iPad til en på 3,5år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2014

Julemusen

Hehe sidder og morer mig lidt over mange holdninger til børn og tablets. Minder mig om dengang jeg som 10årig fik et lille 14' tv på værelset. Der blev nogen helt fornærmet da det jo var at gøre barnet asocialt og 'firkantet' i hovedet :-D

Men for at svare på det, ts faktisk spørger til, så vil jeg ikke købe en alt for dyr tablet til en i den alder. Men samtidig er bætnetablets altså ikke ret gode i skærm eller lyd. Jeg har en lenovo tablet som har kostet 1500 kr i bilka. Den er jeg meget glad for da jeg bruger android som styresystem, som jeg også gør på min snartphone. Min mand har en ASUS tablet til 4000 og den er også god, men ikke ift prisen. Min søster far en ipad da hun også har iphone, og kan de to ting jo køre samme programmer hun køber.

Men det er en jungle! Så mærk efter hvor meget i vil give og hvor hys i vil blive når den får en rids eller to :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Hvad r jeres Holding og mening om iPad til børn , og hvilken en vil i anbefale ?

I vores hjem findes ingen iPad eller tv. Jeg gider ikke eje eller sponsorere noget af det. Jeg har kun en computer (jeg er studerende) og der på ser min dreng film

Min holdning er : mindst mulig iPad til børn. Uanset alder.

Anmeld

4. september 2014

Vaya

Jeg er Apple-fan og kender ikke andre tablets, så det bliver lidt farvet herfra  Tilgengæld arbejder jeg med børn og Ipads til daglig, så har en del erfaring på den led (dog hos lidt større børn)

IPads er enormt nemme at navigere rundt i også for børn, så det er hvad jeg vil vælge. På arbejde har jeg en air og hjemme en 3'er. Jeg mærker ingen forskel, og for den sags skyld er der vist heller ikke dem store forskel på 2 og 3, så udgaven ville måske være der, jeg ville spare pengene.

Alt efter hvilke spil man vælger, kan der være rigtig meget læring! Samtidig bliver børnene vante i en verden, som de vil komme til at arbejde rigtig meget i både i skole og som voksen. 

Det KAN være asocialt, men det KAN også være meget mere. Som voksen kan man jo være med i, hvad barnet laver. Børn er også selv meget sociale omkring spillene, men nok især når de er lidt ældre. "Hvor langt er du?" "Se lige hvad jeg klarede!" osv. 

Jeg ville ikke tøve med at købe, men jeg ville nok også sætte en tidsramme på, hvis barnet ikke selv kan slippe den igen.

Anmeld

4. september 2014

Monski

Anonym skriver:

Hvad r jeres Holding og mening om iPad til børn , og hvilken en vil i anbefale ?

Vi købte en iPad air lige inden Anthon blev storebror, det er ikke hans men vores allesammens vi købte den primært til lidt
Stressede situationer i starten med to børn da far ikke havde barsel.
Men han bruger den meget sjældent nu.

Kan klart anbefale iPad air - touchen er meget følsom så de skal
Ikke bruge for mange kræfter på at trykke osv og så vejer den meget lidt så den er heller ikke tung for dem at sidde med.
Vi har været så glade for vores

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Selv har jeg en ipad 2 og manden ipad mini, og hun foretrækker størrelsen på min. Men det er vist noget med man ikke kan få 2'eren mere så tror vi vælger 4'eren til hende.

Man kan godt stadig få 2'eren

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Vi købte en iPad air lige inden Anthon blev storebror, det er ikke hans men vores allesammens vi købte den primært til lidt
Stressede situationer i starten med to børn da far ikke havde barsel.
Men han bruger den meget sjældent nu.

Kan klart anbefale iPad air - touchen er meget følsom så de skal
Ikke bruge for mange kræfter på at trykke osv og så vejer den meget lidt så den er heller ikke tung for dem at sidde med.
Vi har været så glade for vores

Hvad pris leje ligger sådan en iPad air i?

Anmeld

4. september 2014

stm2812

Anonym skriver:

Man kan godt stadig få 2'eren

Okay så bliver der vel bare ikke produceret flere og de sælger ud af lager? 

Anmeld

5. september 2014

Vaya

I forhold til vægt er air bedre ja, men i forhold til touch tror jeg nu ikke det er den store forskel. Jeg sidder ved min 3'er nu, og jeg skal på ingen måde trykke, før der sker noget.

Anmeld

5. september 2014

PernilleogLouis

Min fik hans egen da han blev 4 

Anmeld

5. september 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Okay så bliver der vel bare ikke produceret flere og de sælger ud af lager? 

Pas min kammerat siger hvertfald der r flere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.