Jeres mænds opfattelse af selve fødslen !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2014

Moar2011

Han var min klippe igennem hele forløbet - han overrasket mig både mens vi var i det og tiden efter på neo..

Vi samarbejde så godt .!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2014

Lunae

PernilleDidde skriver:

Hej Kvinder !

Hvordan var jeres mænds opfattelse af en fødsel før- og efter fødslen?

Herhjemme kan jeg fornemme en del modstand idet, at ham den langbenet ikke helt forstår hvilken gavn han er til under fødslen ? - Han skal selvfølgelig nok tage med mig, og jeg er overbevist om, at han ender med at føle, at det var den helt rigtige beslutning !

Men nu er jeg altså nysgerrig på, hvad jeres mænd tænkte inden han havde oplevet en virkelig fødslen, og hvad han tænkte efter fødslen - eller til jer der er gravide med jeres første barn, hvad tænker jeres mænd?

Al muligt godt herfra !!

Min mand har slet ikke været i tvivl om, om han skulle deltage og han glædede sig helt vildt. Jeg tror han havde en masse tanker om, hvordan det skulle forløbe, men det havde jeg jo også selv.

Efter fødslerne, har han også sagt at det var en god oplevelse. For os er det helt unikt, at man kan have det moment sammen

Anmeld

19. august 2014

SandraXOXO

Ved nr 2 og 3 var min kæreste min helt, helt besluttet på at hjælpe, støtte og redde mig og babyen hvis det blev nødvendigt. Han lagde sine egne behov helt væk og gjorde faktisk alt for mig fra første ve som ikke engang var særlig slem. Men der havde han jo også prøvet det før. Ved fødsel 1 var vi meget unge og der tænkte han mest på sig selv og ventede egentlig bare på at den der baby kom han virkede sur og træt over at jeg 'skabte mig over lidt veer' hvilket jdm også fortalte ham bestemt ikke hjalp mig, først da det var ved at gå galt og jeg gik i panik fordi de snakkede om aks og baby ikke lød som hun skulle osv tog han det seriøst og var der for mig og vi fik sammen vores første datter og han græd af stolthed og glæde over os alle tre. Han var den første til at holde hende og se ind i hendes øjne. Den oplevelse forandrede ham. Jeg tror han blev en mand lige der da vores datter kom til verden. Uden tvivl det største han har oplevet.

Anmeld

19. august 2014

1977

Profilbillede for 1977

Ved den første var han bare irriterende rolig. Da jeg ringede til ham på arbejde for at sige det var nu, kom han stille hjem, tog et bad og ringede til tandlægen for at aflyse sin tid  

Under fødslen var han oversætter for jordmorderen, for jeg fattede ikke en bjælde af hvad hun sagde til mig, og han synes det hele var en super hyggelig oplevelse. Bla med kommentarer som "du ligner en smølf så blå du er i hovedet", og forklarede mig at jeg ikke måtte bande, da jeg mærkede knægten smutte tilbage hvor han kom fra  Han var mit bindeled til virkeligheden den time det hele tog 

Ved nummer to nåede han slet ikke at komme med og det er vi begge faktisk super glad for. For det var en dødsfødsel og jeg havde mere brug for at han var hos vores dreng. Der havde jeg min svigermor med (eller rettere jeg mødte hende da jeg kom ind på sygehuset). 

Jeg tror at du skal snakke med din kæreste om han er reelt bange for at tage med, eller om det bare er tanker. Han bliver sikkert den første til at holde barnet 

Anmeld

19. august 2014

Kay

tja... min mand er af den optimistiske type... sådan en "jamen det hele skal nok gå godt min skat" 

tror han havde meget svært ved at forstå, eller måske rettere forberede sig på hvad det var han gik ind til... 

men sådan tror jeg bare det er første gang... for vi kvinder ved jo heller ikke hvad vi går ind til...

vi snakkede meget om mine ønsker for fødslen, da jeg har veninder hvor fødslen gik knap så godt og en hvor det var ved at ende helt galt var det vigtigt for mig at han viste ALT om mine tanker og ønsker... 

min mor var også med til fødslen og de blev et formidabelt fødsels team så vi havde faktisk kun jm (og så en falk reder der var i praktik) på stuen... ingen sosu asistent da min mor egentlig klarede hendes "opgaver" i min meget nemme og hurtige fødsel...

men altså inden presse fasen var han fuld af skæg og ballade og jokes som han plejer... men da det først gjalt var han der 100% og støttede mig... 

og han siger selv det var en fantastisk oplevelse 

håber sgu det bliver lige så godt denne gang 

Anmeld

19. august 2014

Bell'star

PernilleDidde skriver:

Hej Kvinder !

Hvordan var jeres mænds opfattelse af en fødsel før- og efter fødslen?

