonsulent i Kvik (er dog ret ny i faget, men ved da en del allerede) og som du kan se i vores reklamer så praler vi af at vi slår alle priser. Det betyder at du hos os kan få køkken til minimum samme pris som hos IKEA. Og billigere end HTH ;-) Kvaliteten er også bedre da vi ikke masseproducerer vores produkter (derfor bedre kontrol med det enkelte produkt og derfor færre fejl) og så producerer vi det desuden i Danmark :-)

Vi har desuden gode tilbud på kvalitetshvidevarer fra Siemens og/eller AEG og de passer ALTID til vores køkkenelementer :-)

Og så er vores leveringstid kort. En uge på skabene, sokkel etc, max tre uger på bordplader. Og vi kan selvfølgelig også samle, levere om montere. :-)

Send mig gerne en pb med dine spørgsmål, så skal jeg svare efter bedste evne og kender jeg ikke svaret endnu skal jeg nok finde det :-)

Mit bedste råd er at i lægger et budget og gør sælger opmærksom på det, på den måde kan han/hun bedst vejlede jer. Få bestilt en tid til gennemarbejdning og tegning og sæt god tid af - og spørg gerne om alt hvad i kan komme i tanke om, det er det vi er der for :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

Lisbeth1985

Kasand skriver:

Jeg arbejder som køkkenkonsulent i Kvik (er dog ret ny i faget, men ved da en del allerede) og som du kan se i vores reklamer så praler vi af at vi slår alle priser. Det betyder at du hos os kan få køkken til minimum samme pris som hos IKEA. Og billigere end HTH ;-) Kvaliteten er også bedre da vi ikke masseproducerer vores produkter (derfor bedre kontrol med det enkelte produkt og derfor færre fejl) og så producerer vi det desuden i Danmark :-)

Vi har desuden gode tilbud på kvalitetshvidevarer fra Siemens og/eller AEG og de passer ALTID til vores køkkenelementer :-)

Og så er vores leveringstid kort. En uge på skabene, sokkel etc, max tre uger på bordplader. Og vi kan selvfølgelig også samle, levere om montere. :-)

Send mig gerne en pb med dine spørgsmål, så skal jeg svare efter bedste evne og kender jeg ikke svaret endnu skal jeg nok finde det :-)

Mit bedste råd er at i lægger et budget og gør sælger opmærksom på det, på den måde kan han/hun bedst vejlede jer. Få bestilt en tid til gennemarbejdning og tegning og sæt god tid af - og spørg gerne om alt hvad i kan komme i tanke om, det er det vi er der for :-)

Hold da op!! Sikke en service.. Online rådgivning:-)

Vi har faktisk en plan om også at køre forbi kvik.. Jeg må bare tilstå,at både manden og jeg har en ide om,at vi hos kvik vil gå på kompromis med kvaliteten - men det kan godt være,at vi tager fejl... 

Tak for dit svar:-)

Anmeld

10. september 2014

fo82

Lisbeth1985 skriver:

Det tror jeg ikke kan betale sig. Vi bor i Aarhus,så der kommer jo en del transport oveni.

Vi betalte hverken for transport måling eller montering ;-) 

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

fo82 skriver:

Vi betalte hverken for transport måling eller montering ;-) 

Det må jeg hellere lige undersøge så:-) Tak!

Anmeld

10. september 2014

dpb

Lisbeth1985 skriver:

Hej piger!

Vi skal have nyt køkken og derfor vil jeg gerne høre om jeres køkkener - hvad er i glade for og hvad er i trætte af?

Vi har indtil videre følgende krav:

Ovnen skal ikke være i gulvhøjde

Der skal være skuffer i soklen

Vi har et lille køkken,så vi har desværre ikke plads til en kogeø/spiseplads. Så jeg søger råd til,hvordan vi skaber mest muligt plads på få m2.

Vi har besluttet os for et hth-køkken,men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med dem...

Tak for hjælpen:-)

Lisbeth

Vi fik nyt køkken i foråret 

Vi valgte Designa, da det var dem der kunne levere det vi ønskede til den bedste pris.

vi valgte så at købe bordpladen andetsteds (pga. økonomi), vi bestilte den nemlig hos silvan og det kan bestemt ikke anbefales!!  de lavede så mange fejl vi fik besked om den var klar ca. 3 gange, men hver gang var den fejlbehæftet (ridser)  da det endelig lykkedes os at få en uden ridser, var der fejl i samlingen viste det sig.... det endte med at de sendte en tømrer ud for at skære til på stedet og montere.  ikke en specielt god oplevelse. Ville så virkelig også ønske vi havde brugt penge på en underlimet vask i stedet, men sådan er det når der er behov for nyt køkken og man har et stramt budget.

