Jeg tror ikke, at nogen kan være uenig i, at et barn i den alder ikke har et reelt behov for en iPad :0)
Når det så er sagt, kan jeg ikke helt sætte mig ind i tanken om, at det slet ikke er passende for børn i den aldersgruppe at have en. En iPad brugt med omtanke udelukker jo ikke, at børnene også leger med mere traditionelt legetøj, laver udendørsaktiviteter, hjælper med madlavning, læser bøger etc. Den er blot et supplement i viften af muligheder for udfoldelse.
Vores datter på 2 1/2 har en iPad, som hun primært bruger til at se tegnefilm og spille læringsspil på. Når far og jeg putter hendes to brødre om aftenen, ligger hun i vores seng og råhygger med sin sut, dyne og iPad, og det har jeg det helt fint med. I perioder bruger hun den del, hvis hun får lov, og i andre perioder interesserer den hende slet ikke.
Jeg kan blive helt forundret over alle de ting, hun lærer af at sidde med sin iPad - hun kan tælle til 20, kan alle farverne og alfabetsangen på engelsk! Og her vil den kritiske nok straks tænke, "det kunne du jo bare som hendes mor have taget dig tiden til at sætte dig ned og lære hende, for så ville hun have haft voksenkontakt og ikke bare siddet og været asocial" men jeg har det helt fint med det, for jeg ved, at hun får mere end rigeligt opmærksomhed og stimulering i det daglige.
Til spørgsmålet om, hvilken tablet I skal vælge, har jeg kun erfaring med Apple's iPad og Samsung - iPad'en er klart nemmest at navigere rundt i.
Anmeld