Herhjemme kan jeg fornemme en del modstand idet, at ham den langbenet ikke helt forstår hvilken gavn han er til under fødslen ? - Han skal selvfølgelig nok tage med mig, og jeg er overbevist om, at han ender med at føle, at det var den helt rigtige beslutning !

Men nu er jeg altså nysgerrig på, hvad jeres mænd tænkte inden han havde oplevet en virkelig fødslen, og hvad han tænkte efter fødslen - eller til jer der er gravide med jeres første barn, hvad tænker jeres mænd?

Al muligt godt herfra !!

Min kæreste var mest nervøs for, om han kunne klare at se det hele uden at besvime (tøsedreng) men når jeg spurgte om jeg skulle sørge for at have fx min mor som standby, hvis han skulle blive dårlig, så var svaret klart NEJ! Han skulle nok gennemføre, koste hvad det ville!

Og det gjorde han. Han var simpelthen sådan en stor hjælp for mig gennem hele forløbet. Jeg har ofte tendens til at blive ret hidsig især på min kæreste, så vi havde begge frygtet, at jeg bare ville råbe og skrige af ham, og at han ville føle sig overflødig og uønsket.

Men overraskende nok, råbte jeg slet ikke af ham. Og når han "blandede sig" og støttede op om mig, med små "du klarer det så godt"-kommentarer, var jeg meget glad for det, jeg følte ligesom at det var det der rent faktisk fik mig igennem smerten.

Jeg kunne ikke have klaret det så godt uden ham, så for mit vekommende var han bestemt ikke overflødig og irriterende at have med. Og han havde heller ikke følt sig uønsket eller overflødig. (Men dog magtesløs over at han ikke kunne gøre noget for at lette mine smerter)
Men det er jo meget forskelligt - man ved slet ikke hvordan man reagerer i situationen før man har prøvet det, og man kan altså meget nemt reagere meget anderledes end man normalt ville forestille sig. (Som tilfældet var for mig )

Anmeld

19. august 2014

Clisolka

Min kæreste var utrolig spændt op til den første fødsel, han glædede sig til at holde hende - og hans største ønske var at ville klippe navlestrengen! Sådan gik det desværre ikke, da jeg endte med at få et akut kejsersnit, men han fik sit største ønske opfyldt, da lillebror blev født for snart 1 år siden (normal fødsel) 

Ved første fødsel var han ikke meget involveret, både fordi han var bange, han hader at se mig i smerter, minus søvn pga. det lange forløb - og så har han gigt i ryggen  

2. gang var han en fantastisk hjælp! Han holdte mig i hånden, pressede med, han gav mig en klud på panden, han holdte øje med mit blodsukker og gav mig insulin (diabetiker) 

Da han blev far for første gang fik han taget et billede af JM, hvor han sidder med Bella i armene (mens jeg blev syet sammen) - med de største tårer i øjnene 

Anmeld

21. august 2014

PST

Tusind tak for alle jeres søde svar

Det er rart at høre alle jeres gode oplevelser med den langbenet ved jeres side !

Én ting, har alle svar tilfælles - jeres mænd var en enorm støtte, og det er kun glædeligt at høre !

Anmeld

21. august 2014

Malene76

Vi havde set fødsels-videoer, fulgte "Hjælp vi skal føde" på DR1

Syntes dog det er svært at sætte sig ind, både som kvinde og mand

Min fortalte at han var spændt på forløbet. Han var lidt bange for sin egen reaktion på min smerte.

Han klarede det super godt. Havde vores fælles veninde med og de supplerede hinanden godt. Han havde undervejs brug for lige at trække vejret og der tog hun så over.

Han hjalp og støttede undervejs og var guld værd i opstartsfasen hvor han masserede min lænd hver gang der kom ve.. Vi kunne grine undervejs og han vidste hvornår han skulle klappe i

Han syntes det var den fedeste, klammeste og allermest grænseoverskridende oplevelse

Han jokede med jeg kunne hente ham på pub'en når jeg var færdig Dog var det en mand der sitrede af stolthed da han klippede navlestrengen

Perfekt beskrivelse! (Jeg har lavet fed skrift på det bedste citat)  

Anmeld

21. august 2014

Thalia

Her var fødslen ikke noget der gav anledning til bekymring. I hvert fald aldrig en bekymring der blev nævnt. Han var vel nervøs for det ukendte (men det vil man jo altid være), men der var aldrig tvivl om at selvfølgelig skulle han da med.

Vi havde snakket en del om hvad jeg havde af forventninger til ham. Fx ville jeg gerne at han holdt sig ved mit hovedgærde og det var han helt ok med.

Den første fødsel tog vi lidt som det kom (og han var fantastisk), og ved den 2. og 3. fødsel var han så rutineret at han var den der sørgede for at tingene gik som jeg ville have det. Jeg trækker mig meget ind i mig selv når jeg har veer og derfor var det fedt at han kunne tale på mine vejne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.