Men i forhold til Designa kan jeg kun anbefale dem. Vores valg faldt på Orra højglans i hvid og er virkelig glad for dem.

Qnuz

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

dpb skriver:

Vi fik nyt køkken i foråret 

Vi valgte Designa, da det var dem der kunne levere det vi ønskede til den bedste pris.

vi valgte så at købe bordpladen andetsteds (pga. økonomi), vi bestilte den nemlig hos silvan og det kan bestemt ikke anbefales!!  de lavede så mange fejl vi fik besked om den var klar ca. 3 gange, men hver gang var den fejlbehæftet (ridser)  da det endelig lykkedes os at få en uden ridser, var der fejl i samlingen viste det sig.... det endte med at de sendte en tømrer ud for at skære til på stedet og montere.  ikke en specielt god oplevelse. Ville så virkelig også ønske vi havde brugt penge på en underlimet vask i stedet, men sådan er det når der er behov for nyt køkken og man har et stramt budget.

Men i forhold til Designa kan jeg kun anbefale dem. Vores valg faldt på Orra højglans i hvid og er virkelig glad for dem.

Qnuz

Nu spørger jeg måske dumt (har ikke forstand på køkkener - derfor denne tråd )...

Hvad er en underlimet vask??

Anmeld

10. september 2014

Masig

Vi har et HTH køkken. 

Fordelene ved vores:

• glatte låger i højglans = nem rengøring
  • ovne i øjenhøjde = bedre for ryggen, smart når man har små børn eller dyr i huset

Ulemperne:

• træbordplade = kræver alt for meget pleje, og man får hurtigt lavet grimme hakker og pletter, og så skal man hen og slibe ned og give olie (var min kæreste der ville have det, men sørme om ikke det er mig der skal ordne den )
  • vi har ingen skabe, kun skuffer = savner nogle ovenskabe både pga ekstra plads, og da skufferne ofte får tingene til at "glide rundt" når man åbner dem = rod i skuffen.

Lige et billede af vores da det lige var blevet sat op 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Masig skriver:

Vi har et HTH køkken. 

Fordelene ved vores:

• glatte låger i højglans = nem rengøring
  • ovne i øjenhøjde = bedre for ryggen, smart når man har små børn eller dyr i huset

Ulemperne:

• træbordplade = kræver alt for meget pleje, og man får hurtigt lavet grimme hakker og pletter, og så skal man hen og slibe ned og give olie (var min kæreste der ville have det, men sørme om ikke det er mig der skal ordne den )
  • vi har ingen skabe, kun skuffer = savner nogle ovenskabe både pga ekstra plads, og da skufferne ofte får tingene til at "glide rundt" når man åbner dem = rod i skuffen.

Lige et billede af vores da det lige var blevet sat op 

Hvor er det fint:-)

Anmeld

10. september 2014

Kasand

Lisbeth1985 skriver:

Hold da op!! Sikke en service.. Online rådgivning:-)

Vi har faktisk en plan om også at køre forbi kvik.. Jeg må bare tilstå,at både manden og jeg har en ide om,at vi hos kvik vil gå på kompromis med kvaliteten - men det kan godt være,at vi tager fejl... 

Tak for dit svar:-)

Selvfølgelig - vi lever jo af st give god service ;-)

I forhold til kvalitet ligger vi på samme niveau som HTH, lidt højere på nogle af produkterne, så det skal i ikke være bekymret for :-)

Vil så også tilføje, ligesom en anden skriver, køb aldrig bordplade et andet sted end hvor du køber køkkenet. Tegninger, mål og produkter skal passe sammen og der er langt mindre risiko for fejl hvis den der bestiller bordpladen hos leverandøren kender til planerne for det færdige resultat og har været med til at få alle detaljerne på plads :-) 

Og til børnefamilier med travl hverdag vil jeg altid anbefale laminat (hvis det skal være budgetvenligt - vores ligger på 526 kr pr løbende meter og op til omkring 800, afhængig af tykkelse, dybde og type af kanter) og ellers i den dyrere ende kompaktlaminat eller Corion :-)

Men bestil da både tid hos HTH og Kvik, få tilbud begge steder og sammenlign. Hvis HTH mod forventning skulle være billigere, så gå i Kvik igen og fortæl dem prisen - vi slår jo alle priser ;-)

Anmeld

10. september 2014

Nystart

Lisbeth1985 skriver:

Nu spørger jeg måske dumt (har ikke forstand på køkkener - derfor denne tråd )...

Hvad er en underlimet vask??

det er hvor den ligger under pladen.. normalt er kanten på vasken ovenpå bordpladen... 

her er den nærmest i bordpladen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.