iPad til en på 3,5år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2014

Elgaard73

Jj1709 skriver:

Jeg hopper med på vognen med at være gammeldags, jeg kan slet ikke se pointen i at børn skal have sådan noget..  

Enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen
Jeg tror ikke, at nogen kan være uenig i, at et barn i den alder ikke har et reelt behov for en iPad :0)

Når det så er sagt, kan jeg ikke helt sætte mig ind i tanken om, at det slet ikke er passende for børn i den aldersgruppe at have en. En iPad brugt med omtanke udelukker jo ikke, at børnene også leger med mere traditionelt legetøj, laver udendørsaktiviteter, hjælper med madlavning, læser bøger etc. Den er blot et supplement i viften af muligheder for udfoldelse.

Vores datter på 2 1/2 har en iPad, som hun primært bruger til at se tegnefilm og spille læringsspil på. Når far og jeg putter hendes to brødre om aftenen, ligger hun i vores seng og råhygger med sin sut, dyne og iPad, og det har jeg det helt fint med. I perioder bruger hun den del, hvis hun får lov, og i andre perioder interesserer den hende slet ikke.

Jeg kan blive helt forundret over alle de ting, hun lærer af at sidde med sin iPad - hun kan tælle til 20, kan alle farverne og alfabetsangen på engelsk! Og her vil den kritiske nok straks tænke, "det kunne du jo bare som hendes mor have taget dig tiden til at sætte dig ned og lære hende, for så ville hun have haft voksenkontakt og ikke bare siddet og været asocial" men jeg har det helt fint med det, for jeg ved, at hun får mere end rigeligt opmærksomhed og stimulering i det daglige.

Til spørgsmålet om, hvilken tablet I skal vælge, har jeg kun erfaring med Apple's iPad og Samsung - iPad'en er klart nemmest at navigere rundt i.

Anmeld

4. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ModerNatur skriver:

Det er totalt no go hvis man spørger mig.. Jaja kald mig bare gammeldags, men det er dog noget af det mest asociale legetøj et barn kan have!.. Derudover synes jeg det er helt forkert at give børn noget så dyrt.. Tænk hvis den går i stykker..! Ska de så ha en ny?...

Jeg er enig i at det er dyrt - men det er da ikke asocialt. 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Vores pige på 3.5 år får en i julegave. Hun låner vores en gang imellem, men er slet ikke hver dag den bliver brugt og når hun får sin egen vil der også være tid på. Men hun gider heller ikke sidde med den så længe af gangen.

Hun bruger den til netflix (hun elsker kom så diego og dora) og så bliver der ellers spillet forskellige spil. Og i mange af spillene er der jo en eller anden form for læring, som man efterfølgende selv kan følge lidt op på

Hvilken en vil i købe til hende?

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Syntes ikke det er noget børn på den alder "skal have".

Min datter kan få lov at låne mine iPad fra tid til anden, men aldrig om jeg ville købe en kun til hende.

Så meget behov MÅ små børn børn simpelthen ikke have for en tablet, IMO.

Den ska deles med mig

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg ved ikke hvilken model der er bedst til børn.
Når det så er sagt syntes jeg slet ikke børn skal have en iPad, Emilie på 4 låner min engang imellem men jeg kunne ikke drømme om nu at købe en til hende hun er for lille. Jeg kan slet ikke se at børn har behov for at have sådan en!

Den ska deles med mig

Anmeld

4. september 2014

Tip!

Jeg købte en iPad air for snart et år siden.. Min søn var dengang 5 år, og bruger den til spil og netflix/viaplay.. 

Han kobler af med tegnefilm om eftermiddagen, og det får han lov til... Lige som vi andre sidder med telefon/iPad, så må han også gerne...

jeg synes ikke brugen af iPad gør skade, min søn kommer stadig med i køkkenet, leger på værelset, cykler ude og andre "gammeldags ting".. 

Jeg ville ikke være nervøs for at give mit barn sin egen iPad, og tænker at min søn får sin egen iPad mini i enten fødselsdags gave eller julegave... 

Anmeld

4. september 2014

stm2812

Anonym skriver:

Hvilken en vil i købe til hende?

Selv har jeg en ipad 2 og manden ipad mini, og hun foretrækker størrelsen på min. Men det er vist noget med man ikke kan få 2'eren mere så tror vi vælger 4'eren til hende.

Anmeld

4. september 2014

sne190810

Bare lidt hyggelæsning, og ikke en løftet hellig pegefinger over for nogle.

Men syntes bare det er værd at tage med, nu når mange lidt undskylder/bruger som forklaring på iPadforbrug, at det jo er såkaldte læringsspil.

Og jo - jeg ved godt at der i artiklen skrives babysitter som synonym for iPad, og det slet slet ikke er noget baby.dk-folket kunne finde på i deres vildeste ulvetime - så se ud over det og læs artiklen som en større helhed.

http://psykologviden.dk/4-gode-grunde-til-at-dit-3 -5-arige-barn-ikke-skal-babysittes-af-din-ipad/

Anmeld

4. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad r jeres Holding og mening om iPad til børn , og hvilken en vil i anbefale ?

Synes rigtig godt om Ipads til børn, vi har købt både til den 7-årige og til den 4- årige, og det er kun et spørgsmål om tid før den 2- årige også får. Den 4- årige kan allerede mere på den end jeg kan, men dermed ikke sagt, at de bare må bruge dem hele tiden, de kender reglerne for brug, og at der også findes andre ting at foretage sig.
Jeg forstår ikke, at man kan være imod moderat brug af Ipads uanset alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.