Hvor mange søskende har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2014

-Sigrid-

Jeg har en biologisk lillebror, og så har jeg en søster og en bror som min mors kæreste tog med i familien - hurra for det  Hvis jeg snakker om dem er de alle tre på lige fod, og min datter ... Jah, jeg tror ikke hun ved at de to af dem ikke er biologiske, hun er i hvert fald tosset med dem. Min søster er 11, og Nethe er helt sikkert hendes øjesten, hendes baggrund på mobilen er Nethe og har været det siden hun tog det første billede af hende, så hverken jeg eller familien kan mærke det manglende dna 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2014

sne190810

Mathilde skriver:

Som overskriften siger, er jeg nysgerrig efter at høre, hvor mange søskende I har og om I er glade for antallet eller om I gerne ville have haft flere søskende, eller måske færre (ikke at man vil undvære dem man har, men måske kunne man ønske at være færre af en eller anden grund)...

Og påvirker det jeres valg af hvor mange børn I selv har fået/vil have?

Selv ville jeg gerne have haft flere søskende. Min far fik kun mig og min mor fik 10 år senere en dreng med en ny mand....

Har Celina på 5 år og Philip på knap 4 mdr. Ved ikke om vi skal have flere, men kunne sagtens forestille mig at få en mere engang Årsagen til den store aldersforskel er, at Celina er signalstærk.

Jeg har en lillebror som er 3 år yngre end mig.

Jeg har aldrig i alle mine børne/teen år kunne døje ham, og syntes det var en belastning at have en mindre søskende. Jeg kan stadig huske hvor f...... irriterende han evig og altid var!
Så umiddelbart nej, har aldrig haft drømme om at have flere søskende, nærmere drømmen om at være enebarn har fyldt mere.

Den dag idag har vi et fint forhold, men det er først da vi begge kom op i tyverne og modnede lidt det skete.

Anmeld

30. august 2014

Mathilde

Eftersom at jeg er enebarn, har jeg stemt blankt

Ups, enebarn. Den mulighed glemte jeg at få med

Anmeld

30. august 2014

Hullabullabulla

Jeg har en søster der er 3,5 år ældre end mig, og en lillebror der er 7 år yngre end mig. Antallet er fint, men kunne godt ha ønsket mig at aldersspringet ikke var så stort mellem min bror og jeg.. Han blev behandlet som den typiske efrernøler, så han har fået i hoved og r.. !

Min mand og jeg har aftalt 2 børn, (jeg ville gerne have 3, men vi har kun plads til 2) - og der kommer til at være 25 mdrs mellemrum, så det er helt perfekt

Min mand er forresten enebarn (og dermed ville han gerne have 2 børn da han har manglet søskende)

Anmeld

30. august 2014

De3Guldklumper

Vi er 5 søskende alle sammen med samme mor og far. Min bedre halvdel har en lillebror.

Jeg har altid gerne ville have 3 børn men min bedre halvdel ikke viste om han overhovedet ville have børn.

Fik så den første og hun skulle ikke være enebarn - så vi fik også nr 2. Her 5 år senere kom nr 3 så og hvis det ikke var fordi at vi kæmpede en kamp med nr 2 ( han er i udredning ) ja så kunne jeg som godt tage endnu en så vi egentlig fik dem i to hold

Men vi holder ved de 3 vi har

Anmeld

30. august 2014

Bshizzle

Jeg har 1 Storbror som jeg er så stolt af 

Han har været min klippe alle år og altid passet på mig igennem alle de skole år vi har gået på samme skole i 

Han er en man altid kan ringe til.. Dag og nat for en snak (bor langt fra hinanden nu).

- Han er 3 år ældre end mig. 

Jokede engang med at jeg SÅ gerne ville ha en lillebror eller lillesøster, hvor min Mor grinede af mig og sagde "Så må du få Far til at klippe en ud af pap til mig ".  

Jeg har pt selv 2 dejlige drenge, men ønsker mig et barn mere en dag  

Anmeld

30. august 2014

Nystart

1 hel lillebror

1 halv lillebror

2 halv storesøstre

3 halvstorebrødre

jeg ser kun mine ene halv søster...

Anmeld

30. august 2014

modesty

Mathilde skriver:

Som overskriften siger, er jeg nysgerrig efter at høre, hvor mange søskende I har og om I er glade for antallet eller om I gerne ville have haft flere søskende, eller måske færre (ikke at man vil undvære dem man har, men måske kunne man ønske at være færre af en eller anden grund)...

Og påvirker det jeres valg af hvor mange børn I selv har fået/vil have?

Selv ville jeg gerne have haft flere søskende. Min far fik kun mig og min mor fik 10 år senere en dreng med en ny mand....

Har Celina på 5 år og Philip på knap 4 mdr. Ved ikke om vi skal have flere, men kunne sagtens forestille mig at få en mere engang Årsagen til den store aldersforskel er, at Celina er signalstærk.

Jeg kan heller ikke stemme, da jeg er enebarn. 

Anmeld

30. august 2014

MHB

Jeg har en halv bror en halv søster og en lillesøster. Jeg er vokset op med min lillesøster og min bror. Min halvsøster har jeg først fået et tæt forhold til efter vi er blevet voksne lg har fået vores drenge selv Faktisk har jeg ikke haft et tæt forhold til nogle af mine søskende før vi er blevet voksne!  Der er 10 år mellem min bror (som er den ælste) og jeg og 4,5 år mellem min lillesøster og jeg. 

Selv har jeg en søn nu og vil gerne have et barn mere om et år eller to! Jeg havde egentlig troet jeg skulle have 3 børn men nu tror jeg 2 er rigeligt! 

Anmeld

30. august 2014

Frk.S

Jeg har to ældre søstre.

Da jeg var barn ønskede jeg mig rigtig meget en lillebror/lillesøster - for det synes jeg da bare kunne være skønt... og så var man jo ikke den mindste. Men nu har jeg affundet mig med at jeg "kun" har to søstre.

Vi har Freja på 3 år (på fredag) og Sofie på 6 uger.
Det er endnu ikke afgjort om vi skal have nr. 3 - men hvis vi skal, bliver det i hvert fald den sidste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.