Gode råd søges til nyt køkken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.209 visninger
32 svar
22 synes godt om
10. september 2014

Lisbeth1985

Hej piger!

Vi skal have nyt køkken og derfor vil jeg gerne høre om jeres køkkener - hvad er i glade for og hvad er i trætte af?

Vi har indtil videre følgende krav:

Ovnen skal ikke være i gulvhøjde

Der skal være skuffer i soklen

Vi har et lille køkken,så vi har desværre ikke plads til en kogeø/spiseplads. Så jeg søger råd til,hvordan vi skaber mest muligt plads på få m2.

Vi har besluttet os for et hth-køkken,men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med dem...

Tak for hjælpen:-)

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

Bshizzle

Lisbeth1985 skriver:

Hej piger!

Vi skal have nyt køkken og derfor vil jeg gerne høre om jeres køkkener - hvad er i glade for og hvad er i trætte af?

Vi har indtil videre følgende krav:

Ovnen skal ikke være i gulvhøjde

Der skal være skuffer i soklen

Vi har et lille køkken,så vi har desværre ikke plads til en kogeø/spiseplads. Så jeg søger råd til,hvordan vi skaber mest muligt plads på få m2.

Vi har besluttet os for et hth-køkken,men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med dem...

Tak for hjælpen:-)

Lisbeth

HTH køkken er jo god kvalitet.. Men et IKEA køkken kan være lige så godt 

Det handler bare om smag og behag 

Og så spiller prisen jo osse en stor forskel 

Vi bor selv i hus, og det er et IKEA køkken der er her.. Og det ser ganske godt ud og har alle de ting vi har brug for. 

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Bshizzle skriver:

HTH køkken er jo god kvalitet.. Men et IKEA køkken kan være lige så godt 

Det handler bare om smag og behag 

Og så spiller prisen jo osse en stor forskel 

Vi bor selv i hus, og det er et IKEA køkken der er her.. Og det ser ganske godt ud og har alle de ting vi har brug for. 

Tak for tippet:-)

Jeg tror dog,at vi holder fast i HTH,da vi skal have monteret det hele,da min mand ikke er så handy..

Og så har jeg bare en ide om,at det er bedre med et hth,når vi skal sælge igen:-)

Anmeld

10. september 2014

Putomanen

Vi har et meget smalt køkken, så vi valgte at få overskabe både over og under på den ene side. Så var der plads til mere, da de ikke er så dybe.

Vi fik fra Vordingborg køkkenet, og de lavede flere fejl, da de glemte at tage højde for målere mm. Så mit råd er minutiøst at gennemgå tegningerne inden, da det ellers trækker ud, og i pludselig skal finde andre løsninger :-)

Anmeld

10. september 2014

Nystart

Vi kiggede os ved HTH men måtte erkende at TVIS bare var så meget billigere....

vi har højskab med ovn, for jeg ville heller ikke ha i gulvhøjde, samme sted som ovn har vi micro... vi har kogebplade i bordplade med skuffer under....

vi har lavet en bommert med et håndtag mht at vi ikke kan åbne køleskab 100% op..

Vores skraldespand sidder på et glide system, som vi måtte lave om da vi havde valgt en vask hvor den ikke kunne være der for...

LA VÆR at køb armetur der hvor i handler køkkenet, for i kan få lige så go kvalitet til meget billigere penge andre steder....... og vær OBS på at ikke alle tager højde for at køkken og hvidevarer passer sammen...

Låger og greb kan i spare en krig på bare ved at se jer godt for, mht hvad de har....

Anmeld

10. september 2014

Ciss

Det eneste råd jeg har er at undgå låger med tredimentionalt mønster/relief/kanter osv.

Det er der, hvor jeg bor nu, og det irriterer mig grænseløst, for der lægger sig så meget skidt og fedt i alle kanterne. Jeg havde tidligere glatte låger, og det tog jo max 30 sek at vaske over en gang imellem. Nu tager det rigtig lang tid, fordi der er så mange kanter og kroge. Det ser pænt ud, men jeg synes ikke det er det værdt.

Anmeld

10. september 2014

Nystart

Ciss skriver:

Det eneste råd jeg har er at undgå låger med tredimentionalt mønster/relief/kanter osv.

Det er der, hvor jeg bor nu, og det irriterer mig grænseløst, for der lægger sig så meget skidt og fedt i alle kanterne. Jeg havde tidligere glatte låger, og det tog jo max 30 sek at vaske over en gang imellem. Nu tager det rigtig lang tid, fordi der er så mange kanter og kroge. Det ser pænt ud, men jeg synes ikke det er det værdt.

hihi den slags havde jeg valgt, INDTIL jeg var på besøg ved en der sagde det samme mht rengøring...

Og så fandt jeg ud af at det var kæmpe forskel i prisen... 

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Putomanen skriver:

Vi har et meget smalt køkken, så vi valgte at få overskabe både over og under på den ene side. Så var der plads til mere, da de ikke er så dybe.

Vi fik fra Vordingborg køkkenet, og de lavede flere fejl, da de glemte at tage højde for målere mm. Så mit råd er minutiøst at gennemgå tegningerne inden, da det ellers trækker ud, og i pludselig skal finde andre løsninger :-)

Det var en god ide med overskabe i bunden:-)

Anmeld

10. september 2014

An&Jo

vi har HTH nu, og det er kun 10 år gammelt og ligner noget der er 40 år gammelt..

Jeg ville aldrig handle køkken ved dem igen..

Vi skal have lavet nyt køkken næste år, og vores krav er 2 ovne oppe i højden, integreret køleskab, en quoker (en vandhane med kogende vand)

Anmeld

10. september 2014

Lisbeth1985

Ciss skriver:

Tak for fif! Vi vil helt sikkert vælge glatte låger,da jeg bestemt ikke bryder mig om pyntekanter:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.