PernilleDidde skriver:
Hej Kvinder ! 
Hvordan var jeres mænds opfattelse af en fødsel før- og efter fødslen?
Herhjemme kan jeg fornemme en del modstand idet, at ham den langbenet ikke helt forstår hvilken gavn han er til under fødslen ? - Han skal selvfølgelig nok tage med mig, og jeg er overbevist om, at han ender med at føle, at det var den helt rigtige beslutning ! 

Men nu er jeg altså nysgerrig på, hvad jeres mænd tænkte inden han havde oplevet en virkelig fødslen, og hvad han tænkte efter fødslen - eller til jer der er gravide med jeres første barn, hvad tænker jeres mænd?
Al muligt godt herfra !! 
Min kæreste var fra en start meget interessert i selve fødslen,., ikke så meget det der med at der kom et individ ud som nu var vores og vi ene og alene have ansvaret får, men mere det fascinerende i kvinde kroppen. Så tror lidt at både ham og jeg regnede med at han ville sidde mellem benene på mig og nærstudere udviklingen hahaha

sådan gik det heldigvis ikke.,. Da jeg fik slemme veer så var han der bare hundrede procent,., uden at få ordre på det kom han med kolde klude til panden, kom med saftevand og beordrede mig at drikke nogle små sip mellem veerne.,
Husker et tidspunkt hvor han pressede på at jeg fik lidt at spise, og han blev ved at tale til mig som om jeg skulle svare ham. Men med kvalme og ve storm kunne jeg hverken spise eller tale så da jeg endelig fik lidt luft råbte jeg af ham, og han blev så ked af det for han anede ikke hvad han skulle gøre og han følte bare han stod hjælpeløs og så på. Hvor efter jeg fik dårlig samvittighed og sagde han var en kæmpe støtte.
Han fik også meget ros af jm og det andet personale for sin kæmpe indsats og at han holdt hovedet koldt da jeg efter fødslen blev kørt væk pga styrtblødning.
Han siger selv at alt kom meget af sig selv,., altså han følte han ikke bidrog med noget, men at de ting han fik ros for og gjorde det var bare noget han fra naturens side var det man skulle.,.
Jeg var og er skide glad for at han var der, og fortæller jævnligt at havde det ikke været for hans måde at være på under forløbet så skulle jeg ikke føde flere børn vaginalt