MorDk skriver:
Her for leden dag ringede min kæreste over til BH'en og bad dem sende Bassen ud af lågen så ville vi tage imod ham. Han havde spurgt om han måtte gå alene hjem fra BH en dag. Vi bor klods op af BH'en så han skal IKKE over nogen veje. Men Men Men jeg er bare ikke meget for det. Min kæreste synes jeg pylre lidt. Som mor må man give sig nogen gange. Jeg har jo ikke ene-ret på min søn. Så længe min søn ikke udsættes for fare så er det "ok" med mig. (til en vis grænse)
Nå, men Bassen kom helskindet hjem. Han var MEGET stolt! Og vi ringede til BH'en for at fortalte at han var hjemme. Pædagogen var ikke meget for det. Det var mod BH'ens principper. Vi lovede at vente med, at han skulle "gå alene hjem" til han var noget ældre. Og jeg klappede i mine små hænder... for så var jeg ikke den eneste som synes det var for tidligt. Thank You!
Han er da super sej.
Og jeg vil da heller give ham lov, end at han gør det uden pædgogerne ved det(Jeg har stået i et køkken, hvor hoveddøren lige pludselig gik op og der stod to drenge, der havde lukke sig selv ud af børnehaven, som var lige ved siden af)
Børn kan så meget mere end vi tror, og det vigtigste er jo at han er ok, og så er der vel ikke mere i det. Det sker jo ikke igen før om nogle år, så hvorfor bliver ved med at påpege det til dig.
Ja, du åd kamelen, og gjorde noget for din søn, som han gerne ville prøve, og du kender din søn bedst, og du vidste at det ville gå. Så vær stolt af din overseje dreng, og lad det være det.
Vi har Jack her på 20måneder, vi bor lidt uden for byen, men ikke som på landet, det er et kæmpe græsareal og en gangsti ting ned til lågen og ud på vejen(Der er ikke mylder af biler, men de kommer)og der er ingen låge, og han bliver da bare lukket ud og så løber han rundt og leger(er da også ude med ham), men det er meget rart at man lige kan lave andre ting, mens han leger udenfor, uden at skulle holde øje med ham hele tiden. Fordi vi ved at han ikke løber ned på vejen(mere), og så længe man kan råbe og han råber tilbage, eller høre ham lege, er man sikker. Det giver børn en følelse af at de er store og kan klare så meget mere.
Så vær stolt af din dreng.